رونق بازار سیاه روغن نباتی /فروش روغن نباتی جامد 43 هزار تومانی به قیمت 150 هزار تومان

لست سکند

روغن نباتی هم وارد بازار سیاه شده است. بعد از کمبود روغن در فروشگاهها حالا روغن نباتی جامد ۴۳ هزار تومانی ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به فروش می رسد.
به گزارش کاماپرس، مشکلات تولید روغن و پس از آن کمبود روغن در فروشگاهها باعث شده ای مواد غذایی پر مصرف خانواده های ایرانی این روزها با قیمتهای عجیب و غریب به فروش برسد. البته مسئولان معتقدند هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و فروشگاههای بزرگ مملو از روغن هستند.

یزدان سیف معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در واکنش به کمبود روغن در بازار گفته است: «در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز توزیع به میزان لازم روغن داریم و اتفاقی نیفتاده که این محصول کمیاب یا نادر شود بلکه امروز روغن در کشور به وفور وجود دارد.با وجودی که مقدار زیادی مواد اولیه تهیه روغن در بنادر و گمرک در انتظار طی شدن مراحل ترخیص هستند، اما ذخایر راهبردی کشور که با تمهیدات دولت رقم زده شد برای همین روز‌های سخت بود.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

این صحبت ها یعنی در حال حاضر بازار مشکلی در توزیع روغن ندارد و مردم بدون نگرانی می توانند روغن بخرند. اما به گزارش تسنیم اکثر عمده فروشان از عدم تغییر در عرضه روغن به بازار صحبت می کنند و معتقدند مسئولان فقط حرف می زنند اما در عمل بازار روغن هنوز مدیریت نشده است.

راز آسمان پایتخت

روغن نباتی چهار برابر قیمت اصلی فروخته می شود

بر اساس این گزارش روغن جامد 4 کیلویی با قیمت مصوب 43هزار تومان با قیمت 150 تا 170 هزار تومان به فروش میرسد.اکثر فروشندگان روغن از نبود روغن‌های پختنی در بازار گله مند هستند و در پاسخ به خریداران که آیا روغن دارید می گویند، شرکت فقط سرخ کردنی به ما داده است.
همچنین روغن یک لیتری که قیمت مصوب 9 هزار و 400 تومان دارد در بازار با قیمت 25 تا 30 هزار تومان و روغن‌ سرخ کردنی یک لیتری که قیمت مصوب 9 هزار و 600 هزار تومان دارد با قیمت 40 تا 50 هزار تومان به فروش می رسد. گران فروشی روغن در بازار در حالی انجام می شود که روی تمام محصولات قیمت های مصوب درج شده اما فروشنده، آن قیمت را قدیمی اعلام کرده و با قیمت دلخواه خود کالا را به مردم می فروشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز