کمبود روغن نباتی در بازار از هفته آینده برطرف می شود

لست سکند

با تزریق ۱۰۰ هزار تن روغن خام به کارخانه ها ، کمبود روغن نباتی از هفته آینده برطرف می شود.
به گزارش کاماپرس، چند روزی است که بازار با گرانی و البته کمبود روغن خوارکی روبرو شده است. کمبودی که دلیل اصلی آن نبود روغن خام و عدم تامین ارز توسط بانک مرکزی برای روغن خام و گران شدن هزینه های تولید، عنوان شد. حتی کمبود روغن خام و مشکلات ارزی باعث شد کارخانه تولید روغن بهشهر که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کارخانه های تولید روغن است، چند روزی خط تولید را متوقف کند.
اما خبرها از رسیدن روغن خام حکایت می کند و حرکت چرخ تولید کارخانه هایی که با مشکل روبرو بودند. انجمن صنایع روغن اعلام کرده 100 هزار تن روغن خام توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به کارخانه ها تزریق می شود که می‌تواند تب بازار این کالای اساسی را بگیرد.

هم ارز می آید هم روغن

امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن، از برطرف شدن مشکلات پیش آمده در این بازار با تزریق 100 هزار تن روغن خام به کارخانه‌ها توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به کارخانه خبر داد.

او به ایلنا گفت:« همچنین مشکل تخصیص ارز توسط بانک مرکزی برای واردات روغن خام نیز در حال حل شدن است و به زودی روغن‌های خام دپو شده در گمرک ترخیص می‌شود.به رغم آنکه میزان واردات روغن خام در 6 ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال از 800 هزار تن به 400 هزار تن کاهش داشته، اما میزان ذخایر ما در وضعیت مطلوبی برای تامین نیاز داخلی قرار دارد.»

 

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

بیرشک میزان نیاز سالانه روغن خوراک کشور را یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار تن عنوان کرد و گفت:« در 7 ماهه نخست سال بالغ بر 950 هزار تن روغن مورد نیاز مصارف خانگی و صنعت تولید و عرضه شده است.»
سال گذشته 2 میلیون تن روغن خوراکی توسط کارخانه‌های روغن تولید و به بازار عرضه شد که 400 هزار تن بیش از نیاز سالانه مصرف کشور بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز