بازگشت بزرگ ترین تولید کننده روغن نباتی کشور به مدار تولید

کارخانه روغن بهشهر بزرگترین تولید کننده روغن کشور از فردا دوباره به مدار تولید بر می گردد.
به گزارش کاماپرس، شنبه گذشته سوم آبان ماه گروه صنعتی بهشهر بزرگترین و قدیمی ترین کارخانه روغن اعلام کرد، تولید روغن را به مدت ۹ روز متوقف می کند. دلیل این توقف تولید در اطلاعیه ای به سهام داران عدم تامین ارز توسط بانک مرکزی برای واردات روغن خام و عدم عرضه روغن خام به میزان مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، اعلام شد. طبق آخرین آمار گمرک واردات روغن خام به کشور حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است همین باعث شده تولید روغن نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته باشد.
اما حالا و با گذشت چند روز از توقف تولید در کارخانه روغن بهشهر مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت اعلام کرد با هماهنگی انجام شده با شرکت بازرگانی دولتی، روغن خام مورد نیاز برای تداوم فعالیت گروه صنعتی بهشهر تامین شده و این واحد از فردا وارد مدار تولید می شود.

مواد خام آمد، تولید از فردا شروع می شود

صدیف بیک زاده از رفع مشکل تأمین مواد اولیه شرکت صنعتی بهشهر خبر داد و به مهر گفت: «تأمین و تخصیص ارز برای این شرکت انجام شده است، اما به علت زمان بر بودن واردات و همچنین تغییر قیمت جهانی روغن به خاطر مسائل کرونا و میل به ذخیره‌سازی روغن خام مشکلاتی برای این شرکت ایجاد شد. با هماهنگی انجام شده با شرکت بازرگانی دولتی ایران، روغن خام مورد نیاز برای تداوم فعالیت‌های این واحد تولیدی تأمین شده است و این واحد از فردا وارد مدار تولید می‌شود.»
به گفته مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت با اشاره به تأمین به موقع نیاز داخلی روغن خوراکی و تداوم تولید، با توجه به برنامه‌ریزی تأمین و توزیع روغن خوراکی، تولید روغن خوراکی در داخل کشور مطابق برنامه انجام شده و روند تولید نیز ادامه خواهد داشت و نیاز داخلی روغن خوراکی نیز به موقع تأمین می‌شود.

آریاک سفر

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز