افزایش حقوق بازنشستگان ؛ درصد افزایش نسبت به شاغلان مشخص شد

با اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه افزایش حقوق بازنشستگان انجام خواهد شد و حقوق بازنشستگان کشوری 90 درصد شاغلان خواهد بود.

به گزارش کاماپرس؛ حدود 8 سال قبل قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما سال‌ها از تصویب این قانون توسط مجلس گذشته بود و به‌دلیل محدودیت منابع مالی که کارشناسان 40 هزار میلیارد تومان تخمین می‌زدند، خبری از اجرای این قانون نبود و اجرای آن منوط به تامین اعتبارات لازم از سوی دولت بود.

ضمنا افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز بدون تأمین اعتبار مانده بود و هیچ تعیین تکلیفی برای آن تعیین نشده بود. در نهایت چندی پیش و با رایزنی‌های صورت گرفته برخی از اموال دولت به عنوان رد دیون به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد تا این سازمان درآمد حاصل از فروش یا عرضه سهام در بورس را صرف اجرای همسان سازی کند.

تشریح جزییات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

در همین رابطه شب گذشته محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در تحریریه خبر ۲۱ به تشریح جزئیات حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت و گفت:  با توجه به اینکه برای شاغلان در اسفند ماه  سال گذشته با اعمال افزایش امتیاز فصل دهم اجرا شد افزایش حقوقی را شاهد بودیم، فاصله‌ای میان حقوق بازنشستگان و شاغلان احساس شد.

راز آسمان پایتخت

او اضافه کرده است: به همین دلیل از تعدادی از بازنشستگان برای حل این موضوع دعوت کردیم. جدولی را با همکاری صندوق بازنشستگی لشکری و کشوری تنظیم کرده‌ایم.  با برنامه‌ریزی‌ها و توافق انجام شده میان سازمان برنامه و بودجه و بازنشستگان مقرر شد تا این افراد معادل ۹۰ درصد حقوق همتایان شاغل خود امسال را دریافت کنند.

او در پاسخ به این سوال که تکلیف پاداش پایان خدمت بازنشستگان چه زمانی مشخص می شود؟ گفت: تا قبل از مهر پاداش بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

 همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا مهر اجرایی می‌شود

محمد شریعتمداری, وزیرکار هم در حساب شخصی توئیتر خود نوشت :‏‎همسان سازی حقوق‎ بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان مطالبه اصلی، همواره دغدغه اصلی‎ وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی کشوری بوده‌ است. بر این اساس با تامین منابع و همکاری سازمان برنامه و قول مساعد رئیس این سازمان این طرح در شهریورماه نهایی و از ابتدای مهرماه به عملیاتی خواهد شد.”

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز