افزایش حقوق بازنشستگان از کی اجرا می شود؟

درحالی که قرار بود از مرداد ماه شاهد متناسب سازی حقوق بازنشستگان باشیم اما تازه ترین توئیت وزیر کار، حکایت از آن دارد که افزایش حقوق بازنشستگان از مهر ماه اجرایی می شود.

به گزارش کاماپرس، 25 تیر ماه سالجاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش 24 تا 80 درصدی دستمزد بازنشستگان این سازمان از مرداد ماه خبر داد و حالا پس از گذشت دو روز، وزیر تعاون در حساب توئیتری خود نوشت که همسان سازی حقوق‎ بازنشستگان کشوری در شهریورماه نهایی و از ابتدای مهرماه عملیاتی می‌شود.
اگرچه به گفته محمد شریعتمداری، ‏‎همسان سازی حقوق‎ بازنشستگان کشوری به عنوان مطالبه اصلی، همواره دغدغه اصلی‎ وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی کشوری بوده است اما تعویق چندین باره اجرای این مطالبه، علاوه بر ایجاد اما و اگرهای بسیار، نارضایتی بازنشستگان را افزایش داده است.

منابع متناسب سازی از محل وصول مطالبات تأمین اجتماعی

اگرچه براساس اظهارات وزیر کار، افزایش حقوق بازنشستگان از مهر ماه اجرایی می شود اما مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی،گفته بود که مبلغ 32 هزار میلیارد تومان سهام از شرکت های قابل‌قبول به سازمان تأمین اجتماعی داده شده است.

در این زمینه بخوانید:

آریاک سفر

به گزارش مهر براساس طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان، حقوق افراد دارای ۳۵ سال سابقه حداقل بگیر که در سال ۹۸ یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان دریافتی داشتند با طرح متناسب سازی به ۳ میلیون تومان می‌رسد و این به معنی این است که حقوقشان ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.
حقوق افراد با ۳۰ سال سابقه با افزایش ۶۸ درصدی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد، همچنین حقوق افراد با ۲۵ سال سابقه و حداقل بگیر با افزایش ۵۰ درصدی به ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان می‌رسد و حقوق افراد با ۲۰ سال سابقه با رشد ۲۵ درصدی به ۲میلیون و ۴۲۱ هزار خواهد رسید.
حقوق افراد با ۱۵ سال سابقه با افزایش ۲۴ درصدی به ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان و حقوق افراد با ۱۰ سال سابقه و حداقل بگیر با افزایش ۴۱ درصدی به ۲میلیون و ۳۴۳ هزار تومان می‌رسد، حقوق افراد با کمتر از ۲۰ سال سابقه ۸۳۴ هزار تومان بوده که رشد ۵۰ درصدی خواهد داشت و حقوق افراد با ۱۰ سال سابقه ۵۰ درصد افزایش دارد.

 

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “افزایش حقوق بازنشستگان از کی اجرا می شود؟

  1. ایرانی گفته:

    با شناختی که از عزیزان در این مملکت داریم امور ضربتی و سریع شامل افزایش هایی مثل افزایش 50 درصدی قیمت بنزین ظرف یک شب می شود اما امثال افزایش حقوق و رفاه و اینگونه مقوله ها مدت ها به صورت وعده و دل خوش کنک بیان می شود و پس از آنکه امثال ما باز نشستگان حسابی سر کار رفتیم با فرمولی جدیدتر که با وعده های اولیه کلی فاصله دارد یه چیزی به دریافتی اضافه می کنن که با نرخ تورم و گرانی لحظه ای و سایر گرفتاری ها هیچ تناسبی نداره.شما هم تو خوشبینانه ترین حالتش دریافت نصف این درصد ها رو اوائل سال 1400 پیش بینی کنین….

  2. سیدمحمد سلامی پور گفته:

    طبق ماده ۱۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری دولت موظف گردیده تا پایان برنامه چهارم تمهیدات لازم را برای ادغام کلیه صندوقای باز نشستگی کشوری با تامین اجتماعی فراهم کند که نکرد فقط وزارت کار با تعاون ادغام شد
    طبق ماده ۱۰۹و۱۱۰ قانون خدمات کشوری دولت موظف بوده از سال ۱۳۸۷ همسانسازی حقوق را انجام دهد .طبق ماده ۱۲۵ همان قانون دولت موظف بوده افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را حداقل به اندازه نرخ تورم افزایش دهد که هنوز چنین کاری نکرده اند پباتصویب بند ب ماده ۲۸ قانون برنامه ششم از اجرای ماده ۱۲۵ سرباز زده است مجلس همدست دولت شدتابه کارمندان و باز نشستگان اجحاف کند

  3. حسین دهقان گفته:

    سلام خسته نباشید امید انسان را زنده نگه میداره. از خدا درخواست می‌کنم دست ما ر ا بگیرد و به همین زودی قول و وعده‌هابه سر انجام برسد. نخ

  4. بازنشسته فرهنگی گفته:

    آخه چرا نمیدونید ما دوگروه بازنشسته داریم ….یکی تامین اجتماعی که اصلا مسئولیتش بادولت نیست وباتامین اجتماعی هست و قول دادن از مرداد ماه شروع بشه…….دوم بازنشستگی کشوری کارمندان رسمی دولت و نیروهای مسلح لشکری هست که حالا قول دادنازشهریور کارهاش انجامدبشه ومهرماه شروع بشه …چرا هی قاطی میکنین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز