اعتراف هولناک خالق چت جی‌ پی‌ تی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خالق ربات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی، سم آلتمن، اخیرا در مصاحبه‌ای اعتراف کرد طرفداران هوش مصنوعی در حال گول زدن خود هستند، چرا این فناوری به طور قطع فقط برای کمک کردن به مشاغل نیامده و در آینده نه چندان دور بسیاری از شغل‌ها را نابود خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، پیشرفت رقابتی هوش مصنوعی شرکت‌های مختلف نشان می‌دهد این ربات‌ها در آینده‌ چیزهای بیشتری برای ارائه خواهند داشت.

آلتمن، مدیر عامل شرکت اوپن آی، اظهار داشت هوش مصنوعی می‌تواند یک جهش رو به جلو برای کیفیت زندگی افراد باشد اما باید از مشکلاتی مانند پخش اطلاعات نادرست و شوک‌های اقتصادی ناشی از آن نیز ترسید.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بسیاری از افرادی که با این ربات‌ها کار می‌کنند وانمود می‌کنند این فناوری فقط برای کمک به آن‌ها آمده و هرگز جایگزین مشاغل انسانی نخواهد شد.

در ماه‌های اخیر احتمال به وقوع پیوستن این موضوع باعث جابه‌جایی‌های گسترده شغلی در آمریکا شد. آلتمن همچنین افزود اگر برخی افراد هر چه زودتر به یادگیری مهارت‌های گوناگون نپردازند ممکن است در آینده بیکار شوند.

در مارس گذشته پیش‌بینی شده بود که هوش مصنوعی می‌تواند ۳۰۰ میلیون شغل تمام وقت را مختل کند. قطعا مقامات و مدیران قصد ندارند به عقب برگردند، بنابراین ایجاد مشاغل جدید یکی دیگر از راه‌های مبارزه با بیکاری خواهد بود، اما همه متقاضیان نمی‌توانند از آن سود ببرند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “اعتراف هولناک خالق چت جی‌ پی‌ تی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز