اطلاعات مفید و نکات مهم درباره پامپ و دامپ

پامپ و دامپ-کاماپرس

پامپ و دامپ دو اصطلاح مهم در بازار رمزارزها هستند. این دو اصطلاح در واقع یک تاکتیک قدیمی برای به دست آوردن سریع پول محسوب می‌شوند. اخیرا این روش در بازار رمزارزها زیاد شده و به همین دلیل بهتر است معامله گران با آن آشنایی نسبی داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، لازم به ذکر است که پامپ و دامپ مطابق قوانین اوراق بهادار، غیرقانونی است اما در دنیای رمزارزها بسیار کاربرد دارد.

پامپ و دامپ چیست؟

براساس یک طرح پامپ و دامپ، قیمت یک دارایی که ارزش کمی دارد معمولا قیمت با سقف بازار پایین از طریق بازاریابی برنامه ریزی شده به طور مصنوعی تورم پیدا می‌کند.

زمانی که با استفاده از شیوه‌های مختلف بازار یک دارایی کم ارزش داغ می‌شود و قیمت آن فزونی می‌گیرد به آن پامپ می‌گویند. موارد مختلفی مثل اظهارات دروغ و گمراه کننده، محصولات شیک و … به نوعی پوشش دهنده این مورد هستند.

سرمایه گذارانی که تلاش می‌کنند تا سهام دارایی خود را با ارزش بیش از حد بفروشند، اصطلاحا دامپ می‌کنند. این افراد از فروش دارایی در اوج یا نزدیک آن به چند برابر بیشتر از قیمتی که آن را خریده‌اند، سود می‌برند.

راز آسمان پایتخت

هشدارها درباره پامپ و دامپ

با این حال پامپ و دامپ شیوه چندان مناسبی برای معاملات رمزارزی نیست و حتی شاید سرمایه‌گذاران حرفه‌ای را نیز متضرر کند. در این خصوص سازمان سی تی اف سی بیانیه مشاوره‌ای برای حمایت از مشتریان رمزارزها ارائه کرده است. در این بیانیه مشورتی آمده که مشتریان باید بدانند این تقلب‌ها به صورت آنلاین گسترش پیدا کرده و شایع است. حتی سرمایه گذاران با تجربه در بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌توانند به اهداف کلاهبرداران حرفه‌ای این بخش مبدل شوند که در استفاده از اطلاعات به ظاهر معتبر در تلاش برای فریب دادن، بسیار متخصص هستند.

این سازمان به مشتریان بازار رمزارزها یادآور شده که خرید رمزارزها براساس نکات موجود در شبکه‌های اجتماعی خطرناک است و باید از آن دوری کرد. به گفته این مجموعه، قربانیان خرید رمزارزها طبق این موارد معمولا به افزایش قیمت ارز واکنش نشان می‌دهند و شایعات را تایید نمی‌کنند.

به طور کلی سی تی اف سی به معامله گران بازار رمزارزها هشدار داده‌اند که برای ضرر نکردن و گیر نیفتادن در پامپ و دامپ، کوین و توکن‌های دیجیتالی را صرفا براساس یک ترفند نخرند. تبلیغات یا وبسایت‌هایی را که با سرمایه گذاری در برخی کوین‌ها یا توکن‌های دیجیتال نویددهنده دستیابی به ثروت زیاد هستند را باور نکنند. به هیچ وجه مستقیما در معاملات پامپ و دامپ شرکت نداشته باشند.

کسب اطلاعات درباره شیوه معاملات مجاز رمزارزها در صرافی

در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصطلاحات و شیوه‌های مجاز معاملاتی رمزارزها هستید بهتر است به وبسایت صرافی سر بزنید. صرافی یک استارتاپ پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال است که از سال 1398 با هدف فراهم کردن بستری امن و سریع برای معاملات رمزارزها شروع به فعالیت کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز