ارزان شدن نخود و لوبیا به واردات گره خورد

تور لحظه آخری-کاماپرس

یک کارشناس اتحادیه بنکداران می‌گوید، گرانی برخی از حبوبات در ماه‌های اخیر به دلیل وارداتی بودن این اقلام است.

به گزارش کاماپرس؛ در ماه‌های اخیر و همزمان با نوسان ایجاد شده در قیمت برخی محصولات غذایی در پی شیوع کرونا، حبوبات از جمله اقلامی بودند که گاهی با درجات قیمت متفاوتی در برخی فروشگاه‌ها عرضه شدند. عرضه برخی از این محصولات در قالب محصولات وارداتی و افزایش قیمت عجیب و غریب آن، گمانه زنی ها در خصوص کمبود برخی از این اقلام از جمله عدس و نخود را در آینده بیشتر کرد.
در همین رابطه یک کارشناس اتحادیه بنکداران موادغذایی، به خبرگزاری صداوسیما گفته است که این افزایش قیمت به تعطیلی گمرک در پی شیوع کرونا بازمی‌گردد. هاشمی در این باره می گوید:از تاریخ دهم اسفند سال گذشته تا پایان فروردین امسال با افزایش حدود ۲۵ درصدی قیمت حبوبات مواجه بودیم که به دلیل مشکل انتقال حبوبات میان شهرستان‌ها به سبب بیماری به وجود آمد.

اثر مثبت بارش ها روی کشت حبوبات

با این‌حال آنچنان که این کارشناس اتحادیه بنکداران می گوید، روند افزایش قیمت ادامه دار نیست.به گفته هاشمی،امسال به دلیل بارش‌های فراوان و ترغیب کشاورزان به دلیل بالا بودن قیمت، کشت حبوبات از جمله نخود که در دوسال گذشته، سهم قابل ملاحظه ای از واردات را داشته، خوب خواهد بود.
کارشناس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که حبوبات محصول داخل از چه زمانی وارد بازار می‌شود؟ گفته است: از ماه آینده نخود و پس از آن عدس و لپه و لوبیا‌ها وارد بازار می‌شود.
به گفته او لپه مرغوب ایرانی محصول آذرشهر که به قیمت تجاری هر کیلو ۲۴ هزار تومان رسیده بود، درحال حاضر به حدود ۲۱ هزار تومان رسیده است.

راز آسمان پایتخت

واردات عدس تراریخته!

کارشناس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره عدس هم گفت: ما در خصوص عدس بیشترین مشکلات را داریم و به میزان بسیار زیادی وارد می‌کنیم و تولید داخل کم است و از روسیه و کانادا وارد می‌شود و جالب این جاست که روی کیسه‌های عدس وارداتی از روسیه کلمه جی ام او (تراریخته) درج شده که جای سوال است چرا وارد می‌شود؟
به گفته این کارشناس، هم اکنون مقادیر زیادی عدس در گمرک وجود دارد که ترخیص آن با مشکل مواجه است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز