ارائه وام 500 میلیونی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا

تور لحظه آخری-کاماپرس

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از ارائه وام حمایتی از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا تا سقف 500 میلیون تومان و با بازپرداخت 12 ماهه، همراه با 6 ماه تنفس خبر داد.

به گزارش کاماپرس، علی وحدت در مورد جزئیات این وام گفت: «با توجه به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور ایجاد کرده است، صندوق نوآوری و شکوفایی با هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور مصوب کرد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های فناور، خلاق، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های فعال در اکوسیستم فناوری و نوآوری حمایت کند. بر این اساس مقرر شد تسهیلاتی هم‌راستا با تسهیلاتی که دولت جمهوری اسلامی ایران مصوب کرده در صندوق اجرا شود.»

به گفته وحدت، این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط با نرخ ۹ درصد در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. وی تصریح کرد: «این تسهیلات با پایش وضعیت فعالیت و اشتغال شرکت‌ها طی ۶ ماه پرداخت خواهد شد. بعد از آن ۶ ماه جهت بازیابی توان شرکت‌ها تنفس داده می‌شود و تسهیلات طی یک سال بعد به صورت اقساطی بازپرداخت خواهد شد.»

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین از ارائه تمهیداتی برای حمایت از سایر شرکت‌های فعال در اکوسیستم نوآوری خبر داد و گفت: «با توجه به بزرگی اکوسیستم و محدودیت منابع مالی صندوق در گام اول شتاب‌دهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی که در اثر شیوع کرونا آسیب‌های شدیدی دیده‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند. به زودی با جذب منابع مالی و در ادامه اجرای طرح، برنامه‌هایی نیز برای سایر فعالان از جمله شرکت های فناور، خلاق و استارت‌آ‌پ‌ها ارائه خواهد شد.»

راز آسمان پایتخت

شرکت‌های دانش‌بنیان و شتابدهنده‌‌های آسیب دیده از ویروس کرونا می‌توانند با مراجعه به سامانه غزال، درخواست خود را ثبت کنند تا توسط کارشناسان این صندوق مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

متقاضیان این تسهیلات حمایتی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

گفتنیست، با آغاز شیوع گسترده کرونا در کشور، شرکت‌های حوزه فناوری و نوآوری که با حجم گسترده‌ای از درخواست خدمات سروکار داشتند، از همان ابتدا با آسیب‌های جدی روبه‌رو شدند؛ به طوری که بر اساس بررسی‌های انجام شده با بیش از 70 درصد کاهش فروش مواجه شدند.

مرتبط با : صندوق نوآوری و شکوفایی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز