اخذ اقامت و شهروندی آلمان با تحصیل تخصص

تحصیل در آلمان-کاماپرس
لست سکند

تحصیل تخصص در آلمان با توجه به کیفیت بالای تحصیل و رفاه، مدارک معتبر دانشگاهی و هزینه‌های پایین زندگی این کشور، یکی از گزینه‌های پرطرفدار در میان دانشجویان پزشکی برای مهاجرت و اخد اقامت آلمان است.

به گزارش کاماپرس، تعداد بالای مراکز درمانی و کمبود نیروی درمان متخصص موجب شده که دولت آلمان امتیازات و شرایط ویژه‌ای را برای متقاضیان تخصص پزشکی در آلمان فراهم کند. از طرفی دانشگاه‌های آلمان علاوه بر ارائه مدارک معتبر، امکانات آموزشی و رفاهی متعددی همچون آموزش رایگان و با شهریه‌های پایین، تجهیزات پیشرفته و بورسیه‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند؛ با این حال، تحصیل تخصص در آلمان دارای شرایطی بوده که باید پیش از اقدام برای اپلای از آن‌ها مطلع باشید.

این گزارش به بررسی شرایط تحصیل تخصص در آلمان ‌پرداخته است.

چرا تحصیل تخصص در آلمان؟

رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌های پزشکی آلمان با توجه به شرایط تحصیلی و رفاهی این کشور، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج دارند. از جمله مزایای تحصیل تخصص در آلمان می‌توان به تعدد فرصت‌های موجود برای تخصص پزشکی در دانشگاه‌های برتر آلمان، دریافت مدارک معتبر و پذیرفته شده در سراسر جهان، همراهی گروه‌های پژوهشی، اخذ درآمد، هزینه تحصیل رایگان یا بسیار ارزان و همچنین امکان دریافت بورسیه و فاند تحصیلی یا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی اشاره کرد.

تحصیل تخصص در آلمان-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

شرایط تحصیل تخصص‌های پزشکی در آلمان

تحصیل تخصص پزشکی در آلمان معمولا در یک بازه زمانی پنج تا شش ساله و تحت نظر متخصصان ارشد دارای مجوزهای ویژه برای آموزش انجام می­شود. برای این منظور متقاضیان باید دوره تحصیل و کارآموزی خود را در دانشگاه‌های پزشکی، بیمارستان‌های دانشگاهی و آموزشی آکادمیک و بیمارستان‌های خصوصی مربوطه بگذرانند.

مهم‌ترین شرایط تحصیل تخصص پزشکی در آلمان شامل دریافت مدرک زبان آلمانی در سطح C1، کسب نمره قبولی آزمون ورودی، دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر، اتمام دوره تحصیلات پزشکی عمومی و دریافت مجوز پزشکی تایید شده در آلمان است.

مراحل درخواست تحصیل تخصص در آلمان

مراحل ارائه درخواست یا اپلای برای تحصیل تخصص در آلمان توسط شهروندان غیراتحادیه اروپا در ادامه بررسی شده است.

دریافت مدرک زبان: دوره تخصص پزشکی در آلمان در اکثر دانشگاه‌ها به زبان آلمانی برگزار می‌­شود و متقاضیان باید با ارائه مدرک زبان معتبر، تسلط خود بر زبان آلمانی را ثابت کنند. مدارک معتبر زبان آلمانی شامل DSH یا TestDAF است و متقاضیان باید برای دوره C1 یا B2 اقدام کنند.

دریافت تاییدیه یا مجوز پزشکی: قدم بعدی برای تحصیل تخصص در آلمان، دریافت تاییدیه یا مجوز پزشکی از این کشور با شرکت در آزمون دانش است. دانشجویانی که مدرک پزشکی عمومی خود را در کشورهای آسیایی گرفته‌اند، باید مدارک خود را معادل سازی کنند.

دریافت پذیرش از دانشگاه: پس از دریافت تاییدیه، دانشجویان باید براساس علاقه خود، برای یکی از دوره‌های تخصص پزشکی در دانشگاه‌های آلمان پذیرش گرفته و سپس وارد دوره رزیدنتی یا آموزش مداوم پزشکی شوند. پس از یک دوره پنج یا شش ساله، دانشجویان می‌توانند به عنوان متخصص در رشته مربوطه فعالیت کنند.

مدارک لازم برای تحصیل تخصص در آلمان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تخصص پزشکی در دانشگاه‌ها و موسسه‌های مختلف تاحدودی متفاوت است؛ با این حال، برخی از مدارک عمومی برای تحصیل تخصص در این کشور شامل مدارک هویتی از جمله شناسنامه، گذرنامه و عکس با ابعاد و شرایط استاندارد، مدرک زبان C1 آلمانی، مدارک تحصیلی متقاضی مانند مدرک تحصیل پزشکی عمومی و ریزنمرات دانشجو، فرم‌های مربوطه، رزومه، پروپوزال پژوهشی، توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه و در نهایت فیش پرداخت هزینه‌های بررسی درخواست پذیرش است.

روش دریافت ویزای تحصیلی آلمان

دانشجویان غیر شهروند اتحادیه اروپا، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود باید برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان از طریق سفارت این کشور اقدام کنند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان نیز شامل مدارک شناسایی، پاسپورت، عکس، مدارک تحصیلی، پروپوزال، مدارک زبان، توصیه نامه، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش تحصیلی و بیمه سلامت است.

تحصیل تخصص در آلمان-کاماپرس

آینده کاری دانشجویان تخصص در آلمان

دانشجویان متقاضی تخصص در آلمان می‎توانند پس از اتمام دوره تحصیلات خود، در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی این کشور و حتی دیگر کشورهای جهان مشغول به کار شوند؛ ضمن این‌که دانشجویان دارای مدرک تخصص پزشکی و فارغ‌التحصیلان می‌توانند برای اقامت آلمان و پس از چند سال برای شهروندی این کشور اقدام کنند.

مهاجرت به آلمان با “میرداماد”

موسسه حقوقی میرداماد، یک مجموعه باتجربه و فعال در حوزه‌های حقوقی از جمله حقوق خصوصی، حقوق داخلی و حقوق بین‌المللی است که با برخورداری از تخصص و سابقه طولانی، خدمات ویژه‌ای را در امور مهاجرتی برای مراجعان خود در نظر گرفته است.

این مجموعه ضمن دریافت پرونده‌‌های حقوقی و کیفری، دارای یک دفتر مهاجرتی تخصصی در شیراز است. اگر قصد تحصیل تخصص در آلمان، مهاجرت و اخذ اقامت این کشور را دارید، می‌توانید ابتدا با تیم مشاوران و وکلای موسسه میرداماد مشورت کرده و سپس با آگاهی کامل اقدام کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه میرداماد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز