اتباع افغانستانی چطور می‌توانند ویزا بگیرند؟

ویزای ترکیه برای افغانستانی ها-کاماپرس
لست سکند

با افزایش ناامنی‌ها و حضور گسترده طالبان در افغانستان، موج جدیدی از مهاجرت افغانستانی ها به کشورهای همسایه مانند ایران و ترکیه آغاز شده است. نخستین قدم برای مهاجرت افغانستانی ها به ترکیه و دیگر کشورها اخذ ویزا است.

کشور ترکیه به‌واسطه برخورداری از شرایط اقتصادی، اجتماعی و رفاهی مساعد، یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت افغانستانی ها محسوب می‌شود. بسیاری از اتباع افغان با اهداف متفاوت تحصیلی و کاری، خرید خانه و حتی سرمایه‌گذاری اقدام به مهاجرت می‌کنند. با توجه به این‌که گذرنامه افغانستان یکی از ضعیف‌ترین گذرنامه‌های جهان محسوب می‌شود، اخذ ویزا برای اتباع افغانستانی باید با مشورت افراد متخصص صورت بگیرد.

کاماپرس در ادامه به بررسی شرایط اخذ ویزای ترکیه و دیگر کشورها برای مهاجرت افغانستانی ها می‌پردازد.

شرایط اخذ ویزای ترکیه برای اتباع افغانستانی

اخذ ویزای ترکیه برای اتباع افغانستانی از ایران و خود افغانستان دارای شرایطی است که در ادامه بررسی شده است.

2 ویزای اصلی ترکیه برای ورود به این کشور

ویزای الکترونیک: این ویزا تنها تا 180 روز پس از ورود شخص به ترکیه اعتبار داشته و اتباع افغانستانی برای دریافت آن باید پس از ورود به سایت Evisa، فرم مخصوص ویزای توریستی را پر کرده و هزینه‌ای معادل 60 دلار پرداخت کنند. تمدید این ویزا برای مدت زمان بیش از 30 روز نیازمند اجازه مقامات کشور ترکیه است.

راز آسمان پایتخت

ویزای لیبل دار: این ویزا که به صورت یک برچسب کاغذی روی صفحات داخلی شناسنامه چسبانده می‌شود، برای اموری همچون تحصیل، کار، درمان و نظایر آن صادر می‌شود. اتباع افغانستانی برای دریافت این ویزا باید به سفارتخانه ترکیه در محل اقامت خود رجوع کنند. اتباع افغانستانی مقیم ایران نیز در صورت داشتن کارت آمایش می‌توانند از سفارت ترکیه در ایران اقدام کنند.

ویزای ترکیه-کاماپرس

انواع ویزای ترکیه برای اتباع افغانستانی

انواع ویزای ترکیه با توجه به هدف هر فرد از ورود به این کشور، برای اتباع افغان صادر می‌شود. انواع ویزای ترکیه برای افغان‌ها در ادامه بررسی شده است.

ویزای تحصیلی: اتباع افغانستانی که قصد تحصیل در مدارس یا دانشگاه‌های ترکیه دارند باید ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت کرده و پس از اتمام تحصیل، برای تبدیل ویزای خود به ویزای کاری و نظایر آن اقدام کنند.

ویزای کاری: افغان‌هایی که قصد اشتغال به هر نوع کاری در ترکیه دارند، باید پس از کاریابی در ترکیه و دریافت جاب آفر، برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند.

ویزای توریستی: این ویزا برای اقامت موقت و کوتاه مدت و برای مقاصد گردشگری صادر می‌شود. دریافت این ویزا منوط به اثبات قصد بازگشت گردشگر به وطنش است.

ویزای درمانی: ویزای درمانی ترکیه با ارائه نامه پذیرش از بیمارستان یا دکتر برای اهداف درمانی صادر می‌شود.

ویزای ترانزیت: اتباع افغانستانی که قصد عبور از ترکیه برای مهاجرت به کشور دیگر را دارند، باید ویزای ترانزیت اخذ کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

مدارک مشترک برای اخذ انواع ویزای ترکیه شامل پاسپورت معتبر، مدارک نشان دهنده محل اقامت فرد در ترکیه مانند رسید رزرو هتل، اجاره‌نامه، سند خرید ملک یا دعوت‌نامه حاوی آدرس میزبان، مدارک تمکن مالی، بیمه مسافرتی، گواهی عدم سوء‌پیشینه و امثال آن است.

هزینه ویزای ترکیه

هزینه اخذ ویزا برای اتباع افغانستانی برای یک بار ورود 55 یورو، برای دو بار ورود 110 یورو و برای چند بار ورود 180 یورو است. این رقم برای دریافت ویزای الکترونیکی گردشگری 60 دلار محاسبه می‌شود.

ویزای همراه ترکیه

اتباع افغانی پس از دریافت ویزای ترکیه می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت کنند. تحصیل در ترکیه برای فرزندان این افراد نیازمند داشتن ویزای تحصیلی نیست؛ با این حال، همسران این اتباع برای ادامه تحصیل یا اشتغال در این کشور باید ویزای تحصیلی و ویزای کاری دریافت کنند.

مراحل دریافت ویزای ترکیه برای اتباع افغانستانی

اتباع افغانستانی برای اخذ ویزای ترکیه ابتدا باید با توجه به شرایط خود، نوع ویزای مورد نظر را انتخاب کرده و سپس از حداکثر دو ماه تا حداقل یک ماه قبل برای اخذ ویزا اقدام کنند. پس از این مرحله باید فرم آنلاین مخصوص در سفارت ترکیه شامل سوالات مرتبط با هویت، ملیت و هدف از مهاجرت را تکمیل کرده و ارسال کنید. در نهایت، سیستم وقت مصاحبه دریافت ویزا را تعیین کرده و به متقاضی اطلاع می‌دهد.

ویزای افغانستان-کاماپرس

شرایط دریافت ویزای سایر کشورها برای اتباع افغانستانی

با شروع موج مهاجرت افغانستانی ها بسیاری از کشورها شرایط مخصوصی را برای اعطای ویزا به اتباع این کشور در نظر گرفته‌اند. اتباع افغانستانی برای اخذ ویزای سایر کشورها به غیر از ترکیه از ایران، باید ابتدا اقامت یک ساله ایران را دریافت کنند.

اخذ ویزای ترکیه برای اتباع افغانستانی با “الوویزا”

مجموعه الوویزا به‌عنوان یک موسسه مهاجرتی و بین‌المللی معتبر و با سابقه در حوزه اعزام نیروی کار، اخذ ویزا و دریافت اقامت دیگر کشورها فعالیت می‌کند. این مجموعه با برخورداری از مجوز رسمی در زمینه کاریابی بین‌المللی و همچنین بهره‌مندی از تخصص تیم اجرایی قدرتمند در داخل و خارج ایران، خدمات ویژه‌ای را برای مراجعین خود در نظر گرفته است.

این مجموعه شرایطی فراهم کرده تا اتباع افغانستانی با پیدا کردن یک اسپانسر ترک، به صورت کاملا قانونی و امن اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند. برای استفاده از خدمات الوویزا تنها کافی است که از طریق بات یا وبسایتelovisa.ir، در اولین فرصت وقت مشاوره با کارشناسان این مجموعه را رزرو کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز