آیا دلار مرز قیمتی 26 هزار تومانی را پشت سر می‌گذارد؟

لست سکند

دلار تنها یک روز اول آغاز کار دولت جدید در کانال قیمتی پایین‌تر قرار گرفت، اما در حال حاضر مرز 25 هزار و 800 تومانی را رد کرده است. عبور قیمت درهم از محدوده 7 هزار تومانی هم دلیل دیگری برای افزایش قیمتی دلار تلقی می‌شود. از نظر تحلیلگران فنی در صورتی که اسکناس آمریکایی محدوده 25 هزار و 800 تومانی را رد کند، امکان صعود قیمتی آن به بالای 26 هزار و 300 تومان وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود افزایش نرخ دلار، معامله گران دچار تنافض‌هایی هستند و همین عامل باعث کاهش سطح تقاضا در بازار شده است. از یک طرف سیاست‌های دولت جدید در هاله‌ای از ابهام بوده و هنوز برنامه‌های مدیریت بازار ارز مشخص نیست. از طرف دیگر تنش‌های منطقه افزایش پیدا کرده و این مورد موجب افزایش تقاضای احتیاطی بازار شده است.

در کنار همه این موارد، برخلاف انتظارات، سطح عرضه دلار تغییر معناداری پیدا نکرد و این مورد هم مانع از افت قیمت اسکناس آمریکایی شد. به طور کلی، از روز شنبه تا امروز اهرم فشار چندان قابل توجهی در بازار ارز به وجود نیامده و همین امر رشد سریع قیمتی دلار را دربرداشت.

راز آسمان پایتخت

آینده نامشخص برجام و افزایش قیمت دلار

هنوز عده‌ای از معامله گران بر این اعتقادند که قیمت دلار به بالای محدوده 26 هزار و 300 تومانی نخواهد رسید. از نگاه این دسته افراد، افزایش کنونی قیمت دلار ناشی از جوسازی‌های مقطعی و نامطمئنی پیرامون برجام است. این گروه معتقدند با آغاز به کار ریاست جدید بانک مرکزی، میزان عرضه ارز رشد خواهد کرد و دلار به کانال 25 هزار و 500 تومانی باز می‌گردد.

در واقع بازارساز به دلیل جابجایی‌های سیاسی که در حال رخ دادن است، ترجیح داده سطح عرضه ارز را چندان تغییر ندهد. با توجه به این مسائل، به نظر باید منتظر اقدامات رئیس جدید بانک مرکزی درباره مسئله دلار و موضوعات پیرامون آن در روزهای آینده بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز