آگهی های فروش خانه اوج گرفت

با سقوط قیمت دلار و کاهش قیمت سکه ، حالا آگهی های فروش خانه هم اوج گرفته است.
به گزارش کاماپرس، بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به دنبال آن سقوط قیمت دلار و سکه در بازار ایران، حالا بررسی ها از جنب و جوش در بازار مسکن خبر می دهد. کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند کاهش قیمت دلار باعث کاهش قیمت سکه و بیشتر کالاهای اساسی می شود، اما قیمت مسکن با مقاومت بیشتری ، کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد. اما حالا و با بیشتر شدن آگهی های فروش خانه مشخص است سقوط دلار خیلی هم بی تاثیر نیست.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

انتشار آگهی‌های فروش مسکن مُهر تاییدی بر این ادعاست. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در سه روز گذشته تعداد آگهی‌های فروش مسکن در شهرهای مختلف کشور بسیار افزایش یافته است. همچنین در بازار اجاره نیز مالکانی که تا پیش از این تنها به دریافت رهن راضی بودند، حالا با تغییر رویه، مبالغ رهن را کاهش داده و به اخذ اجاره بها در کنار مبلغ رهن راضی شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در شرایطی که بسیاری از مالکان و دلالان تا چند روز پیش حاضر به فروش ملک خود نبوده‌اند و سودای سود بیشتر را در سر می‌پروراندند حالا نه تنها مالکان جزء بلکه دلالان این بازار هم از ترس ضرر‌های چند صد میلیون تومانی و چند میلیاردی، واحد‌های خود را به صورت یکجا عرضه کرده‌اند.

انتخابات مهم نیست، ‌ارز حرف اول را می زند

راز آسمان پایتخت

حسام عقبائی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور درباره شرایط موجود در بازار مسکن تحت تاثیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گوید:« انتخابات آمریکا نقش چندانی در حوزه بازار مسکن ندارد بلکه این بازار بسیار متاثر از بازار ارز طلا و سکه است و در صورتی که این بازار‌ها با کاهش قیمت روبه‌رو شوند به طور قطع بر بازار مسکن هم تاثیرگذار خواهند بود.

در صورتی که روند کاهشی قیمت ارز ادامه داشته باشد و به روند ثابتی برسد به طور قطع یکی از شاخص‌ها در حوزه مسکن به شمار می‌رود و به نوعی باعث ایجاد ثبات در این بازار هم خواهد شد. کاهش نرخ ارز باعث کاهش قیمت مسکن نمی‌شود بلکه به واقعی شدن قیمت مسکن کمک می‌کند چرا که در چند ماه گذشته قیمت مسکن رشد بسیار نامتعارفی داشته است،

به طور مثال اگر قیمت واقعی مسکن متری ۱۵ میلیون تومان باشد هم اکنون در جریان نوسانات اخیر قیمت آن به ۳۰ میلیون تومان رسیده و با کاهش نرخ ارز قیمت آن به ۲۵ میلیون تومان خواهد رسید که این به معنای ارزان شدن قیمت مسکن نیست بلکه به معنای نزدیک شدن به قیمت واقعی است.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آگهی های فروش خانه اوج گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز