افزایش قیمت مسکن با جنجال سایت ها

تورهای مسافرتی لحظه آخر

درحالی که سه هفته از حذف قیمت مسکن در سایت های خرید و فروش مسکن می گذرد، رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که درج قیمت در سایت‌های اینترنتی، قماربازی است.
به گزارش کاما پرس، از 21 اردیبهشت سالجاری و به دستور مراجع قضایی، سایت های اینترنتی خرید و فروش مسکن ملزم به حذف قیمت شدند تا شاید بازار نابسامان مسکن تاحدودی آرام شود، این تصمیم با واکنش منفی بسیاری از خریداران و فروشندگان مسکن مواجه شد، آنها از سردرگمی در بازار و احتمال جهش دوباره قیمت ها با این اقدام، گلایه داشته و دارند.
سال گذشته هم در همان ماه های ابتدایی سال و برای بازگشت آرامش به بازار، شاهد حذف قیمت ها بودیم، تصمیمی که تاحدودی در بهبود التهاب بازار کمک کرد اما نارضایتی هایی را هم در پی داشت.
درهمین ارتباط، مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاران املاک می گوید: اگر قیمت ملک را در سایت‌های اینترنتی اعلام نکنند،‌ بازار مسکن به آرامش می‌رسد.

رقابت  همسایه ها در اعلام قیمت مسکن!

خسروی با یادآوری این‌که حدود 20 درصد کاهش تعداد معاملات مسکن (17 درصد در مبایعه‌نامه و 23 درصد در اجاره‌نامه) را شاهد هستیم، اظهار می کند:‌ چنانچه دیگر قیمت ملک را در سایت‌های اینترنتی اعلام نکنند،‌ وضعیت بازار در بلندمدت به آرامش خواهد رسید.
او ادامه می دهد: یک قماربازی در اینجا صورت گرفته است؛‌یعنی فردی در خانه نشسته و می‌گوید ما که ضرر نمی‌کنیم به یکی از سایت‌ها مراجعه کرده و قیمت ملک خود را مثلا 18 میلیون تومان اعلام کنیم، همسایه بالایی که قیمت را 16 میلیون اعلام کرده بود این آگهی را می‌بیند و قیمت ملک خود را 20 میلیون تومان اعلام می‌کند.
او در گفت و گو با تسنیم، ادامه می دهد: همان فردی که ملک خود را 18 میلیون تومان فایل کرده بود قیمت را به 22 میلیون تومان افزایش می‌دهد و همین گونه قیمت مسکن بالا می‌رود و مردم توان ورود به بازار را نداشته و این بخش کلاف سردرگم می‌شود.
خسروی اضافه می کند: هیچ جای دنیا را نداریم که قیمت ملک را در سایت های اینترنتی درج کنند، اینها اسم این کار را شفاف‌سازی گذاشته‌اند، اما این کار جنجال‌بازی و قماربازی است.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز