آشنایی با شتابدهنده کسب و کار فردوسی در ۱۰ نکته

لست سکند

«شتابدهنده کسب و کار فردوسی» از سال 1396 به عنوان شتاب دهنده دانشگاهی در مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. تبدیل شدن این مجموعه به موثرترین و مطمئن‌ترین شتابدهنده برای کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در شرق کشور و کشورهای فارسی زبان منطقه در سال جاری، به عنوان هدف بنیادین آن اعلام شد.

کاماپرس در ادامه با ارائه 10 نکته در رابطه با این مجموعه اطلاعات بیشتری را از آن برای خوانندگان و علاقمندان به این حوزه ارائه می‌دهد؛

1. بنیانگذار و مدیرعامل شتابدهنده کسب و کار فردوسی، مصطفی مکارم است. این مجموعه بر شتابدهی استارتاپ‌هایی با محوریت‌های اطلاع رسانی و رسانه‌های جدید، بازی و سرگرمی، آموزش و صنعت محتوا و خدمات شهری و گردشگری تمرکز دارد.

2. خدمات این شتابدهنده شامل مرکز متان، جذب سرمایه گذار برای استارتاپ، میکرو سرمایه گذاری، توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان و مشاوره رایگان است.

3. شتابدهنده فردوسی به منظور شتابدهی استارتاپ‌ها، فرآیند پذرش استارتاپ، کشف، شتاب و روز برآیند را برای تیم ‌های متقاضی در نظر می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

4. این مجموعه عضوی از «مرکز نوآوری شتابدهی» است. شتابدهنده فردوسی از طرف ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز به «مبادی معرفی و شناسایی شرکت‌های خلاق» دست پیدا کرد. این مجموعه به 8 هزار مخاطب مستقیم در فضای مجازی کشور دسترسی دارد.

5. آکادمی نوآوری و کارآفرینی فردوسی وابسته به این مجموعه خدمات آموزشی در حوزه مفاهیم کسب و کار را به نسل نوجوان و جوان ارائه می‌دهد. این آکادمی در چهار استان کشور نمایندگی فعال دارد.

6. استارتاپ‌هایی مانند ویزیت مشهد، آکادمی پژوهش فردوسی، آزمایشگر کوچک، ایران توریسم، مستر فست، نیوز ماینینگ و … از خدمات این شتابدهنده بهره‌مند شده‌اند.

7. رویدادهای متانو و شهر ایده آلتو بساز توسط شتابدهنده کسب و کار فردوسی اجرا شده است. این شتابدهنده در طرح حمایتی «همگرا» نیز به عنوان همکار حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند.

8. تاکنون بیش از 540 درخواست پذیرش برای این مجموعه صادر شده است. از این تعداد 45 استارتاپ پذیرفته شده و 8 استارتاپ به بازار کار ورود پیدا کرده‌اند. اکنون نیز 5 استارتاپ تحت خدمات شتابدهی این مرکز قرار دارند. 170 استارتاپ نیز از خدمات مشاوره‌ای رایگان این مجموعه بهره مند شده‌اند.

9. مجموعه‌هایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتابدهنده سماتک، دانشگاه فردوسی مشهد، مرکز شتابدهی نوآوری، هلدینگ برسا و … از شرکا و حامیان این مرکز هستند.

10. وبلاگ این مجموعه حاوی مطالبی درباره مرکز توانمندسازی استان خراسان، رهبری تیم‌های استارتاپی، فضاها و خدمات نوآوری و … است.

مرتبط با : شتابدهنده کسب و کار فردوسی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز