هایدرا ؛ یک موتورسیکلت هیدروژنی برای آینده

تورهای مسافرتی لحظه آخر

هایدرا موتورسیکلتی است که با سوخت هیدروژنی کار می کند و شکل و شمایل آن به گونه ای است که انگار از یک سیاره دیگر آمده است. البته این موتورسیکلت هیدروژنی در حال حاضر فقط یک کانسپت است که توسط سه طراح مشهور طراحی شده است و می تواند راه‌گشای حضور محصولات هیدروژنی در آینده باشد.

هایدرا از باتری های لیتیوم-یونی استفاده نخواهد کرد در عوض نیروی آن توسط فراوان ترین ملکول روی زمین تأمین خواهد شد و تنها چیزی که این موتورسیکلت به محیط اطرافش اضافه می کند کمی آب و حرارت است. گفتنی است شرکت های یاماها و کاواساکی سال هاست به دنبال استفاده از نیروی هیدروژن هستند و این کانسپت می تواند در این زمینه بسیار راه‌گشا باشد.

موتورسیکلت هیدروژنی هایدرا با استفاده از یک برنامه سه بعدی کامپیوتری طراحی شده و عناصری از واقعیت مجازی، جلوه های تصویری و مدل سازی سه بعدی را در هم آمیخته است.

تولید هیدروژن به عنوان سوخت چه مشکلاتی دارد؟

با این که سوخت هیدروژن آلایندگی تولید نمی کند ولی مشکلات خاص خودش را دارد. استحصال هیدروژن به انرژی زیادی نیاز دارد و الکترولیزهای گران قیمتی لازم است تا بتوان آن را از آب و یا سوخت های فسیلی کربنی جدا کرد. با این حال، هیدروژن در مقایسه با سوخت های فسیلی،  باز هم آلاینده های کمتری تولید می کند.

برای الکترولیز کردن هیدروژن، باید از پلاتینوم و ایریدیم به عنوان کاتالیزور استفاده کرد که موادی بسیار گران قیمت هستند. علاوه بر این، نگهداری و حمل هیدروژن نیز پیچیده و هزینه بر است.

راز آسمان پایتخت

مشکل دیگری که وجود دارد این است که هیدروژن سوختی بسیار فرار است و فرآوری، حمل، ذخیره و انتقال آن به وسایل نقلیه کاری دشوار است و در هر کدام از این مراحل ممکن است انفجاری رخ بدهد.

با همه این تفاسیر، هنوز این امید وجود دارد که در آینده بتوان از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده کرد و آن موقع است که هایدرا برگی برنده خواهد بود. باید امیدوار بود این موتورسیکلت از حالت کانسپت به یک نمونه واقعی تبدیل شود و ظرف یک یا دو دهه آینده درها را برای حضور محصولاتی این چنینی بگشاید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز