با هوشمندسازی خانه ، آینده را امروز تجربه کنید

لست سکند

در دنیای مدرن امروز تکنولوژی بیش از پیش راهش را به خانه‌های ما باز کرده است. خانه هوشمند یکی دیگر از ایده‌های تکنولوژی برای زندگی مدرن امروز و آینده است.

شاید اولین چیزی که با هوشمندسازی خانه تصور می‌کنید، دنیایی خشک و رباتیک باشد. در حالی‌که تکنولوژی، نوید راحتی و گرمای بیشتری را در خانه هوشمند می‌دهد.

به زبان ساده، در یک ساختمان هوشمند همه اجزا و لوازم برقی توسط یک سیستم مرکزی یکپارچه و هماهنگ از هر فاصله‌ای کنترل می‌شوند. در حال حاضر بیشتر از ۱۷۵ میلیون خانه هوشمند در سرتاسر زمین وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود صنعت خانه های هوشمند در ۵ سال آینده رشد ۲۵ درصدی را تجربه کنند.

چرا خانه هوشمند؟

۱. کنترل از راه دور، خاطری آسوده

راز آسمان پایتخت

مهم نیست که در چه زمانی از شبانه‌روز و چه فاصله‌ای از خانه‌ باشید، احتمالا با یک دکمه ساده می‌توانید دمای اتاق‌ها را تنظیم یا چرا‌غ‌ها را روشن و خاموش کنید. در سفر‌هایتان می‌توانید برنامه معینی را بچینید تا سیستم هوشمند در غیاب شما خانه را کنترل کند!

خانه هوشمند رویای افرادی است که خواهان همگام شدن با حرکت سریع دنیای مدرن هستند. در پایان یک روز کاری شلوغ، با خانه هوشمند می‌توانید در راه بازگشت، غذایتان را گرم کنید. یا غذای حیوان خانگی‌تان را در اختیارش قرار دهید و دمای اتاق را برای زمان رسیدن‌تان تنظیم کنید. گیاهان هم از هوشمندسازی خانه بی‌نصیب نیستند و حتی آبیاری آن‌ها را نیز می‌توان هوشمند انجام داد.

با خانه هوشمند حتی لازم نیست که سراغ کنترل تلویزیون بروید. کافی‌ست گوشی همراهتان را داشته باشید تا کانال‌های تلویزیون را عوض کرده و یا موسیقی دلخواهتان را پخش کنید.

۲. صرفه‌جویی در مصرف انرژی

آسودگی خاطر شما مهم‌ترین خصوصیت یک ساختمان هوشمند نیست. مهم‌ترین مزیتی که برای خانه هوشمند عنوان می‌شود، تاثیر آن بر بهره‌وری انرژی است. در یک سیستم هوشمند تمامی اطلاعات ورودی و خروجی دستگاه‌های برقی و الکترونیکی خانه ضبط می‌شوند. شما می‌توانید این اطلاعات را تحلیل کرده و با استفاده از آن‌ها ۱۰ تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی خانه خود صرفه‌جویی کنید. مزیتی که با قرارگرفتن‌مان در عصر گرمایش جهانی می‌تواند یک راه‌حل پایدار باشد.

۳. امنیت

در خانه هوشمند تمام ابزارهای روشنایی، سرمایشی و گرمایشی، تلویزیون، تهویه، سیستم‌های صوتی، تصویری و سرگرمی، کامپیوترها، دوربین‌ها و همچنین سیستم‌های امنیتی را در دستتان خواهید داشت. مورد آخر یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هوشمندسازی خانه است. تصور کنید که از طریق اینترنت گوشی همراه‌تان بتوانید رفت و آمد خانه خود را زیر نظر داشنه باشید. هر حرکت کوچکی می‌تواند با یک سنسور ثبت شده و از طریق اتصال اینترنت به شما هشدار دهد. و حتی از این بهتر، می‌توانید برنامه‌هایی برای هشدار خودکار خانه به پلیس و یا مراقب دیگری را نیز فعال کنید.

اگر برای شروع پروژه ی خانه هوشمند نیازمند تجهیزات هوشمند سازی باشید، بهتر است به یکی از شرکت‌هایی معتبر مراجعه کنید. در این شرکت‌ها خدمات هوشمند سازی ساختمان و مدیریت هوشمند ساختمان متناسب با خواسته‌های شما اجرایی می‌شوند. کاماپرس در ادامه چندین شرکت معتبر را برای عرضه محصولات و خدمات هوشمندسازی معرفی می‌کند:

فروشگاه اینترنتی تجهیزات خانه و آشپزخانه پاک هوم

فروشگاه اینترنتی تجهیزات خانه و آشپزخانه پاک هوم، با چندین سال سابقه درخشان، اولین انتخاب خانواده برای داشتن محیطی لوکس و زیبا، با بهره گیری از به‌روزترین و با کیفیت ترین تجهیزات سازگار با محیط زیست، نمایندگی رسمی بیش از 20 برند مطرح حوزه خانه و آشپزخانه است.

خانه هوشمند هایکا

یکی از معتبرترین شرکت هوشمند سازی، خانه هوشمند هایکا هست که تا به امروز ۵۰۰۰ پروژه ی هوشمند سازی در سراسر ایران داشته اند.هایکا به دلیل مزیت های بسیاری که برای مشتریان از جمله: گارانتی، پشتیبانی قوی، مشاوره ی رایگان، محصولات با کیفیت، قیمت مناسب، جایگاه ویژه ای در این حوزه دارد.محصولات هایکا شامل : سیستم روشنایی هوشمند با کلیدهای لمسی، سیستم سرمایش گرمایش،پرده برقی هوشمند، سیستم صوت وسایر تجهیزات امنیتی ساختمان و….

خانه هوشمند هیربد

اگر قصد هوشمندسازی خانه خود را دارید، می‌توانید از مشاوره رایگان با گروه مهندسی خانه هوشمند هیربد استفاده کنید. این گروه 12 سال سابقه اجرای پروژه‌های خانه هوشمند در تهران، اصفهان، شمال و جنوب کشور را دارد و می‌تواند بدون محدودیت، یک خانه، ویلا یا یک ساختمان را با به‌روزترین تجهیزات دنیا هوشمند کند.

شرکت خانه هوشمند جنیوس

هر خانه‌ای می‌تواند یک خانه هوشمند باشد؛ فرقی نمی‌کند ساختمان جدید باشد یا خانه قدیمی. جنیوس با ارائه یک نقشه اصولی و دقیق، با در نظر گرفتن تمامی نیازهای پروژه، سیستم الکتریکال استاندارد و بی نقص را خلق می‌کند. هوشمند سازی ساختمان  باید دارای تجهیزات کاملی نظیر کنترلر مرکزی، کلیدهای هوشمند، کلید کنترل دما، انواع سنسورها(حرکتی،دود،گازو آب)، تاچ پنل و … باشد.

شرکت خانه هوشمند پاردیک

بیش از 10 سال است که با هوشمند سازی ساختمان های شما در کنارتان هستیم؛ شرکت خانه هوشمند پاردیک دارای گواهینامه ثبت اختراع، با تیم مجرب و متخصص همچنین نمایندگی رسمی و انحصاری برندهای معتبری مانند Akuvox, MCO Home, Lifesmart, Core, Zipato آماده ارائه خدمات گسترده در جهت رفاه، آسایش و امنیت شماست.

شرکت دانش بنیان ارگ

شرکت ارگ با بیش از ۲ دهه سابقه فعالیت، انواع پلتفرم‌های مدیریت هوشمند ساختمان و هوشمندسازی خانه را ارائه می‌کند. ارگ در کنار ارائه تجهیزات هوشمندسازی تاکنون بیش از هزار پروژه‌ هوشمندسازی را اجرا کرده است؛ ضمن اینکه نخستین و تنها تولید کننده سیستم ایرانی تشخیص و شناسایی چهره به شمار می‌رود.

این شرکت پیشرو در زمینه هوشمند سازی ساختمان در انواع اداری، تجاری، هتل‌ها و… دارای تنوع بالای محصولات و خدمات در حوزه خانه هوشمند و هوشمندسازی خانه است.

مرتبط با : پاردیکپاک هومجنیوسشرکت دانش بنیان ارگهایکاهیربد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “با هوشمندسازی خانه ، آینده را امروز تجربه کنید

  1. خانه هوشمند گفته:

    من فکر میکنم مهم ترین مزیت خانه هوشمند اینه که میتونه واکنشی نسبت به حوادث داشته باشه. واکنش هایی که میتونه از اتفاقات ناگواری جلوگیری کنه. البته که در ایران این تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و همچنان جای پیشرفت داره. و نسبت به چندسال قبل که هوشمندسازی ساختمون صرفا به نصب سیستم حرق یا نصب دوربین مداربسته گفته میشد ، این حوزه تغییرات چشمگیری داشته. و قطعا دیگه واقعا به هر عملی نمیشه گفت هوشمند. من بعنوان یک تولید کننده ی تجهیزات هوشمند در ایران، علاوه بر اینکه تشکر میکنم از مطلب مفیدی که منتشر کردین، امیدوارم که خانه هوشمند به معنای واقعی در ایران پیاده سازی بشه و با داخلی سازی تجهیزات هوشمند و حمایت از کالاهای باکیفیت ایرانی، تمام مردم ما بتونن از امکانات جذاب سیستم های هوشمند بهره مند باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز