ارزان ترین شیرینی کیلویی 29 هزار تومان/ فروش قنادی ها 70 درصد کاهش یافت

لست سکند

رئیس اتحادیه قنادان با انتقاد از گرانی شدید مواد اولیه تولید شیرینی از کاهش 70 درصدی فروش قنادی ها خبر داده است.

به گزارش کاماپرس، این روزها قنادی ها خلوت تر همیشه هستند چرا که گرانی شیرینی و کرونا دست به دست هم داده و استقبال مردم را از شیرینی به صورت کم سابقه ای کاهش داده است. قنادان از کاهش فروش خود گله دارند و از دولت طلب کمک می کنند اما دولت بیش از آن که دغدغه این صنف را داشته باشد درگیر تامین اقلام معیشتی اساسی تر است. این مقام صنفی قیمت شیرینی هایی همچون کیک یزدی را که ارزان ترین نوع شیرینی به شمار می روند، کیلویی 29 هزار تومان اعلام کرده است.

قنادی ها دیگر توان فعالیت ندارند

علی بهره مند رئیس صنف قنادان با بیان اینکه در وضعیتی قرار گرفته ایم که  ادامه فعالیت در صنف قنادی بسیار سخت شده است، گفت: به دلیل شیوع کرونا فروش شیرینی با افت شدیدی همراه شده است؛ به طوری که نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افت فروش داشتیم. از آن طرف هم قیمت مواد اولیه مورد نیاز این صنف هم با افزایش افسار گسیخته همراه شده است.

بنا به اعلام ایسنا، وی ادامه داد: واحدهای این صنف دیگر توان فعالیت ندارند و برخی حتی مجبور به تعدیل نیرو شده اند.

راز آسمان پایتخت

رئیس اتحادیه صنف قنادان اضافه کرد: روغنی که یک ماه پیش ۱۷۰ هزار تومان خریداری می کردیم، به ۳۸۰ هزار تومان رسیده یا پودر کاکائوی 30 یا 40 هزار تومانی بیش از ۱۰۰ هزار تومان شده است و طبیعتا این موارد هزینه های تولید را بالا می برد.

وی با بیان اینکه از مسئولان تقاضا داریم جلوی افزایش بی سابقه قیمت مواد اولیه را بگیرند، گفت: از دولت درخواست می کنیم که نیم نگاهی به صنف قنادان داشته باشد، زیرا این صنف در حال از بین رفتن است.

رئیس اتحادیه صنف قنادان در پایان به قیمت انواع شیرینی مصوب تیرماه نیز اشاره کرد و گفت: قیمت شیرینی تر برای واحدهای درجه یک کیلویی ۴۸ هزارتومان، شیرینی دانمارکی، زبان، پاپیونی ۳۸ هزارتومان و کیک یزدی هم ۲۹ هزارتومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز