ارزان فروشی برنج خارجی یا کلاهبرداری؟

لست سکند

افزایش تبلیغات فروش برنج خارجی به قیمت ارزان از سوی برخی افراد سودجو طی هفته های گذشته، موجب شد که شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد عمل شود و به شهروندان درباره خرید برنج از متقلبان و سودجوبان هشدار دهد.
به گزارش کاماپرس، براساس اطلاعیه ای که شرکت بازرگانی دولتی ایران منتشر کرده است، شهروندان باید در خرید برنج خارجی دقت بیشتری به خرج دهند و برنج خود را فقط از فروشگاه های زنجیره ای معتبر و با قیمت مصوب خریداری کنند.
به گزارش کاما پرس، طی هفته های اخیر، تعدادی افراد کلاهبردار از طریق ارسال پیامک، تماس تلفنی و انتشارآگهی، اقدام به تبلیغ برنج خارجی با برند GTC با قیمت پایین کرده اند که این موضوع موجب نگرانی شرکت بازرگانی دولتی ایران شد.

تبلیغ فروش برنج خارجی کمتر از قیمت مصوب مصداق کلاهبرداری است

با توجه به آنکه عرضه عمده برنج خارجی با نرخ دولتی فقط توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و همچنین ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها انجام می شود و خرده فروشی آن هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر صورت می گیرد بنابراین فروش برنج خارجی با قیمت کمتر از نرخ مصوب، نشان از ردپای افراد سودجو و کلاهبردار دارد.
این شرکت همچنین به افراد سودجویی که اقدام به تبلیغ برنج خارجی با قیمت پایین می کنند هم هشدار داد و اعلام کرد که تبلیغات آنها مصداق بارز کلاهبرداری محسوب می شود و برهمین اساس پیگرد قانونی دارد.
گفتنی است شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از ابتدای ماه مبارک رمضان، 50 هزار تن برنج تنظیم بازاری را با قیمت مصوب در بازار توزیع کرد و قرار شد در صورت نیاز بیشتر به این کالای اساسی، تزریق برنج به بازار افزایش یابد.
درواقع یکی از وظایف اصلی شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مباشر دولت، تامین ذخایر راهبردی و تنظیم بازار کالاهای اساسی برنج، روغن و شکر از لحاظ قیمت و حجم عرضه است به گونه ای که رفاه حال خریداران و مصرف کنندگان نهایی فراهم شود.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز