۷ جاذبه گردشگری بی نظیر برای مسافران تور هند

لست سکند

هند کشوری متنوع و جذاب است؛ چه از نظر فرهنگی و چه از نظر جغرافیایی. در سراسر کشور هند، مقاصد شگفت‌انگیزی برای گذران تعطیلات مسافران و توریست‌ها وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در تور هند مکان‌های خاصی وجود دارند که به شدت مورد استقبال گردشگران است و بسیاری از افراد چندین‌بار از یک مقصد بازدید می‌کنند‌. این مقاصد گردشگری به لطف زیبایی طبیعی و شکوه دست سازه‌های انسانی، هرساله افراد بی‌شماری را به تور هند جذب می‌کند.

در ادامه مطلب برخی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری هند معرفی می‌شود؛

راز آسمان پایتخت

شاهکارهای تاریخی آگرا

با شنیدن نام آگرا اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، تاج محل باشکوه، یکی از عجایب هفتگانه جهان است. این شهر زیبا با پیشینه تاریخی غنی خود در اوتار پرادش و در ساحل رودخانه یامونا واقع شده است. به لطف بسیاری از شاهکارهای معماری شگفت‌انگیز مغول که منظره شهر را زینت می‌دهند، این مکان برای دوستداران معماری و تاریخ‌دوستان یکی از برترین مکان‌های توریستی هند به شمار می‌رود. مهم نیست که چند بار به آگرا سفر می‌کنید، جذابیت تاج محل و سایر بناهای تاریخی آگرا هرگز تکراری نخواهد شد. همچنین این شهر برای افراد مشتاق به خرید و غذا خوردن نیز بسیار مناسب است.

پایتخت فرهنگ هند

دهلی نو، پایتخت ملی هند، یکی از کلیشه‌ای‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور است. دهلی پر از بناهای نمادین مغول، معابد، مکان‌های تاریخی و هنرهای نمایشی، بازارهای رنگارنگ، مراکز خرید، افلاک‌نماها، موزه‌ها و رستوران‌ها است. بازار چاندنی چوک، قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین بازار کشورهند در دهلی است. این شهر همچنین دارای بسیاری از مکان‌های مهم سیاسی مانند پارلمان هند و دروازه هند است.

ارتفاعات جذاب مونار

مونار که در گات غربی و در ایالت کرالا واقع شده، یکی از آرام‌ترین و زیباترین مکان‌ها برای بازدید در تور هند محسوب می‌شود. زیبایی طبیعی بی‌عیب و نقص این منطقه به‌شکل تپه‌های غلتان، دره‌های دیدنی، جنگل‌های بکر، آبشارها، نهرها، پارک‌های ملی، مزارع چای و ادویه و گذرگاه‌های پرپیچ‌وخم نمایان می‌شود. این جاذبه غیر قابل چشم پوشی مونار است که گردشگران فراوانی را بارها و بارها به خود جذب می‌کند. ایستگاه تپه یک مقصد تعطیلات محبوب برای بریتانیایی‌ها بود و در این منطقه می‌توان کلیساها، خانه‌های ییلاقی آبشار، پناهگاه حیات وحش چینار، مزارع چای و… را در اینجا دید.

ماجراجویی در مانالی

مانالی که در دره کولو هیماچال پرادش واقع شده، با زیبایی و آرامش طبیعی خود گردشگران را به‌خصوص در فصل زمستان به سوی خود می‌کشاند. کوه‌های پوشیده از برف، جنگل‌های انبوه، دره‌های رودخانه‌ای و جویبارهای درخشان به زیبایی این منطقه مرتفع افزوده و آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات در هند تبدیل کرده است. علاوه بر گذراندن وقت و غوطه‌ور شدن در زیبایی‌های محیط، می‌توان در اینجا برای خلق تعطیلاتی به یاد ماندنی، به فعالیت‌های ماجراجویی و هیجان انگیز نیز پرداخت.

تجربه هم‌زمان ترس و لذت در لوناوالا و خندالا

لوناوالا و خندالا که در ارتفاع 622 متری از سطح دریا قرار دارند، ایستگاه‌های تپه‌ای دوقلو در ایالت ماهاراشترا هستند. لوناوالا و خاندالا هر دو در فصل باران‌های موسمی زنده می‌شوند، زمانی که فضای سبز سرسبز، دریاچه‌های درخشان و آبشارهای جذاب به زیبایی منظره می‌افزایند. ایستگاه‌های روی تپه علاوه بر لذت دوست‌داران طبیعت، در بین علاقمندان به ماجراجویی نیز بسیار محبوب هستند.

گشت و گذار در بنارس مقدس

شهر مقدس بنارس یا باناراس که در سواحل رودخانه گانگا در اوتار پرادش قرار دارد، از مقدس‌ترین مکان‌های هند به شمار می‌رود. این شهر قدیمی به خاطر برخی از مورد احترام‌ترین معابد و گات های کشور شناخته شده و شیفتگان و گردشگران از سراسر جهان در آن رفت و آمد می کنند. این شهر شلوغ همچنین به‌خاطر موزه‌ها، غذاهای اصیل باناراسی، ساری‌های باناراسی و همچنین صنایع دستی محبوب است.

تلفیق سنت و مدرنیته در کلکته

کلکته که به عنوان شهر شادی شناخته می‌شود، ترکیبی زیبا از هنر، فرهنگ، مد و ادبیات و مکانی عالی برای انواع مختلف مسافران به شمار می‌رود. همچنین این شهر یک مکان لذت‌بخش برای علاقه‌مندان به غذا و عاشقان خرید است. این شهر پرجنب‌وجوش نمونه‌ای کامل از مدرنیته با جذابیت‌های سنتی است. از بناهای تاریخی، معابد و تراموا گرفته تا موزه‌های علوم مدرن، مراکز خرید غول‌پیکر و رستوران‌های عالی. کلکته همه چیز برای گذران یک تعطیلات فوق‌العاده را دارد.

خرید و رزرو تور هند با مجموعه آرزوی سفر پارسیان

آژانس مسافرتی آرزوی سفرپارسیان فعالیت خود را از سال1390 آغاز کرده و به ارائه خدماتی چون: برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی، امکان خرید اقساطی تورها، رزرو هتل، خدمات اخذ ویزا و … می‌پردازد. گردشگران می‌توانند برای رزرو آنلاین تور هند همراه با امکان خرید اقساطی، به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و برای رزرو تورها اقدام فرمایند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : آرزوی سفر پارسیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز