۵ شهر دیدنی و جذاب برای اقامت در فرانسه

زندگی در فرانسه-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

به گزارش فوربس، فرانسه جزء 8 اقتصاد برتر دنیا است. سالیانه، چندین هزار نفر به فرانسه برای کسب درآمد مهاجرت می‌کنند. این کشور که عضو اتحادیه اروپا است، بخشی از منطقه شنگن است و سیستم مهاجرتی مشخصی دارد. بر اساس آخرین آمار، 13 درصد از جمعیت فرانسه را مهاجران تشکیل می‌دهند.

کاماپرس در ادامه این مقاله، به 5 شهر برتر فرانسه برای اقامت و کار اشاره می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

1- پاریس

پاریس بزرگترین شهر فرانسه است و بیش از 2 میلیون نفر در آن ساکن هستند. پاریس به شهر نور شهرت دارد و مرکز جهانی مد، تجارت، فرهنگ و هنر است. اگر عاشق زندگی کردن در شهرک‌های بزرگ هستید، پاریس بهترین گزینه برای شما است. به علت حجم ترافیک بالا در پاریس، رانندگی در این شهر اندکی خسته‌کننده است. با این حال، سیستم حمل و نقل فرانسه بسیار پیشرفته است و از خطوط ریلی و چهار خط تراموای شهر می‌توانید استفاده کنید. به علت وجود دو فرودگاه بین‌المللی و شش ایستگاه قطار در پاریس، به راحتی می‌توان به سایر نقاط اروپا و دنیا سفر کرد. آب و هوای پاریس هم در سطح مطلوبی برای انواع سلیقه‌ها قرار دارد. اگرچه دنیا پاریس را به خاطر هنر و فرهنگش می‌شناسد، فراموش نکنید که این شهر همچنین یک مرکز تجاری بزرگ در قاره سبز است. البته، هزینه در پاریس نسبت به سایر شهرهای فرانسه بسیار بالاتر است. به عنوان مثال، هزینه اجاره خانه، غذا، حمل و نقل، آب و برق در پاریس بسیار زیاد است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2- لیون

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است، اما با حضور در آنجا حس می‌کنید که در شهری با مقیاس کوچک در حال زندگی هستید. این شهر دقیقاً در قلب فرانسه واقع شده است و بیش از 500 هزار نفر در آنجا زندگی می‌کنند. فاصله سواحل مدیترانه‌ای و رشته کوه‌های آلپ هم با شهر لیون زیاد نیست. لیون همچنین پایتخت غذا در فرانسه و حتی جهان است. بیش از 2 هزار شعبه رستوران میشلین در لیون قرار دارد! تاریخ غنی لیون به سال 43 قبل از میلاد برمی‌گردد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. تنوع اکوسیستم در لیون، باعث شده که این شهر در زمینه صنعت، بهداشت، فناوری‌های زیست محیطی و همچنین فناوری‌های دیجیتال تبدیل به یکی از غول‌های دنیا شود. لیون از نظر تعادل بین کار و کیفیت زندگی در رتبه اول شهرهای فرانسه قرار دارد. لیون 20 درصد از پاریس ارزان‌تر است، اما همچنان دومین شهر گران فرانسه برای زندگی کردن محسوب می‌شود.

3- تولوز

این شهر با جمعیت 1 میلیونی، چهارمین شهر بزرگ فرانسه است. تولوز مقصد بسیاری از خانواده‌های جوان است. ساختمان‌های آجری قرمزرنگ این شهر بسیار شهرت دارند. تولوز آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و چندین آبراهه در آن واقع شده است. یکی از پیشرفته‌ترین مراکز فضایی اروپا در تولوز واقع شده است و به همین خاطر، مهندسان زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. همچنین، تولوز قطب کسب و کارهای استارت‌آپی در فرانسه است. مدارس و دانشگاه‌های تولوز هم بسیار باکیفیت هستند. اگر دانشجو یا مهاجر هستید، تولوز یکی از شهرهای ارزان فرانسه برای شما است. هزینه مسکن و حمل و نقل در این شهر پایین‌تر از سایر شهرهای فرانسه است.

4- بوردو

بیش از 980 هزار نفر در بوردو ساکن هستند. سیستم حمل و نقل ریلی باعث شده است فاصله بوردو تا پاریس به 2 ساعت برسد. بوردو یکی از مراکز تولید نوشیدنی‌های مختلف در فرانسه است. همچنین، کسب و کارهای استارتاپی هم در این شهر رونق دارند. بوردو یک مرکز لیزر و اپتیک پیشرفته هم دارد. در بسیاری از نقاط شهر شاهد ترکیب بافت سنتی و مدرن هستیم. بوردو یکی از ارزان‌ترین شهرهای فرانسه و اروپای غربی به شمار می‌رود. بوردو دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی است که از تراموا و اتوبوس تشکیل شده است.

5- نیس

بسیاری از مهاجران بهترین مکان برای زندگی در فرانسه را در کنار دریای زیبای مدیترانه می‌دانند. موقعیت مکانی نیس نیز بی نظیر است. این شهر در امتداد نواری از خط ساحلی طلایی، بین دهکده‌های ماهیگیری سنتی و استراحتگاه‌های جذاب قرار گرفته است. هم بازنشستگان و هم نیروی کار جواب به نیس می‌توانند مهاجرت کنند. موزه‌ها و اماکن باستانی زیادی در نیس واقع شده‌اند که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. مراکز فناوری و استارتاپی متعددی در نیس واقع شده‌اند. از آنجا که نیس یک شهر توریست پذیر است، عمدتاً قیمت مسکن در آنجا بالا است. با این حال، سیستم حمل و نقل نیس در دسترس و مقرون به صرفه است.

اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید، می توانید از خدمات و مشاوره مجموعه‌های وی آی پی گروپ، نیلگام سفر، لیگال اپلای، راشین و طینت بهره ببرید. این مجموعه‌ها با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت و مشاوران خبره آماده ارایه راهنمایی‌های لازم در این زمینه هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : راشینطینتلیگال اپلاینیلگام مهاجروی آی پی گروپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز