هفت شهر زیبا و آرامش بخش برای اقامت در ترکیه

ترکیه-کاماپرس

کشور ترکیه با جذب 30 میلیون گردشگر در سال، ششمین مقصد توریستی گردشگران در سطح جهان به شمار می‌رود. آب وهوای مطلوب و همچنین امنیت بالای این کشور باعث شده است گردشگران و مهاجران زیادی به این کشور بروند. ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد، یکی از بهترین مقاصد سفر و حتی اقامت به شمار می‌رود. همه ساله، تعداد زیادی از مردم ایران اقدام به خرید زمین و ملک در خاک کشور ترکیه می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه به معرفی 7 شهر برتر ترکیه برای اقامت و زندگی می‌پردازد؛

1- استانبول (انتخاب مهاجران حرفه‌ای)

کسانی که به دنبال اشتغال در ترکیه هستند، استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها است. از سوی دیگر، کسانی که ترجیح می‌دهند یک زندگی ساکت در فضای سرسبز داشته باشند، باز هم استانبول یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌ها است. طبیعی است که هزینه‌ی زندگی در استانبول نسبت به سایر شهرهای ترکیه بالاتر است، اما با انتخاب حومه شهر به عنوان محل زندگی یا رفت و آمد می‌توان جلوی این کار را گرفت. جاذبه‌های تاریخی متعدد مثل مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و … و شب‌های هیجان انگیز از دیگر ویژگی‌های استانبول هستند. آب و هوای استانبول هم در تابستان خیلی گرم نیست، اما زمستان‌ها شاهد بارش برف و سرمای شدیدی خواهید بود. بسیاری از اهالی استانبول به زبان انگلیسی تسلط دارند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

استانبول-کاماپرس

2-آنتالیا (فرصت‌های تجاری برای گردشگری و زندگی بازنشستگی)

آنتالیا یک مقصد گردشگری شناخته شده است و برای کسانی که به فکر راه اندازی کسب و کاری مانند رستوران یا هتل هستند، ایده آل خواهد بود. البته، این مشاغل حالت فصلی دارند و در تمام فصول سال پررونق نخواهند بود. آنتالیا و سایر شهرهای ساحلی فیروزه‌ای رنگ منطقه‌ی اطراف بسیار مهاجرپذیر هستند. خود آنتالیا هم شهر بسیار تمیز و امنی است و هزینه زندگی در آنجا بالا نیست. سرعت اینترنت و وضعیت حمل و نقل هم در سطح مطلوبی قرار دارد. بازنشستگان و حتی جوانانی که جویای یک سبک زندگی در دل طبیعت هستند، آنتالیا بهترین گزینه است. اگر اهل فعالیت‌های بدنی هستید، می‌توانید در امتداد ساحل آنتالیا به ورزش یا پیاده روی بپردازید. بهترین سواحل ترکیه که کنیالتی و لارا نام دارند، در آنتالیا واقع شده‌اند. دمای هوا در این سواحل مدیترانه‌ای در فصل تابستان به حدود 28 درجه سانتیگراد می‌رسد. دمای هوا در زمستان‌ها به زیر 10 درجه سانتگیراد هم می‌رسد.

آنتالیا-کاماپرس

3-بودروم (زندگی لاکچری)

بودروم به لطف ارتباطش با هنرمندان و نویسندگان خارجی در دهه 1960 به سرعت به شهری با کلاس بالا تبدیل شد. بودروم این روزها به یک مقصد گردشگری محبوب، به ویژه در میان سلبریتی‌ها بدل شده است. افرادی مثل کیت ماس، بیل گیتس و نیکول کیدمن برای تفریح و سفر به بودروم سفر کرده‌اند. بسیاری از روستاهای اطراف بودروم برای زندگی بازنشستگی هم مناسب هستند؛ خصوصاً آن دسته از بازنشستگانی که به ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستند. هتل‌های بزرگ زیادی در امتداد ساحل هستند که قیمت نسبتا بالایی دارند. فستیوال بین المللی موسیقی کلاسیک گوموشلوک هم سالانه در بودروم برگزار می‌شود. همه ساله، بسیاری از نوازندگان با استعداد از سراسر جهان و همچنین دوستداران موسیقی کلاسیک در این رویداد جهانی شرکت می‌کنند. دریای اژه در مجاورت بودروم است. میانگین دمای تابستان آنجا 34 درجه سانتیگراد است. هر چند، زمستان‌ها دمای هوا به شدت پایین می‌آید و به 15 درجه سانتیگراد می‌رسد. اگر عاشق سرمای زمستان هستید، حتماً سری به بودروم بزنید. همچنین، اگر به دنبال کار یا تشکیل خانواده هستید، باز هم بودروم یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌ها است.

بدروم-کاماپرس

4-بورسا (شهر باستانی)

اگر می‌خواهید ترکیه اصیل را از نزدیک حس کنید، بورسا بهترین گزینه است. بورسا در قرن چهاردهم، دومین پایتخت امپراتوری عثمانی بود کل شهر هم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. مقبره‌ها، کاخ‌ها و عمارت‌های زیادی در بورسا هستند که ارزش یکبار دیدن را دارند. تراکم فضای سبز بورسا هم بسیار بالا است. یکی از امتیازات منحصر به فرد بورسا نسبت به سایر شهرهای ترکیه، امکان انجام اسکی در بورسا است. پس اگر عاشق ورزش‌های زمستانی هستید، بورسا گزینه خوبی است. قیمت مسکن هم در بورسا بسیار پایین است. دمای هوا در بورسا معمولاً در تابستان حدود 31 درجه سانتیگراد است و در زمستان به حدود 10 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. کوه‌های زیادی در نزدیکی بورسا هستند که در فصل گرما می‌توان به ارتفاعات رفت. بورسا همچنین قطب تولید خودرو در ترکیه است (به لطف وجود کارخانه‌های کیا و رنو). به همین خاطر، فرصت‌های شغلی زیادی در بورسا موجود است. یکی از ضعف‌های بورسا عدم وجود مدارس بین‌المللی است، چون این شهر بافتی سنتی دارد. با این حال، بورسا برای کسانی که اندکی به زبان ترکی تسلط دارند، گزینه مطلوبی است.

بورسا-کاماپرس

5-ازمیر (محل مناسب برای بازنشستگی)

اگر هدف شما نقل مکان به محلی پر از آرامش در دوران بازنشستگی است، ازمیر بهترین گزینه برایتان خواهد بود، چون یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه است و تمام امکانات رفاهی را در خود جا داده است. ازمیر از نظر حمل نقل ملی و جهانی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. بندر تفریحی این شهر هم زبانزد تمام گردشگران است. شهرک ازمیر که در حومه شهر واقع شده است، گزینه مناسبی برای بازنشستگان است. ازمیر در دریای اژه واقع شده است و امکان انجام قایق سواری و سایر ورزش‌های آبی در آنجا امکان پذیر است. اوج دما در تابستان معمولاً 33 درجه سانتیگراد است و در زمستان، دمای هوا حتی به 13 درجه سانتیگراد هم می‌رسد. اگر عاشق زندگی در ساحل و فرار از هیاهوی شهرنشینی هستید، مقاصد پرطرفداری مثل گوشی آداسی و فوکا، آلاچاتی (پایاتخت موج سواری ترکیه) و چشمه بهترین گزینه‌های پیشِ رو به شمار می‌روند. قیمت زمین در ازمیر بسیار مناسب است.

6-آلانیا (مرکزی در حال رشد)

آلانیا شهر و استانی است که در سواحل جنوبی ترکیه در دریای مدیترانه واقع شده است. این تقریباً 133 کیلومتر از آنتالیا فاصله دارد و یکی از مقاصد مهاجرتی در حال رشد است. آلانیا شهر نسبتاً کوچکی است، اما در اطراف آن روستاهای متعددی واقع شده‌اند. قیمت مسکن در آلانیا نیز بسیار پایین است. اگر خواهان سبک زندگی فعال هستید، آلانیا گزینه‌ی مطلوبی است، چون امکان پیاده روی و انجام ورزش‌های آبی در آنجا برقرار است. در طول سال هم جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی متعددی در آلانیا برگزار می‌شود. بخش عمده‌ای از جمعیت استان را مهاجرانی از کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند که بعد از دوران بازنشستگی به آنجا آمده‌اند. بر اساس آخرین سرشماری، بیش از 17 هزار مهاجر در آنجا زندگی می‌کردند.

آلانیا-کاماپرس

7-مارماریس (بهشت عاشقان دریا)

مارماریس در جنوب غربی ترکیه و در ساحل ریویرا ترکیه قرار دارد. این شهر یکی از مراکز قایقرانی و غواصی ترکیه است و بسیاری از قایقرانان در فصل زمستان به آنجا می‌آیند. دوچرخه سواری، تورهای سافاری و کوهنوردی از جمله فعالیت‌های هیجان انگیز دیگر هستند که می‌توان در مارماریس به آن‌ها پرداخت. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نیز به وفور در مارماریس یافت می‌شوند. به عنوان مثال، غار نیمارا در جزیره بهشت قرار دارد که ارزش مذهبی و معنوی هم در بین اهالی این شهر دارد. مارماریس زمانی یکی از شهرهای کلیدی امپراطوری به شمار می‌رفته است. دمای هوا در مارماریس در تابستان به 30 درجه سانتیگراد می‌رسد و در زمستان هم دمای حدود 15 درجه به ثبت رسیده است. گردشگران متعددی در طول سال از این محل بازدید می‌کنند. مارماریس پتانسیل بالایی برای راه اندازی کسب و کارهای مرتبط با حوزه‌ی گردشگری را دارد.

مارماریس-کاماپرس

مجموعه‌های ترکیه هلپر، ملک پور، آرال گام، اصطهباناتی، پین تاتی، آسومان خدمات مهاجرتی ارایه می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : آرال گامآسوماناصطهباناتیپین تاتیترکیه هلپرموسسه ملک پور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز