زندگی در ترکیه ؛ نکات مثبت و منفی

لست سکند

اعداد و ارقامی که از خرید ملک در ترکیه از سوی ایرانی ها منتشر می شود، حاکی از مهاجرت و تصمیم برای زندگی و کار در این کشور است. ترکیه به واسطه همسایگی با ایران در سال های اخیر به گزینه ای جذاب برای مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری شده است.

کاماپرس در ادامه به معرفی نکات مثبت و منفی زندگی در ترکیه می پردازد؛

نمات منفی زندگی در ترکیه

1- بوروکراسی حاکم بر ترکیه

هنگامی که می‌خواهید اقامت خود را در ترکیه ثبت و مجوز کار دریافت کنید، یا حتی وقتی قصد دارید مجوز ورود خودرو و وسایل منزل خود را دریافت کنید، با انبوهی از فرآیندهای کاغذبازی مواجه خواهید شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

شما مجبور خواهید بود در یک روز به چندین اداره دولتی بروید که فقط چند ساعت در روز باز هستند. هر موقع هم که نیاز به کسب اطلاعات داشته باشید، اطلاعات متناقضی به شما داده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

این موضوع هم به خاطر داشته باشید که بیشتر مسئولان رسمی تسلطی به زبان انگلیسی ندارند.

نکته مهم: پیشنهاد می‌شود از یکی ترک‌های بومی بهره ببرید تا با هزینه اندک، کارهای شما را پیش ببرد.

2- عدم وجود استانداردی برای تأیید صلاحیت اهالی کسب و کار

با هر مردی که در ترکیه ملاقات کنید، به شما خواهد گفت یک لوله کش، برقکار، گچ کار، کاشی کار و … است. به هر حال، این افراد هیچ گونه آموزشی ندیده‌اند یا مدرک خاصی ندارند. تا حد امکان، توصیه می‌شود کارهایتان را به کارگران ترک واگذار نکنید.

3- حیوانات ولگرد

سگ‌ها و گربه‌های ولگرد خیابانی برای بسیاری از مهاجران شوکه‌کننده است. هر چند، دولت ترکیه در حال بهبود وضعیت سگ‌های ولگرد است.

شاید در طول سفرتان به ترکیه، متوجه شوید که برچسب‌ها از گوش‌های حیوانات ولگرد آویزان است. یک سازمان حمایت حیوانات این حیوانات را عقیم می‌کند و تحت نظارت دارد.

شما می‌توانید با کمک‌های مالی و داوطلبانه به سازمان‌هایی که از حیوانات ولگرد مراقبت می‌کنند، به آن‌ها کمکی کرده باشید. یا می‌توانید مانند بسیاری از مهاجران، چند حیوان ولگرد را پس از معاینات و مداخلات دامپزشکی به عنوان حیوان خانگی قبول کنید.

نکات مثبت زندگی در ترکیه

1- سبک زندگی فوق‌العاده‌ی مردم ترکیه

بیشتر اوقات سال آب و هوا به قدری ایده آل است که می‌توان به گشت و گذار پرداخت. به عبارتی، در اکثر اوقات سال، حتی زمستان، با خیال راحت می‌توانید به بالکون بروید و در آنجا غذا و نوشیدنی‌تان را میل کنید. اگر در فصل زمستان هم احساس سرما کردید، می‌توانید در بالکون بخاری روشن کنید و از آفتاب زمستانی نهایت لذت را ببرید. بدین ترتیب، میزان تعاملات شما در ترکیه افزایش می‌یابد و باعث می‌شود سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید. در تابستان، تابش آفتاب سطح ویتامین D را افزایش می‌دهد و باعث ایجاد احساس سلامت عمومی در اکثر افراد می‌شود.

ساحل گردی، پیاده روی، کباب درست کردن و معاشرت با اقوام و دوستان در رستوران و کافه به جای رفتن به سینما یا یک پارک گران قیمت در کمتر کشوری می‌توان یافت.

2- غذاهای لذیذ

مردم ترکیه از محصولات تازه‌ای که از دل باغ‌ها و مزارع کشورشان برداشت می‌شوند، غذاهای خوشمزه درست می‌کنند. بازارهای محلی معمولاً انواع میوه، سبزیجات، گوشت، پنیر و نان به فروش می‌رسانند. به عبارت دیگر، نیازی نیست به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بروید و مواد غذایی با افزودنی تهیه کنید.

3- هزینه پایین زندگی

اگر منبع درآمد شما خارج از ترکیه باشد (مانند حقوق بازنشستگی، سرمایه گذاری و سایر موارد)، به طور کلی متوجه خواهید شد که قیمت همه چیز در ترکیه در سطح مطلوبی قرار دارد. محصولاتی که به صورت از تولید به مصرف هستند، بسیار مقرون به صرفه‌اند. اگر هزینه زندگی در ترکیه را با سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنید، متوجه خواهید شد هزینه‌ها در ترکیه بسیار پایین‌تر است.

انتهای پیام

 

مرتبط با : ترکیه هلپرسروش فرداگوتوتی آرموسسه ملک پور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز