افتتاح حساب بانکی در ترکیه ؛ پنج نکته کاربردی که باید بدانید

لست سکند

مهاجرت ایرانی‌ها به ترکیه مسیری صعودی را در سال‌های اخیر تجربه کرده به گونه‌ای که طبق آمارها حدفاصل سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ میزان مهاجرت ایرانی‌ها به ترکیه سه برابر افزایش پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حضور گسترده مهاجران در ترکیه که بخشی از اقتصادش را روی حضور مهاجران و توریست‌های فصلی سرمایه گذاری کرده موجب شده تا بانک مرکزی این کشور به چند بانک برای افتتاح حساب مهاجران مجوزهایی اعطاء کند. علیرغم وجود این مجوز از آنجایی که ایران کشوری است که با تحریم‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند ممکن است شرایط افتتاح حساب برای ایرانی‌های مهاجر با دشواری‌های بیشتری همراه باشد. در ادامه پنج نکته مهم برای افتتاح حساب در بانک های ترکیه را بررسی می‌کنیم که به کمک دادهٔ‌های وب‌سایت «ترکیه هلپر» تهیه شده است.

۱. کدام بانک برای افتتاح حساب مناسب‌تر است؟

بانک مرکزی ترکیه به سه بانکِ «ایش بانک»، «زراعت بانک و «واکیف بانک» مجوز داده تا برای مهاجران و خارجی‌های حاضر در ترکیه حساب باز کنند. با این حال همانطور که گفتیم مسئله تحریم‌ها و نپیوستن ایران به FATF مشکلاتی را در مسیر افتتاح حساب برای ایرانی‌ها ایجاد می‌کند. با این حساب و در میان این سه بانک «زراعت بانک» بیشترین حساب را تا کنون برای ایرانی‌ها باز کرده است.

۲. بدون اقامت می‌توان در ترکیه حساب باز کرد؟

پاسخ به این سوال مثبت است. با این حال حتی به عنوان یک غیرمقیم لازم است یک آدرس معتبر داشته باشید تا به بانک ارائه کنید و حساب‌ باز کنید. همچنین باید به بانک قبض آب و برق به نام برای احراز محل سکونت خود ارائه دهید.

راز آسمان پایتخت

۳. چه‌جور حسابی در ترکیه باز کنیم؟

بانک‌های ترکیه حساب‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهند. در زراعت بانک ترکیه که برای مهاجران ایرانی مناسب‌تر است با این گزینه ها مواجه می‌شوید:

حساب‌های تایپ پلاتینیوم که دائمی هستند و تحت عنوان حساب‌های  VIP نیز شناخته می‌شوند. این حساب‌ها بیشتر برای افراد ترک افتتاح می‌شوند اما شرکت ترکیه هلپر با مذاکره با بانک زراعت امکان باز کردن این نوع از حساب  را برای ایرانیان فراهم کرده است. بانک زراعت در کل برای سپرده گذاری و انجام فعالیت های بانکی در ترکیه خدمات مناسبی ارائه می‌دهد. همچنین این بانک بانکداری الکترونیکی قدرتمندی ارائه می‌دهد. افتتاح حساب بانکی در ترکیه توسط بانک زراعت معمولا در کمتر از یک روز انجام می‌شود.

۴. امکان افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه وجود دارد؟

افتتاح حساب شرکتی در ترکیه محدودیت‌های حساب شخصی را ندارد و اگر بتوانید این حساب را در ترکیه باز کنید می‌توانید گردش مالی بالا با انتقال مبالغ بالا را در حساب بانکی‌تان انجام دهید. برای داشتن حساب بانکی شرکتی به این سه نکته توجه کنید:

در ترکیه استفاده تجاری از حساب های شخصی ممنوع است.

این قانون نه تنها برای افراد خارجی بلکه برای شهروندان ترک نیز برقرار است.

شما پس از ثبت شرکت در ترکیه میتوانید نسبت به افتتاح حساب شرکت خود در بانک های ترکیه اقدام کنید.

۵. دریافت وجه از خارج ترکیه و حواله سوئیفت

در ترکیه حساب‌ها همگی دارای کد سوئیفت هستند. کد سوئیفت بانک زراعت TCZBTR2A است. زمان نشستن پول به حساب پس از عملیات سوئیفت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت است. این زمان برای کشورهای مختلف و براساس بانک مبدا متفاوت است اگر حساب شما در ترکیه فقط لیر نباشد و حساب های پوند و یورو نیز افتتاح شوند میتوانید از این ارزها دریافت وجه از سایر کشورها داشته باشید.

ترکیه هلپر

ترکیه هلپر شرکت رسمی ثبت شده مشاوره‌ای، در زمینه‌های گردشگری و مهاجرتی به ترکیه است. اگر م‌خواهید به ترکیه مهاجرت کنید، در این کشور تحصیل کنید، خانه بخرید، شرکت ثبت کنید، صاحب ملک شوید، حساب بانکی باز کنید یا شهروندی ترکیه را کسب کنید می‌توانید از خدمات هلپر استفاده کنید.

همچنین مجموعه‌های استانبول همراه،تکینو گروپ، ترکان گلوبال هم خدمات مشابه ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : استانبول همراهترکان گلوبالترکیه هلپرتکنیکوگروپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز