۱2 نکته خواندنی درباره داروگر

لست سکند

«شامپو تخم‌مرغی» یکی از آن نوستالژی‌های ایرانی است که هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود؛ محصولی که از اولین تولیدات شرکت «داروگر» است و همچنان هم مشتریان خاص خودش را دارد. این شرکت 92 سال پیش به عنوان نخستین واحد تولید فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی در ایران تاسیس شد. شرکت داروگر یکی از پرچمداران ابداع محصولات جدید در صنعت مواد شوینده و پاک‌کننده است. داروگر هم‌اکنون با توجه به نیازهای بازار و بررسی دقیق سلیقه مصرف‌کنندگان، درحال نوآوری محصولات خود است.

در ادامه کاماپرس به نکات کلیدی درباره شرکت داروگر می‌پردازد که خواندن آن می‌تواند برای تولیدکنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی مفید باشد؛

۱. شرکت داروگر اولین کارخانه صنعتی تولید صابون است که در سال ۱۳۰۷ در شهر اصفهان تاسیس شد و اولین محصول این کارخانه «صابون سوبلمه» نام داشت.

۲. کارخانه داروگر ۱۳ سال بعد از آغاز فعالیتش، برای گسترش برنامه‌های تولیدی خود به تهران منتقل شد و تولید سایر محصولات آرایشی و بهداشتی را آغاز کرد. این شرکت در سال 1336 به ثبت رسید.

۳. شرکت داروگر که در سال ۱۳۵۲ به «شرکت سهامی عام کف» تغییر نام داد، توانست همگام با تولید پودر لباسشویی برای اولین بار در ایران، مایع ظرفشویی «ریکا»، شامپو سر «دارمو»، خمیردندان «داروگر» و صابون «نخل» را تولید کند که همگی از اولین و پرفروش‌ترین محصولات بهداشتی ایرانی هستند.

راز آسمان پایتخت

۴. رئیس هیئت مدیره این شرکت مهناز عقبایی و مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره آن بیژن اسمعیلی نام دارد. سایر اعضای هیئت مدیره عبارتند از مجید قره باغی، نیلوفر اسمعیلی و فاطمه عبداللهی.

۵. شرکت داروگر دارای گواهینامه مدیریت کیفیت، لوح تقدیر صنعت سبز سال 1381، تندیس و لوح سپاس واحد نمونه در سطح ملی سال 1382، جایزه ملی غذای عملگر و تندیس سیب طلایی سال 1385، لوح تقدیر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین‌آلات وابسته سال 1387 و جایزه مدیریت سبز ایران است.

۶. محصولات این شرکت انواع پودر ماشین‌ لباسشویی، مایع شیشه پاک‌کن، انواع مایع ظرفشویی، انواع صابون، انواع خمیردندان، انواع شامپو سر و بدن و همچنین کرم دست و صورت، انواع مایع دستشویی، نرم‌کننده موی سر، نرم‌کننده لباس و حوله، پودر دستی و پودر کفشوی را شامل می‌شود.

۷. شرکت‌های تولی‌پرس، تولید دارو، یاس خرمشهر، هومن شیمی پارس، کیوان‌تجارت پاسارگاد، روغن نباتی جهان، شرکت‌های کیوان و کیمیا، دو شرکت بسته‌بندی داروگر و البرز، شرکت تجزیه شیمی، جهان کف دارو، شرکت پخش داروگر، شرکت ارزش‌آفرینان سرمایه و همینطور مرکز علمی‌کاربردی داروگر از شرکت‌های زیرمجموعه داروگر محسوب می‌شوند.

۸. کارخانه صنایع بسته‌بندی داروگر نخستین کارخانه تولید تیوب لمینیت در خاورمیانه است. این کارخانه علاوه بر تولید انواع تیوب مورد نیاز و چاپ جعبه و لیبل، به منظور تامین نیاز شرکت‌های دیگر نیز فعالیت می‌کند. شرکت کیمیای ایران نیز انواع مواد اولیه مورد نیاز صنایع بهداشتی مانند: اسید سولفوریک، تری اتامول آمین، لوریل اتر سولفات، کوکونات، بتائین و … را تولید می‌کند.

۹. شرکت یاس خرمشهر نیز علاوه بر تولید انواع صابون با نام‌های تجاری یاس، مرمر و گلیسیرین، برای شرکت مادر و دیگر شرکت‌های تولیدی به صورت کارمزدی مشغول کار است.

۱۰. مرکز آموزش علمی‌کاربردی داروگر به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی صنعت مواد شوینده، برای آموزش و تربیت نیروهای متخصص صنعت مواد شوینده تاسیس شده است. اولین فارغ‌التحصیلان این مرکز در بهمن ماه سال 86، جذب بازار کار شدند.

۱۱. واحد فروش شرکت کف، در سال 1386، واحد اداری خود را از دفتر مرکزی به نزدیک کارخانه و انبار مرکزی فروش انتقال داد و با این کار اثرات مثبتی بر کاهش هزینه‌های فروش و افزایش نظارت و کنترل بر سیستم مهندسی، نگهداشت و برنامه‌ریزی محصولات فروشی داشته است.

۱۲. شرکت سهامی عام کف از اسفند ماه سال ۱۳۶۸ با نماد «شکف» در بورس اوراق بهادار تهران نیز حضور دارد. شرکت‌های البرز شیمی رازی با مسئولیت محدود و  جهان شیمی آریا با مسئولیت محدود، از عمده سرمایه‌گذاران این شرکت هستند.

مرتبط با : داروگر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “۱2 نکته خواندنی درباره داروگر

  1. ناشناس گفته:

    مارکت هولدینگ کف مالک داروگر با ۲ همت بعلاوه یک همت زیان انباشته یعنی ۳ همت هست
    فقط دارایی های زمین های صنعتی هولدینگ شامل بیش از ۱۰۰ هزار متر داروگر در تهران و مراکز استانها ،بیش از ۱۲۲ هزار متر زمین تولی پرس ،بیش از ۵۰ هزار متر بسته بندی داروگر ،بیش از ۱۶۰ هزار متر کیمیا و …..بیش از یک میلیون متر مربع زمین های صنعتی و تجاری ارزنده که بالای ۱۵ هزار میلیارد تومان فقط زمینهایش می ارزد و بقیه دارایی های عظیم و برندینگ ارزشمندش اشانتیون ه بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان میشود
    بعد در ۲هزار میلیارد تومان ارزش بازار با یک هزار میلیارد تومان زیان انباشته می گویید چرا بازار می خرد ؟
    بازار هوشمند ترین است

  2. حسن گفته:

    اقا این شرکت فقط لنگ مدیر درسته این بیژن اسماعیلی بردارن شرکت از اولم بهتر میشه
    مالیات شرکت هم درست شده بزودی شفاف سازی میدن

  3. فرخ گفته:

    کارخونهٔ خب و باسابقه است ولی حیف که روی محصولات قیمتش رو نمی نویسه و قلدورها تو مغازه شون گرون میفروشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز