۱۰ حقیقت درباره حمل و نقل خط صبا

افراد و شرکت‌ها برای توسعه کسب و کار خود، نیاز به واردات و صادرات دارند. شرکت‌های حمل و نقل، مجموعه‌هایی هستند که محموله‌های صاحبان کالا را تحت پوشش ترانزیت کالا قرار می‌دهند. این شرکت‌ها با حضور در بندرها، مناطق مرزی و گمرکی و… به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند. شرکت حمل و نقل بین‌المللی خط صبا نیز یکی از همین آنهاست که با شعار سرعت، دقت، امنیت در این عرصه فعالیت می‌کند.

کاماپرس در ادامه به چند نکته درباره شرکت حمل و نقل خط صبا می‌پردازد که دانستن آنها برای علاقمندان به این صنعت، جالب است؛

۱. شرکت حمل و نقل بین‌المللی خط صبا با نام اولیه خط سبز، در نیمه‌های سال ۱۳۸۹ با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد. این شرکت در ابتدا با ۲۵۰دستگاه کامیون و جهت تنوع در سرویس‌دهی با تعداد ۵۰۰ دستگاه نیم‌یدک اعم از کانتینربر، بغلدار، کمپرسی، کانتینر چادری و … شروع به کار کرد.

۲. اصغر مظلومی به عنوان مدیرعامل، به همراه مهدی کریمی فیروزجایی و مجید معظمی، اعضای هیئت مدیره شرکت خط صبا را تشکیل می‌دهند. همچنین مرتضی اظهرالدوامی به عنوان مدیر اداری، عبدالرضا یاری مدیر مالی و پشتیبانی این مجموعه معرفی شدند.

۳. بنا به ادعای صاحبان سایت این شرکت، در سال ۱۳۹۱ شرکت حمل و نقل خط صبا به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه تبدیل شد. در همین سال گروه خط صبا، موفق به اخذ مجوز رسمی فعالیت در دو بخش داخلی و خارجی شد. این مجموعه از معدود شرکت‌هایی است که همزمان امکان صدور بارنامه داخلی و خارجی را داشته است.

راز آسمان پایتخت

۴. با ایجاد و گسترش شعبه‌ها و نمایندگی‌های بندعباس، بندر امام خمینی و پایانه اکبرآباد، بندر انزلی، حاج عمران و… این امکان را برای این شرکت فراهم ساخت تا به عنوان عضوی فعال از صنعت حمل و نقل، به فکر پیشرفت در این عرصه باشد و به تعداد نمایندگی‌های خود اضافه کند.

۵. خدمات شرکت خط صبا در زمینه اجاره نیم‌یدک، خدمات حمل و نقل بین‌المللی و داخلی، خدمات کریری و فورواردری، خدمات گمرکی بسته‌بندی، ارائه مشاوره رایگان در خصوص انواع شقوق حمل و نقل و … به شمار می‌رود. فورواردر شخص یا شرکتی است که ترتیبات حمل و نقل کالا را از یک کشور به کشور دیگر فراهم می‌کند، ولی مسئولیت حمل کالا را برعهده ندارد، بلکه به شکل یک واسطه حرفه‌ای میان فرستنده یا گیرنده کالا از یک سو و متصدی باربری از سوی دیگر عمل می‌کند که به آن کارگزار نیز می‌گویند.

۶. شرکت حمل و نقل بین‌المللی خط صبا، زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری توسعه ترابر ایرانیان است.

۷. مجموعه خط صبا در جهت دستیابی سریعتر به اهدافِ خود، تعداد ۲۵۰ دستگاه کشنده از دو برند جهانی اسکانیا و بنز به همراه ۵۰۰ دستگاه از انواع بارگیری‌های متنوع نظیر تانکر، چادری، تیغه و… خریداری کرد که تحت مالکیت شرکت خط صبا درآمد.

۸. پایانه شرکت حمل و نقل بین‌المللی خط صبا، در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع در ۴۵ کیلومتری اتوبان تهران قزوین قرار دارد.

۹. شرکت خط صبا دارای گواهینامه و استاندارد فیاتا، بزرگترین سازمان غیردولتی حمل و نقل، استاندارد مدیریت کیفیت، استاندارد محیط زیست است و در مجمع اتحادیه حمل و نقل جاده‌ای، اتاق بازرگانی بین‌المللی و انجمن حمل و نقل بین‌المللی و داخلی جاده‌ای کالا نیز عضویت دارد.

۱۰. گروه حمل و نقل خط صبا به منظور جابجایی محمولات مشتریان، از تجهیزات مدرن و بروز استفاده می‌کند. از جمله امکانات این شرکت می‌توان به ۲۵۵ دستگاه کشنده بنز و اسکانیا، مجهز به سیستم ردیاب ماهواره‌ای اشاره کرد. همچنین ناوگان حمل کالاهای ترانزیتی این شرکت مجهز به سیستم‌های ردیابی جهانی است. ۳۰۰ نفر نیروی انسانی در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

مرتبط با : خط صبا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز