یک ادعای عجیب درباره واردات خودرو دست دوم خارجی

لست سکند

عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم‌وصنعت از خطرناک بودن واردات خودرو دست دوم خبر داد.

به گزارش کاماپرس، امیرحسین کاکایی اظهار کرد: واردات خودرو کار کرده ظاهر زیبایی دارد اما تبعات فنی، اجتماعی و اقتصادی آن خطرناک خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

این استاد دانشگاه از دولت و شورای نگهبان جلوگیری از مصوبه واردات خودروهای دست دوم را خواستار شد و افزود: خودروهای وارداتی موجود در ایران یا قبلا در ایران تولید یا به صورت رسمی وارد کشور شده‌اند. در واردات خودرو نو مدارکی برای سالم بودن ارائه می‎شود اما در واردات خودرو دست دوم آیا نهادی برای کنترل صحت خودروها وجود دارد؟

کاکایی ادامه داد: کنترل تک تک خودروهای دست دوم وارداتی کاری بسیار دشوار خواهد بود که در این روش امکان تقلب بسیار بالاست. هر خودرو کارکرده بین 5 تا 10 درصد هزینه قطعات یدکی و مواد مصرفی دارد که خدمات پس از فروش را می‌توان یکی از مشکلات این خودروهای وارداتی دانست.

راز آسمان پایتخت

کارشناس حوزه خودرو اشاره کرد: وابستگی ارزی خودروهای وارداتی یکی دیگر از مشکلات است. در دنیا برای کشورهای دارای صنعت خودروسازی چنین وارداتی ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

عضو هیئت علمی دانشکده خودرو اظهار کرد: البته واردات خودرو دست دوم در برخی کشورها ممنوع اعلام نشده که فرانسه را می‌توان از این کشورها دانست. در فرانسه خودروهای وارداتی می‌توانند به کشورهای دیگر تردد داشته باشند و در کشور مقصد نیز از سرویس خدماتی از سوی کشور مبدا بهره‌مند می‌شوند.

به گفته کاکایی، بازار خودرو در ماه‌های ابتدایی سال 1402 بسیار مغشوش خواهد بود.

براساس گزارش منتشر شده در خبر24، کارشناس صنعت خودرو کشور اعلام کرد: سال آینده ارزش ریال کاهش می‌یابد و ارزش ریالی خودرو افزایشی می‌شود اما باید منتظر ماند که کدام مصوبه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یک ادعای عجیب درباره واردات خودرو دست دوم خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز