یکپارچه‌سازی شبکه تامین به شیوه‌ای سبز

لست سکند

اگر از فعالان حوزه زنجیره تامین باشید، قطعا با کلمه «لجستیک» آشنا هستید. این لغت در واقع، ریشه‌ای یونانی دارد و برای جابجایی مهمات جنگی و غذای سربازان هنگام حرکت به سمت خط مقدم استفاده می‌شود.

به گزارش کاماپرس، این واژه که معادل‌های آماد و آمادگاری هم برای آن در نظر گرفته شده است، به عنوان بخشی از زنجیره تامین، وظیفه جابجایی یک محصول از مبدا تا مقصد را برعهده دارد. در واقع طی فرآیند لجستیک یا آمادگاری، توزیع‌کنندگان- تامین‌کنندگان احتمالی- تعیین اثربخشی و قابلیت دسترسی را مدیریت می‌کنند.

لجستیک در منابع و سازمان‌های مختلف به فعالیت در بخش‌های پیش‌بینی، برنامه‌ریزی، هماهنگی و … مشغول است. همچنین این برنامه وظیفه حمل و نقل، انبارداری و بسته‌بندی محصولات را بر عهده دارد. پیشرفت و ارتقای این فرآیند توسط لجستیک، منجر به افزایش و ارائه خدمات در سازمان‌ها می‌شود. در این بین، شرکت دلکو به معرفی بیشتر این واژه و کاربرد ‌آن پرداخته است.

سبز شدن لجستیک و مزایای آن

با توجه به شرایط حال حاضر در بازار، نیاز مشتریان و تغییرات زیست‌محیطی، سازمان‌ها با مسائل جدیدی در حوزه کاری‌شان و فروش محصولات خود روبرو هستند. به همین دلیل، شکل دیگری از این فرآیند، به نام لجستیک سبز برای کنترل بیشتر شرایط شکل گرفت. این برنامه به منظور کاهش اثرات محیط‌زیستی فرآیندهای حمل و نقل صورت می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

از جمله مزایای استفاده از این روش، می‌توان به بهینه‌سازی راه‌ها، استفاده از حمل و نقل هوایی و کنارگذاشتن وسایل نقلیه‌ی دودزا اشاره کرد. این برنامه علاوه بر کنترل تاثیر عوامل اقتصادی بر لجستیک، اثرات سمی بر اکوسیستم، انتشار گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش می‌دهد.

علاقندان به این رشته می‌توانند، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد، شرکت کنند؛ این رشته از سال ۱۳۸۷ در این دانشگاه تدریس می‌شود.

شرکت ایران دلکو، با سابقه‌ای نزدیک به ۳۰ سال، در ابتدا به ساخت قطعات خودرو کار خود را آغاز کرد. همچنین این مجموعه به تحقیق در زمینه تولید مبدل‌های فلزی و سرامیکی می‌پردازد. این شرکت در سال 1383 استاندارد مبدل‌های کاتالیستی را در ایران برای اولین بار مشخص کرد. تولید انبوه انواع واشرهای آب‌بندی اگزوز خودرو در سال 1390، از دیگر دستاوردهای این شرکت است.

مرتبط با : ایران دلکو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز