یارانه ۹۱ هزار تومانی منتفی شد؟

صد و بیستمین مرحله یارانه نقدی در حالی روزهای آینده و همان مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب خانوارها واریز می‌شود که گویا یارانه ۹۱ هزار تومانی و طرح دوبرابر شدن یارانه ها منتفی شده است.

به گزارش کاماپرس، طرح دو برابر شدن یارانه نقدی در سال آینده با توجه به بودجه ۱۴۰۰ مطرح شده بود، اما حالا و با رد کلیات بودجه و اصلاح لایحه و مصوبات جدید ممکن است به کل منتفی شود. واریز یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در ۱۰ سال گذشته بدون تغییر انجام شده است.

اما بعد از تحویل بودجه از طرف دولت به مجلس، کمیسیون تلفیق اعلام کرد پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مابه التفاوت آن با نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی از محل هشت میلیارد دلاری که برای تامین کالای اساسی و دارو در بودجه پیش بینی شده بود، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می شود که ۷۷ هزار میلیارد تومان آن برای برگشت به مردم در قالب یارانه های نقدی درنظر گرفته می شود. قرار شد افزایش پرداخت های نقدی به کل ۷۸ میلیون نفر یارانه بگیر از نیازمند تا پردرآمد تعلق بگیرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، ۳۵ میلیون نفر اول بیش از ۱۸۰ هزار تومان، حدود ۲۳ میلیون نفر دیگر ۱۳۸ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند و مابقی که حدود ۲۰ میلیون نفر هستند هم ۹۱ هزار تومان در ماه، یارانه دریافت می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

این طرح پر حاشیه از همان روز اول با مخالفت کارشناسان اقتصادی روبرو شد. آنها معتقد بودند این طرح نه تنها به معیشت مردم کمک نمی کند بلکه باعث می شود مردم تورم چند برابری را تجربه کنند. اما با این حال و با رد کلیات لایحه بودجه قرار است دولت بودجه اصلاح شده را ارائه کند تا دوباره در مجلس بررسی شود.

بودجه جدید می‌تواند با تغییراتی در بخش‌های مختلف به ویژه نرخ ارز و یارانه نقدی همراه باشد و به همین دلیل ممکن است هیج یک از مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق درباره افزایش یارانه و دوبرابر شدن آن اجرا نشود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز