گزارش هفتگی بازار آهن و فولاد + قیمت روز آهن آلات 20 دی 1401

بررسی‌های گزارش هفتگی بازار آهن و فولاد حاکی از آن است که از ابتدای این هفته یعنی 17 دی ماه 1401 وضعیت بازار آهن‌آلات ثباتی نسبی را تجربه کرده است. با این حال، در برخی از حوزه‌ها مقداری افزایش قیمت نیز مشاهده شد. بر خلاف هفته گذشته، قیمت ارز از ابتدای روز شنبه روند افزایشی خود را آغاز کرد. با این حال، در پایان روز گذشته قیمت دلار با کمی اصلاح به کانال 40 هزار تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افزایش نرخ ارز به دلیل برخی اخبار منفی مانند احتمال صدور قطعنامه در اسفندماه بود. آیا افزایش نرخ ارز، ثبات بازار آهن را بر هم خواهد زد؟ گزارش هفتگی بازار آهن و فولاد مرکز آهن ملل، چشم‌انداز خوبی را در این زمینه در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

بررسی بازار آهن

گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد حاکی از آن است که قیمت اسلب و بلیت صادراتی ایران در روزهای اخیر ثابت مانده است. با این حال، قیمت اغلب مقاطع فولادی در اولین روزهای سال جدید میلادی روند افزایشی داشته است. به علاوه، قیمت شمش در بورس کالا 18 هزار و 865 تومان اعلام شد. البته بورس کالا در بخش مقاطع، تقاضای چندانی ندارد که مهم‌ترین دلیل آن، پایین‌تر بودن قیمت بازار است. متاسفانه اغلب طرح‌های عمرانی و روند ساخت و ساز نیز با کندی و یا حتی توقف روبرو شده است.

یکی از اخباری که می‌تواند در بازارهای داخلی اثرگذار باشد، خبر اعلام نرخ سود اوراق گواهی است. این نرخ در تمامی بانک‌ها 23 درصد اعلام شده است. همچنین، افزایش 10 درصدی موجودی انبار فولادسازان و تصویب مالیات بر عایدی سرمایه نیز از دیگر سیگنال‌های قوی به شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

قیمت بازار آهن و فولاد

در این روزها، روند کلی بازار رو به افزایش است. البته بازار میلگرد تقریباً در ثبات به سر می‌رود و فقط تعدادی از کارخانه‌ها یک افزایش قیمت 50 تا 200 تومانی داشتند. حداقل قیمت در بازار میلگرد، بین 18 هزار و 400 تا 18 هزار و 600 تومان اعلام شده است. به علاوه، ناودانی ایرانی و اروپایی و نبشی نیز در عمده مبادی فروش با قیمتی ثابت عرضه شده‌اند.

قیمت انواع لوله و قوطی پروفیل نیز با یک افزایش 100 الی 500 تومانی روبرو بوده است. همچنین، هر شاخه تیرآهن حدود 10 تا 15 هزار تومان افزایش قیمت داشت و برخی از کارخانه‌ها قیمت تیرآهن را ثابت اعلام کردند.

قیمت روز برخی از محصولات بازار آهن و فولاد در جدول زیر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز