گرمایش همرفتی چگونه باعث یکنواخت شدن دمای محیط می شود؟

سیستم گرمایش تابشی-کاماپرس
لست سکند

انتقال حرارت و گرم کردن محیط به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که گرمایش همرفتی یکی از این شیوه‌ها است و محصولات زیادی با این نوع روش گرمایشی باعث افزایش دمای محیط کار یا زندگی ما می‌شوند. انواع رادیاتور و اجاق گازها به شیوه همرفت، گرما را به محیط منتقل می‌کنند و باعث گرم شدن یکنواخت محیط می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، شیوه انتقال گرما از طریق جریان همرفت برای بسیاری از فعالیت‌ها مناسب است، زیرا در این نوع جریان گرمایشی، انتقال گرما به صورت نقطه به نقطه اتفاق افتاده و هوای گرم به سرعت جایگزین هوای سرد می‌شود. در واقع با این کار یکنواختی در دمای محیط ایجاد شده و شرایط محیطی فضا مناسب می شود. در صورتی که شخصی مایل به استفاده از بخاری یا سیستم گرمایش همرفتی باشد باید بداند که معمولا در سیستم‌های گرمایشی که با این شیوه کار می‌کنند، جابجایی و ایجاد جریان هوا توسط یک فن انجام می‌شود. در واقع در ساخت سیستم‌های گرمایش همرفتی از فن نیز استفاده می‌شود، زیرا باعث افزایش سرعت انتقال هوای گرم به محیط مورد نظر می‌شود. سیستم‌هایی که از روش گرمایش همرفتی برای بالا بردن دمای محیط استفاده می‌کنند، ابتدا هوا را توسط هیتر گرم کرده و سپس هوای گرم را به محیط داخلی انتقال می‌دهند و آرام آرام رشد دمای محیط را رقم می‌زنند.

شیوه گرمایش همرفتی برای افزایش دمای چه محیط‌هایی مناسب‌تر است؟

معمولا سیستم‌های گرمایش همرفت برای بالا بردن دمای فضاهای بسته ایده آل هستند، زیرا از طریق این دستگاه‌ها، هوای گرم جریان پیدا می‌کند و در کل محیط می‌چرخد؛ به همین دلیل هوای اتاق به راحتی مطلوب و گرم می‌شود.

اما اشخاصی که مایل به استفاده از این شیوه هستند باید توجه داشته باشند که معمولا سیستم‌هایی که از طریق گرمایش همرفتی به افزایش دمای محیط می‌پردازند، برای نشان دادن عملکرد خود به زمان بیشتری نسبت به دیگر انواع محصولات گرمایشی احتیاج دارند. علاوه بر اینکه باید زمان زیادی بگذرد تا سیستم گرمایش همرفتی، محیط را گرم کند و برای این منظور انرژی زیادی هم لازم است. بعد از اینکه سیستم گرمایش همرفتی، انرژی مناسبی را دریافت کرد و مدت زمان زیادی از آغاز به کار آن گذشت، محیط به دمای مطلوبی می رسد، اما به منظور حفظ این دمای مطلوب باید محیط به صورت مناسب عایق بندی شده باشد، وگرنه امکان هدر رفت گرما وجود دارد.

معمولا اهل فن، به کارگیری سیستم گرمایش همرفتی را برای محیط‌های کوچک توصیه می‌کنند. به گفته این افراد، دستیابی به دمای مطلوب و حفظ آن با استفاده از بخاری‌های همرفتی مشکل است. گرمایش محیط از طریق جریان همرفتی مانند دیگر روش‌ها علاوه بر داشتن مزایا، معایبی هم دارد که افراد قبل از انتخاب آن باید با متخصصان این حوزه مشورت کنند.

راز آسمان پایتخت

انتخاب بهترین سیستم گرمایشی با اخگر تابش

در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع گرمایش و استفاده از این شیوه هستید، امکان گفت و گو و دریافت مشاوره از کارشناسان خبره “اخگر تابش” را دارید. کارشناسان مجموعه اخگر تابش با در نظر گرفتن فضا و شرایط محیطی، بهترین روش برای افزایش دمای محیط را به شما پیشنهاد خواهند داد.

در صورتی که مایل هستید کارشناسان اخگر تابش از محیط مورد نظر شما برای نصب بهترین سیستم گرمایشی بازدید داشته باشند، بهتر است که به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و فرم اطلاعات اولیه را برای بررسی کارشناسان با دقت پر کرده و ارسال کنید. پس از انجام بررسی‌های اولیه، کارشناسان این مجموعه با شما تماس خواهند گرفت تا از محیط مورد نظر بازدید و تصمیم نهایی را به شما اعلام کنند. این مجموعه علاوه بر ارائه مشاوره و طراحی و اجرای سیستم گرمایشی متناسب با نیاز شما، خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری را هم ارائه می‌دهد. گذشته از موارد مذکور، این مجموعه آموزش لازم را نیز درخصوص چگونگی به کارگیری و نگهداری از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : اخگر تابش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز