گران فروشی اینترنت متوقف می‌شود؟

لست سکند

یک مقام مسول در وزارت ارتباطات گفته، مجازات در نظر گرفته شده برای گران فروشی اپراتورهای متخلف در مرحله نخست ٢‌میلیارد تومان جریمه است.

به گزارش کاماپرس؛  در روزهای گذشته، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته‌های اینترنت در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل خبر داده و اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد، که اعلام کرد: بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به‌دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است. بااینحال همچنان تلاش‌های وزارت ارتباطات برای احقاق حق مردم تاکنون به جایی نرسیده است. شهروند در گزارش امروز خود به سراغ جوشقانی، رفته و از او درباره پشت‌پرده این تخلف آشکار پرسیده است. او معتقد است که پشت‌پرده‌ای در کار نیست، اما نکته این است که اپراتورهای تلفن همراه به دلگرمی کدام حامی قانون‌شکنی کرده‌اند؟

رگولاتوری باید جلوی افزایش قیمت را بگیرد

جوشقانی به شهروند گفته است: من دنبال پشت پرده نیستم و فقط می‌دانم که رگولاتور باید جلوی این اتفاق را بگیرد.اتفاقی که افتاده روال نیست و روش افزایش قیمت دورزدنی نبوده است. سازمان حمایت و تعزیرات در حال بررسی این امر است.

او در پاسخ به این پرسش که روند اتفاقات هفته گذشته و هفته جاری این واقعیت را نشان می‌دهد که کسی یارای مقابله با اپراتورها را ندارد؟ هر تخلفی عواقبش را دارد، ما باید در چارچوب‌هایی که داریم با تخلفات برخورد کنیم و اپراتور هم اگر تخلف می‌کند، باید عواقبش را  بپذیرد. ما نمی‌توانیم به این دلیل که اپراتور تخلف انجام داده است، سرویس‌دهی به مردم را قطع یا در سرویس‌دهی به اپراتور اختلال ایجاد کنیم، چون ممکن است با این کار حقوق مردم ضایع شود. ما باید براساس چارچوب‌هایی که برای‌مان تعیین شده است، جلو برویم و به پیگیری‌مان ادامه بدهیم، قطعا نهادهای دیگر هم باید همین روند را در پیش بگیرند. در حال حاضر هم به آنها گفته‌ایم که به شرط اینکه بسته‌ها را برگردانید ما به ایجاد شرایط مذاکره فکر می‌کنیم.

راز آسمان پایتخت

مصداق گران فروشی

او تاکید کرده که کار این اپراتورها، مصداق گرانفروشی است. یک جوری خواسته‌اند ظاهر ماجرا را درست کنند در حالی ‌که کلا بسته‌هایی را که مردم تمایل بیشتری به استفاده از آن داشته‌اند، از دسترس خارج کرده‌اند. می‌خواستند بگویند ٩٥درصد بازار در تصرف ماست و همین است که هست، رفتارشان کاملا  انحصارگرایانه است. این اتفاق محدودیت در دسترسی مشترکین به سرویس است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز