گران فروشی بسته های اینترنت ادامه دارد

لست سکند

اقدام ناگهانی دو اپراتور در افزایش قیمت بسته‌های اینترنت با سیل شدید انتقادهاروبه‌رو شده و در حالی که وزیر ارتباطات به اپراتورها اخطار کرده قیمت ها را به قبل برگردانند، گران فروشی آنها ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس؛ جمعه 13 تیرماه بود که دو اپراتور همراه اول و ایرانسل تغییراتی در ارائه بسته‌های اینترنت خود ایجاد کردند. این تغییرات باعث شده تا بعضی از بسته‌ها گران‌تر شوند و بعضی بسته‌های بلند مدت، دیگر در اپلیکیشن این اپراتورها ارائه نشود. در همین راستا، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به ایرانسل و همراه اول، دو اپراتور اصلی موبایل انتقاد کرده و آنها را به “سوءاستفاده از انحصار در بازار” آنهم در شرایطی که دائما بر قرنطینه و دورکاری تاکید می‌شود، متهم کردند. روزنامه شهروند در گزارش امروز خود به واکنشها به گران شدن اینترنت در ایران و واکنش وزارت ارتباطات به این موضوع پرداخته است.

تخلف اپراتورها

به نوشته شهروند؛ « بسیاری از مقامات مرتبط با موضوع در وزارت ارتباطات در این رابطه موضع‌گیری کردند و این امر را غیرقانونی دانستند. سیدمحمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس ارتباطی و فناوری ارتباطات نیز صبح دیروز با اشاره به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی از سوی اپراتورها اظهار کرد: «افزایش قیمت بسته‌های اینترنت تلفن‌همراه از سوی اپراتورها برابر با مقررات نیست و باید به نرخ گذشته برگردد و این اقدام مطابق مصوبات ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقرارت تخلف محسوب می‌شود.»

حداکثر تا یکشنبه بسته‌ها اصلاح می‌شود

راز آسمان پایتخت

همچنین به نقل از شهروند؛ مجید حقی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز درباره چگونگی این اقدام با بیان اینکه تغییر قیمت پکیج‌های اینترنت امری معمول بین اپراتورهاست که با توجه به تغییر حجم بسته‌ها اتفاق می‌افتد، گفته است: «اما هم‌اکنون بحث این است که این تغییر قیمت‌ها مبتنی بر افزایش تعرفه بوده است و ما تغییر بسته اینترنت اپراتورهای موبایل را به «پکیج افزایشی» تعبیر می‌کنیم» او وعده داده که   کاربران، حداکثر تا روز یکشنبه منتظر باشند که بسته‌های خریداری‌شده آنها اصلاح شود، در غیر این‌ صورت موضوع را از طریق سامانه ۱۹۵ گزارش و مطالبه کنند.

توضیح «ایرانسل» و سکوت «همراه اول»

شهروند در پایان گزارش خود به واکنش دو اپراتور همراه اول و ایرانسل هم پرداخته است. به نوشته شهروند؛ «ایرانسل ، در توضیحی کوتاه و مبهم اعلام کرد که عرضه همه بسته‌های اینترنت با قیمت سابق ادامه خواهد داشت؛ هرچند با مراجعه به اپلیکیشن و کدهای دستوری این اپراتور قیمت‌های جدید اصلاح نشده بود. همراه اول دیگر اپراتوری که مبادرت به افزایش یک‌باره قیمت بسته‌های اینترنتی خود کرده است، همین میزان از توضیح را هم برای مشترکانش نداشت و موضعی در این‌باره اتخاذ نکرد.»

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : ایرانسلهمراه اول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “گران فروشی بسته های اینترنت ادامه دارد

  1. Reza گفته:

    همن طوری که رومون فشار هست بسته های اینترنتی رو هم گران کنید که اصلا دیگه امکان زندگی کردن تو ایران نباشه عراقی ها از ما بهتر هستن ولی دیگه پول ما واسه کسی ارزش نداره اه اه😐

  2. فاطمه گفته:

    جدیدا دزدی ایرانسل زده رو دست همراه اول، خدا ریشه این همه ظلم و دزدی و کم فروشی رو خشک کنه، جز این اینترنت چی داشتیم که همینم گرفتن؟مودم رو شارژ میکنم 1هفته نشده تمام شده الهی ریال به ریالی که میخورن سرطان بشه به جون خودشون و عزیزاشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز