گران ترین جت خصوصی چه نام دارد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

جت‌های خصوصی در مدل‌های مختلف و به طور مداوم خرید و فروش می‌شوند و در اثر استهلاک ارزش آن‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند، بنابراین فهمیدن اینکه چه کسی میتواند صاحب گران‌ترین جت خصوصی باشد بسیار دشوار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، زمانی قرار بود شاهزاده سعودی، الولید بن طلال، با تغییر کاربری یک ایرباس ای ۳۸۰ و مجهز کردن آن به امکانات خاصی نظیر سالن کنسرت و حمام ترکی به صاحب گران‌ترین هواپیمای شخصی دنیا تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

با این‌حال طبق شنیده‌ها او هواپیما را قبل از شروع تجهیز فروخت و این سفارش هرگز محقق نشد.

راز آسمان پایتخت

رایج‌ترین جت خصوصی گرانقیمت دنیا معمولا «گلف استریم جی ۶۵۰ ای آر» درنظر گرفته می‌شود که سلبریتی‌هایی نظیر کیم کارداشیان آن را خریداری کرده‌اند، با این‌حال این جت‌ها تنها ۱۵۰ میلیون دلار ارزش دارند و با مدل‌های پهن پیکر قابل مقایسه نیستند.

از سوی دیگر بوئینگ ۳۵۰ میلیون دلاری رومن آبراموویچ تا پیش از حکم توقیف ایالات متحده در سال ۲۰۲۲، به‌عنوان گران‌ترین هواپیمای شخصی درنظر گرفته می‌شد اما تحریم‌ها بازی را به ضرر او تمام کرد.

با توجه به تحریم‌های ذکر شده، گران‌ترین جت خصوصی شناخته شده احتمالا بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر تاجر هنگ کنگی، جوزف لاو است.

این میلیاردر ۷۳ ساله، هواپیمای محبوبش را برای استفاده شخصی در سال ۲۰۰۷ خریداری کرد و طی یک عملیات سفارشی‌سازی ارزش آن را به بیش از ۳۶۷ میلیون دلار رساند‌.

این دریم لاینر دارای سالن‌های پذیرایی مجلل، سالن غذاخوری، اتاق کنفرانس، سالن ورزشی، بار و سالن سرگرمی بوده و سقف‌های طاقدار، نمایشگرهای پیشرفته، پلکان مارپیچ و حمام طلایی آن نشان از دریای ثروت آقای لاو دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز