هواپیمای مافوق صوتی که رکورد کنکورد را شکست

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پنج سال پیش از اولین پرواز کنکورد، در سپتامبر ۱۹۶۴ یک هواپیما با اولین پرواز آزمایشی خود دوران طلایی را برای هواپیماهای مافوق صوت رقم زد. این هواپیما بعدها به سرعت ۲ هزار مایل در ساعت یا ۳ هزار و ۲۱۸ کیلومتر در ساعت دست یافت که تقریبا ۵۰ درصد سریع‌تر از کنکورد بود‌.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، «ایکس‌بی-۷۰ والکیری» (XB-70 Valkyrie) یک هواپیمای نظامی منحصربه‌فرد بود که با طراحی خاص خود حتی مهندسان امروزی را نیز به تعجب وا می‌دارد.

بیشتر بخوانید:

بسیاری از مردم عادی در بازدید از موزه ملی نیروی هوایی ایالات متحده تصور می‌کنند که با یک طراحی مدرن روبرو هستند، غافل از اینکه ساخت آن به بیش از ۶۵ سال پیش بازمی‌گردد.

راز آسمان پایتخت

با وجود همه تحسین‌ها مسیر ایکس‌بی-۷۰ بدون مشکل نبود و عمر کوتاه آن به یک حادثه غم‌انگیز گره خورد که این هواپیما را مدتی قبل از عرضه به صنعت، منسوخ کرد.

این هواپیما در نتیجه رقابت میان بوئینگ و شرکت هوافضای نورث امریکن متولد و توسط نیروی هوایی برای بمب افکنی و حمل سلاح هسته‌ای انتخاب شد.

پس از اینکه به دستور رئیس جمهور وقت ایالات متحده، ایکس‌بی-۷۰ از نقش خود در ارتش کنار گذاشته شد، مهندسان شرکت نورث امریکن از پا ننشستند و از آن یک هواپیمای مسافربری با ظرفیت ۱۵۸ مسافر ساختند.

مدتی بعد در سال ۱۹۶۶ تصادف وحشتناک یک والکیری با یک هواپیمای کوچکتر در آسمان، جان یکی از دو خلبان را گرفت و دیگری با وجود جراحات جدی جان سالم به در برد.

این اتفاق باعث شد ایکس‌بی-۷۰ والکیری باشکوه برای همیشه در موزه نیروی هوایی ارتش جای بگیرد و دیگر رنگ آسمان را به خود نبیند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز