پرواز نخستین هواپیمای مسافربری مافوق صوت ناسا

پرواز مافوق صوت، یا پرواز کردن با سرعتی بالاتر از سرعت صوت، برای هواپیماهای نظامی پدیده ای عادی به شمار می آید ولی هواپیماهای مسافربری و تجاری به خاطر صدای مهیبی که این نوع پرواز ایجاد می کند محدودیت هایی در این مورد دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پیامد وارد آمدن شوک به امواجی که توسط یک هواپیمای مافوق صوت ایجاد می شود، پدیده ای به نام سونیک بوم است که صدای مهیب آن تا کیلومترها بر روی زمین شنیده می شود و برای مردم ناخوشایند است.

در گذشته و با ساخت هواپیمای کنکورد موفقیت هایی به دست آمده بود ولی متأسفانه پرواز آن بر فراز زمین ممنوع شد. از آن زمان به بعد تلاش های اندکی برای ساختن یک هواپیمای مافوق صوت که با هنجارهای ایرلاین های تجاری مطابقت داشته باشد صورت گرفته است.

آریاک سفر

با این حال، می توان ابزاری یافت که صدای این گونه هواپیماها را کاهش بدهد، به ویژه صدایی که بر روی زمین به گوش می رسد، و به این ترتیب فاصله زمانی سفرهای هوایی را بسیار کاهش داد. در این جاست که هواپیماهایی نظیر X-59 که ناسا آن را طراحی کرده است وارد میدان می شوند و می توانند ثابت کنند انقلابی در صنعت هوانوردی رخ داده است.

هواپیمای X-59 به یک فناوری به نام QueSST مجهز شده است. این فناوری به گونه ای توسعه یافته که امکان پروازهای مافوق صوت بر فراز زمین را به وجود می آورد و در آینده می تواند به طرز گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرد.

سازمان ناسا این هواپیما را برفراز چندین شهر آمریکا به پرواز در خواهد آورد تا آن را محک بزند و واکنش مردم نسبت به آن را ببیند. پس از انجام این پروازها، نظرسنجی هایی انجام می شود تا به توسعه این هواپیما کمک کند.

نخستین پرواز هواپیمای X-59 در سال 2023 صورت می گیرد و ناسا شش پرواز دیگر بین سال های 2025 و 2026 را برنامه ریزی کرده است. نتیجه این پروازها در سال 2027 در اختیار ایرلاین ها قرار خواهد گرفت.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز