کرونا با گوشتهای منجمد برزیلی منتقل می شود؟

لست سکند

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد در گوشت‌های منجمد وارداتی از برزیل ویروس کرونا کشف کرده‌اند.حالا این نگرانی وجود دارد که گوشتهای منجمد برزیلی در ایران هم به این ویروس آلوده هستند یا نه؟
به گزارش کاماپرس، مسئولان بهداشت چین بعد از شناسایی بیمارانی که گوشت منجمد برزیلی مصرف کرده بودند، واردات گوشت از این کشور را تعلیق کردند.گوشت منجمد برزیلی سالهاست که به ایران وارد می شود، حالا و با توجه به این خبر خیلی از مردم نگران انتقال بیماری کرونا از طریق این گوشتهای منجمد برزیلی هستند. البته مسئولان تامین گوشت قرمز می‌گویند با توجه به ممنوعیت واردات از ابتدای سال، میزان گوشت‌های منجمد برزیلی در بازار بسیار اندک است و جای نگرانی زیادی نیست.
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، با اشاره به اینکه واردات گوشت قرمز از ابتدای سال‌جاری ممنوع شده است، می گوید:« ممنوعیت واردات شامل گوشت‌های منجمد برزیلی نیز می‌شود. البته همچنان مقدار اندکی از گوشت‌های منجمد برزیلی در بازار وجود دارد، اما با توجه به حجم پایین آن تهدید جدی برای سلامت مردم نیست.»
پوریان درباره اینکه بعداز گذشت 7 ماه از ممنوعیت چرا همچنان گوشت‌های یخ زده برزیلی در بازار وجود دارد به ایلنا می گوید« پاسخ این سوال برای ما نیز مبهم است، چراکه قاعدتا نباید با گذشت 7 ماه از ممنوعیت شاهد عرضه آن در بازار باشیم.»

راز آسمان پایتخت

چین تنها کشوری نیست که وجود ویروس کرونا در محصولات وارداتی غذایی به ویژه مواد غذایی منجمد را اعلام کرده است. تاکنون چندین کشور گزارش کرده‌اند در مواد غذایی وارداتی ویروس کرونا را مشاهده کرده‌اند. دولت چین به شرکت‌های واردکننده مواد غذایی دستور داده تا نسبت به سلامت محصول در کشور مبدا قبل از واردات اطمینان کامل حاصل کنند.
پیش از این نیز مسئولان گمرک کشور چین یک محموله مرغ منجمد وارداتی آلوده به ویروس کرونا از مبدا برزیل را کشف کرده بودند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز