کاهش احتمالی قیمت دلار با شروع مذاکرات برجام

لست سکند

قیمت دلار طی روز جاری نسبت به دیروز، 40 تومان افزایش قیمتی پیدا کرد و به 27 هزار و 222 تومان رسید. به نظر در حال حاضر مهم‌ترین موضوع بازار ارز، مسئله لغو تحریم‌های بین المللی و آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران باشد. این امر احتمالا باعث کاهش قیمت ارز خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، خبرها پیرامون مسائل سیاسی کشور بیانگر این است که مذاکرات به زودی انجام خواهد شد. اما برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که این مذاکرات با اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد و آمریکا در این دوره شرکت نخواهد داشت. ضمن اینکه روسیه و چین هم در این دور مذاکرات حضور دارند. اخیرا سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، هم بیان کرده که برای آغاز مذاکرات هیچ پیش شرطی از طرف دولت تعیین نشده است.

ثبات نسبی قیمت دلار

طی یک هفته گذشته، با انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی، بازار ارز به این موضوع واکنش نشان داد و قیمت دلار به سرعت کاهشی شد. اکنون این ارز خارجی نوسان قیمتی چندانی ندارد و در محدوده 27 هزار و 100 تومانی تا 27 هزار و 200 تومانی حرکت می‌کند. اخیرا صالح‌آبادی اعلام کرده که احتمالا در آینده هم بازار ارز آرامش خواهد داشت. به گفته وی، تمام تلاش بانک مرکزی این است که آرامش را در بازار ارز حفظ کند.

راز آسمان پایتخت

علی صالح‌آبادی اعلام کرده که در حال حاضر کمبود ارزی در کشور وجود ندارد. وی می‌گوید منابع ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی در سامانه نیما در حال عرضه است و حتی می‌توان گفت مازاد عرضه ارز هم وجود دارد. به گفته رئیس بانک مرکزی این مجموعه در حال تقویت سیاست عرضه ارز است.

امروز در بازار ارز کشور، پوند و یورو هم افزایش قیمتی داشتند. نرخ پوند نسبت به دیروز 13 تومان بالا رفت و 37 هزار و 388 تومان شد. قیمت یورو هم در مقایسه با روز گذشته 28 تومان رشد پیدا کرد و به محدوده 31 هزار و 563 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز