چگونگی انتخاب بهترین وکیل ارث تهران

وکیل ارث به فردی گفته می‌شود که دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری بوده و در زمینه دعاوی ارث و انحصار وراثت نیز سابقه و تبحر کافی داشته باشد. پرونده‌ ارث نوعی از پرونده‌های حقوقی است که در بخش مالی طبقه بندی می‌شود و همین موضوع اهمیت انتخاب وکیل را برای موفقیت در پرونده، بیشتر نمایان می‌کند.

کاماپرس در این گزارش، ویژگی‌های بهترین وکیل ارث تهران و نکاتی برای موفقیت در پرونده‌های ارث را بررسی و ارائه کرده است.

پرونده‌های ارث شامل چه مواردی می‌شود؟

پرونده‌های ارث به دعاوی مربوط به تقسیم ارث بین ورثه متوفی مربوط می‌شود. این پرونده‌ها بیشتر در مورد نحوه تقسیم ارث است و معمولا یک یا چند نفر از وراث به دلیل اعتراض به نحوه تقسیم ارث، حقوق خود را از دادگاه طلب می‌کنند.

تقسیم ارث در اصل، موضوع مشخصی است و می‌توان بدون حضور در دادگاه و طرح شکایت نیز این کار را انجام داد، اما در برخی از موارد، عدم تفاهم در مورد ارزش ماترک و سهم الارث می‌تواند زمینه ساز شکایت وراث شود. همچنین ممکن است که یکی از وراث با فروش ماترک و تقسیم آن موافق نباشد. در صورت طمع یکی از وراث و تصرف غیرقانونی ماترک نیز چاره‌ای جز شکایت وجود ندارد. در برخی از موارد، وصیت‌نامه متوفی نیز می‌تواند در تقسیم ارث مشکل‌ساز شود و تنها دادگاه می‌تواند اجرای هر یک از مفاد وصیت‌نامه را مشخص کند. در تمام این حالت‌ها بهتر است که وراث نسبت به انتخاب وکیل ارث اقدام و روند پرونده را از طریق او دنبال کنند.

راز آسمان پایتخت

قانون ارث در ایران

قانون ارث در ایران بر اساس مفاهیم اسلامی در حوزه ارث اجرایی می‌شود. این قانون که جزو قوانین مدنی است، دارای جزئیات فراوان و ماده‌هایی بوده که تقریبا تمام زوایای تقسیم ارث را مشخص کرده است و وکیل ارث کاربلد باید تسلط کافی به تمام مواد قانون ارث داشته باشد. بهترین وکیل ارث تهران نیز می‌تواند هر نوع اختلاف بین وراث را از نظر  قانون مورد بررسی قرار داده و راهکارهای لازم را ارائه دهد.

سازش بهتر است یا شکایت؟

برخی از پرونده‌های پیچیده ارث ممکن است برای حصول نتیجه، سال‌ها به طول انجامد، اما یک وکیل ارث می‌تواند با استفاده از تجربه خود و روابط عمومی بالا برخی از پرونده‌های ارث را بدون صرف هزینه و زمان زیاد حل و فصل کند. در واقع وکیل ارث می‌تواند بدون مراجعه به دادگاه یا در حین رسیدگی پرونده در دادگاه، بین وراث سازش ایجاد کند و سهم الارث بر اساس این سازش به همه وراث داده شود.

پیشنهاد سازش و مفاد آن باید طوری باشد که نفع تمام وراث در نظر گرفته شده و راه را برای دعاوی و شکایات بعدی ببندد. در صورتی که این سازش اتفاق نیفتد، وظیفه وکیل ارث پیش بردن پرونده در دادگاه تا زمان حصول نتیجه خواهد بود.

آیا هر یک از ورثه باید یک وکیل ارث جداگانه داشته باشند؟

ممکن است که چند تن از وراث به صورت گروهی از یک یا چند وراث دیگر شکایت کنند. در این حالت نیازی نیست که هر یک از ورثه، وکیل ارث جداگانه‌ای داشته باشد. در واقع یک وکیل ارث مجرب می‌تواند به وکالت از گروهی از وراث نیز در دادگاه حاضر شده و روند پرونده را به نفع آن گروه پیگیری کند. در این حالت هر یک از افراد ذی نفع در پرونده باید به صورت انفرادی به این وکیل، وکالت کتبی دهد و انتخاب خود را به دادگاه اعلام کند.

چگونگی انتخاب بهترین وکیل ارث تهران

«موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان» از جمله موسساتی است که با کادری مجرب از وکلای پایه یک دادگستری، دعاوی بسیاری را در تهران و سایر شهرها برعهده گرفته و با موفقیت به پایان رسانده است. این موسسه در حوزه‌های تخصصی وکالت مانند وکالت ملکی، ارث، کیفری، کلاهبرداری و سایر شاخه‌های تخصصی وکالت، خدمات خود را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

این موسسه، خدماتی همچون مشاوره‌های حضوری، تلفنی و آنلاین و تنظیم اوراق قضایی را نیز برعهده می‌گیرد. متقاضیان برای مشاوره ، انتخاب بهترین وکیل ارث تهران و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان به آدرس www.haghgostar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 09193756168 و 02191300023 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز