چگونه ریاضی چهارم دبستان را بیاموزیم؟ + معرفی بهترین کتاب کمک درسی چهارم دبستان

لست سکند

چهارم ابتدایی، یکی از مهم‌ترین مقاطع دوران ابتدایی به شمار می‌رود. در این پایه، هفت کتاب درسی شامل قرآن، هدیه‌های آسمانی، فارسی، نگارش، ریاضی، علوم تجربی و مطالعات اجتماعی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید کتاب کمک درسی چهارم دبستان با جواب نیز می‌تواند به تثبیت این دروس در ذهن دانش‌آموزان کمک کند. چهارم دبستان اهداف اجتماعی، زیستی، نظامی و فرهنگی و هنری را در بر می‌گیرد. دانش‌آموزان پرورش روحیه منظم و تعدیل عواطف را می‌آموزند. همچنین تلاش شده است تا پرورش دینی و اخلاقی یابند. تقویت سخن گفتن، دقت دیداری، تمرکز شنیداری و مهارت درک مطلب از دیگر اهداف پایه چهارم است. همچنین در این مقطع برای بچه‌ها یادگیری الگویی و مفاهیم زیستی در نظر گرفته شده است.

ریاضی چهارم دبستان

هدف از یادگیری ریاضی پایه چهارم دبستان، شناخت اعداد و مقایسه آن‌ها، اعمال روی اعداد، هندسه، اندازه‌گیری و آمار و جمع‌آوری اطلاعات است. در ریاضی چهارم دبستان، درس‌ها به صورت گام به گام ارائه می‌شود و در نتیجه، به صورت پایه‌ای اهمیت پیدا می‌کند. برای یادگیری بهتر این درس در چهارم دبستان، باید تلاش شود که دانش آموز مفهوم درس را بفهمد و فقط حفظ نکند. از این رو، حل تمرین در بهترین کتاب کار چهارم دبستان می‌تواند به این مهارت کمک کند.

از جمله انواع کتاب کمک درسی چهارم دبستان با جواب می‌توان به کتاب شاهکار ریاضی کلاغ سپید، کتاب خیلی سبز چهارم دبستان، کتاب ریاضی را قورت بده انتشارات سرمشق و … اشاره کرد که می‌توانند در این زمینه مفید باشند.

راز آسمان پایتخت

علوم چهارم دبستان

در علوم چهارم ابتدایی، دانش‌آموزان مشاهده، برقراری ارتباط، استفاده از ابزار و ساخت مدل، روش علمی، تعمیم آموخته‌ها، ایمنی و بهداشت، محیط زیست و کار در گروه را می‌آموزند. گفتنی است که درس علوم، درسی پژوهشی است یعنی دانش‌اموزان باید در این درس کاشف بار بیایند. معمولا درباره این درس به والدین توصیه می‌شود که به کودکان توجه کنند و بابت اکتشافاتشان از آن‌ها توضیح بخواهند. همچنین باید قبل از شروع هر فعالیتی نکات ایمنی به آن‌ها گوشزد شود. فیلم‌های آموزشی نیز در فهم بهتر درس کمک می‌کند. کتاب ماجراهای من و درسام علوم چهارم دبستان خیلی سبز یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری علوم چهارم دبستان است.

فارسی چهارم دبستان

مهارت‌های خوانداری شامل گوش دادن، سخن گفتن و خواندن از چیزهایی هستند که فارسی پایه چهارم دبستان مورد توجه قرار می‌گیرند. همچنین مهارت‌های نوشتاری مانند درست‌نویسی و املا، نگارش و انشا را دانش‌آموزان در فارسی پایه چهارم می‌اموزند. دانش‌اموزان برای خواندن فارسی باید نظم ذهنی داشته باشند، یعنی باید بدانند چه چیزی را در چه زمانی بخوانند. آموزش تاریخ ادبیات می‌تواند کمک کند که دانش‌آموزان درک بهتری نسبت به مطالب داشته باشند؛ چراکه اینگونه می‌دانند چه چیزی، متعلق به چه زمانی است؟ معمولا در درس فارسی پیشنهاد می‌شود که دانش‌اموزان معانی لغات را به صورت فهرست تهیه کنند و هرشب در مدت زمان کوتاهی، مرور کنند تا در ذهنشان ماندگار شود. البته کتاب‌هایی مانند ماجراهای من و درسام خیلی سبز فارسی چهارم دبستان، از بهترین کتاب کمک درسی چهارم دبستان با جواب به شمار می‌روند و در یادگیری مفاهیم مربوطه کمک می‌کنند.

مطالعات اجتماعی چهارم دبستان

در مطالعات اجتماعی چهارم دبستان، دانش‌آموزان با مفاهیم و دانستنی‌های جغرافیا، تاریخ و مدنی آشنا می‌شوند. همچنین توانایی استفاده از ابزارهای جغرافیایی همچون کره، نقشه و عکس را به دست می‌آورند. اینطور که به نظر می‌رسد، مطالعات اجتماعی کتابی فعالیت‌محور است و در نتیجه، فعالیت بیشتر دانش آموزان در کلاس باعث می‌شود درس را بیشتر درک کنند. همچنین برای مطالعه این کتاب توصیه به استفاده از فلش کارت می‌شود، فلش کارت مطالعات اجتماعی چهارم دبستان قلم چی را می‌توان از سایت کتابانه خریداری کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز