چگونه در دوران دانشجویی درآمد داشته باشیم؟

کارلنسر
تورهای مسافرتی لحظه آخر

دانشجویان در دوران تحصیلی می توانند علاوه بر درس خواندن برای کسب در آمد شغل مناسب و نیمه وقت داشته باشند اما قبل از انتخاب شغل باید نکات مهمی را در نظر بگیرند.

به گزارش کاماپرس، کار در دوران تحصیل در دانشگاه می ‎تواند دشوار باشد اما انتخاب شغل پاره وقت مناسب می ‎تواند بسیار کارآمد باشد .تمام مردم از جمله دانشجویان با مشکلات مالی مواجه هستند. شهریه‌ها، هزینه غذا و مسکن به طور سرسام آوری افزایش یافته است. هزینه کتاب‌ها و لوازم التحریر هم جای خودش را دارد و در سال‌های اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است از این رو مشاغل پاره وقت و دورکاری کمک خوبی برای رفع نیازهای مالی و افزایش درآمد هستند. در این متن ابتدا نگاهی مشاغل مناسب دانشجویان می اندازیم و در انتها، سایتی را برای کسب درآمد در دوران دانشجویی معرفی خواهیم کرد.

مشاغل مناسب دانشجویان کدامند؟
اکنون با گسترش مشاغل مجازی، دانشجویان برای کسب درآمد نیازی به اتمام تحصیلات و کسب مدرک ندارند. بعلاوه بسیاری از کارفرماها برای کاهش هزینه‌ها به دنبال استخدام دانشجوها هستند. در ادامه برخی از مشاغل مناسب دانشجویان را معرفی خواهیم کرد.

1.نویسندگی و تولید محتوا
دنیای مجازی نیازمند محتوای مجازی و دیجیتالی است. دانشجویان علاقمند به تولید محتوا می‌توانند وارد این حوزه شوند و کارشان را با قبول پروژه‌های کوچک مثل نوشتن مقاله، پست و بلاگ آغاز کنند. برای شروع این حرفه می‌توانید وبلاگ کوچکی طراحی کرده و در مورد محتوای مورد علاقه خودتان بنویسید.

2.ورود داده یا دیتا اینتری
یکی از ساده‌ترین کارهایی که به دانش و تخصص چندانی نیاز ندارید؛ ورود داده است. آشنایی با ابزارهای مایکروسافت مثل اکسل و تمرکز روی افزایش سرعت تایپ برای این کار، کفایت می‌کند. در وب سایت‌های دورکاری مختلف، مشاغل ورود داده ثبت می‌شوند. با کمی تمرین می‌توانید سرعت تایپ و دقت خودتان برای ورود داده را افزایش دهید.

راز آسمان پایتخت

3. برنامه نویسی و طراحی سایت
اگر دانشجوی رشته کامپیوتر، IT و یا ریاضی هستید و به کدنویسی، برنامه نویسی یا طراحی سایت علاقه دارید، می‌توانید با انجام پروژه های برنامه نویسی، طراحی اپلیکیشن اندروید و آیفون، طراحی سایت و…، هم مهارت خود را در این زمینه ها افزایش دهید و هم کسب درآمد داشته باشید.

4.ادمین و مدیریت شبکه‌های اجتماعی
برخی از کسب و کارها برای حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی به دنبال استخدام ادمین یا مدیر شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و غیره هستند. ادمین به تهیه و انتشار محتوای متنی و تصویری در شبکه‌های اجتماعی پرداخته و با مخاطبان این شبکه‌ها تعامل می‌نماید. در نهایت هدف از این کار افزایش ترافیک سایت و نرخ تبدیل مشتریان است.

6.تایپ، ترجمه و ویراستاری
یکی از کارهای ساده، تایپ و ویراستاری متون مختلف است. اگر مهارت در زبان خارجی مثل انگلیسی، ترکی، عربی و غیره دارید به راحتی قادر به قبول پروژه‌های ترجمه هستید.

7.طراحی گرافیک
طراحی در حوزه‌های مختلف طراحی گرافیک (طراحی لوگو، پوستر، کاتالوگ و…) و مدل سازی، متقاضیان خاص خودش را دارد. ابتدا مهارت لازم برای طراحی در زمینه دانشی خودتان را تقویت نمایید و بعد پروژه‌های کوچکی را برای آشنایان و کسب و کارهای کوچک انجام دهید.

8.تولید محتوای صوتی و تصویری
عکاسی، فیلمبرداری و ویرایش عکس و فیلم، برای تولید محتوای بصری در فضای مجازی حرف اول را در بازاریابی آنلاین می‌زند. مخاطبان به محتوای تصویری بیشتر علاقه دارند. کسب و کارها هم برای تبلیغ محصولات و خدماتشان به دنبال تهیه محتوای تصویری مناسب هستند. از این رو دانشجویان با داشتن دوربین باکیفیت و یا نرم افزارهای ادیت عکس و فیلم، کمی آموزش به راحتی قادر به تولید محتوای بصری هستند.

کارلنسر مکانی برای استخدام دانشجویان جویای کار
ایسنا در گزارشی مطرح کرد: پلتفرم دورکاری و فریلنسینگ کارلنسر، امکان استخدام آنلاین دانشجویان در زمینه‌های مختلف از جمله تولید محتوا، ترجمه، تایپ، طراحی گرافیک، ادیت عکس، تدوین فیلم و موشن گرافیک، برنامه نویسی، طراحی سایت و اپلیکیشن، دستیار مجازی، ادمین شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی، پروژه های مهندسی، نقشه کشی و…را فراهم نموده است.

درآمد حاصل از این مشاغل براساس توافق قبلی میان کارفرما و دانشجویان فریلنسر متفاوت است. دانشجویان پس از ثبت نام در این پلتفرم دورکاری و تکمیل پروفایل خودشان قادر به مشاهده پروژه‌های مرتبط با مهارتها و ثبت پیشنهادهایشان از نظر مدت زمان تحویل پروژه و هزینه درخواستی هستند. بعد از تأیید یکی از پیشنهادها از جانب کارفرما، پرداخت اولیه به حساب سایت صورت می‌گیرد. بعد از تحویل پروژه از جانب دانشجوی فریلنسر و تأیید نهایی از جانب کارفرما، مبلغ دستمزد با کسر کارمزد سایت به حساب فریلنسر واریز می‌شود 2 درصد بازگشت هزینه برای هر پروژه برای کارفرما، ضمانت کیفیت انجام کار، نهایی کردن تراکنش بعد از رضایت صددرصدی کارفرما و پشتیبانی تمام وقت، از جمله مزایای پلتفرم دورکاری کارلنسر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کارلنسر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز