چه عواملی تابعیت دومینیکا را به رتبه نخست شاخص CBI تبدیل کرد؟

تابعیت دومینیکا -کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

برنامه اعطای شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری توسط دولت دومینیکا از سال 1993 آغاز شد. در واقع به مدت 30 سال است که این برنامه فرصتی منحصر به فرد برای افراد و خانواده‌هایشان فراهم کرده تا پاسپورت دوم و تابعیت دومینیکا را از طریق یک برنامه مقرون به‌صرفه در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آورند.

به گزارش کاماپرس، کشور مشترک‌المنافع دومینیکا برای ششمین سال متوالی در مجله پروفشنال تایمز، رتبه اول شاخص CBI را کسب کرد که در این گزارش دلایل آن بررسی شده است.

منظور از شاخص CBI چیست؟

از شاخص CBI به عنوان یک ابراز کاربردی و عملی برای مقایسه برنامه‌های اعطای شهروندی کشورهای جهان استفاده می‌شود. شاخص CBI برنامه‌های شهروندی کشورها را براساس 9 رکن اساسی آزادی سفر، حداقل هزینه سرمایه‌گذاری، مدت زمان اخذ شهروندی، تابعیت 100 درصدی، سهولت پردازش، عدم شرط حضور و سفر به کشور مقصد، استاندارد مناسب زندگی، دقت نظر و پوشش اعضای خانواده رتبه‌بندی می‌کند.

تابعیت دومینیکا-کاماپرس

در ادامه، عواملی که تابعیت دومینیکا را به رتبه نخست شاخص CBI تبدیل کرده، معرفی شده است.

راز آسمان پایتخت

1- عدم نیاز به مصاحبه، سفر یا اقامت در دومینیکا

متقاضیان شهروندی دومینیکا برای اخذ تابعیت و پاسپورت دومینیکا می‌توانند بدون ترک ایران و بدون نیاز به سفر به دومینیکا، تمامی مراحل اخذ پاسپورت و تابعیت دومینیکا را به صورت غیرحضوری در ایران انجام دهند.

بر خلاف برنامه‌های شهروندی دیگر کشورهای جهان، متقاضیان تابعیت دومینیکا برای دریافت شهروندی و پاسپورت این کشور نیازی به ترک کشور، اقامت چندین ساله در کشور مقصد یا مصاحبه حضوری نخواهند داشت و می‌توانند در طی شش ماه پاسپورت خود را دریافت کنند.

2- شهروندی مادام‌العمر با قابلیت انتقال به نسل‌های آینده

یکی دیگر از مزایای تابعیت دومینیکا که بسیاری از افراد نسبت به آن بی‌اطلاع هستند، مادام‌العمر بودن آن است. یعنی زمانی که فرد، شهروندی و تابعیت دومینیکا دریافت می‌کند، هیچ قانون یا قانون‌گذاری حق ابطال آن را نداشته و تابعیت دومینیکا برای او مادام‌العمر خواهد بود.

دولت دومینیکا در سال 1991 قانونی را تصویب کرد که براساس آن هیچ کس نمی‌تواند حق شهروندی افرادی که تابعیت این کشور را گرفته‎‌اند، لغو کند؛ بنابراین افرادی که شهروندی این کشور را گرفته‌اند تا آخر عمر شهروند دومینیکا خواهند ماند.

همچنین یکی دیگر از مزایایی که تابعیت دومینیکا را بسیار ارزشمند کرده، قابل انتقال بودن آن به نسل‌های بعدی است. یعنی اگر فردی تابعیت دومینیکا داشته باشد، می‌تواند آینده نسل‌های پس از خود را نیز تامین و آن را به صورت ارثی به نسل‌های بعدی خود منتقل کند.

تابعیت دومینیکا -کاماپرس

3- سریع‌ترین زمان پردازش تنها در180 روز

دریافت تابعیت دومینیکا نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آسیایی به آسانی و در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. برای اخذ تابعیت دوم کشورهای اروپایی به روش سرمایه‌گذاری، متقاضی باید ضمن خرید ملکی به ارزش یک میلیون دلار، بین پنج تا هفت سال در کشور مقصد سکونت داشته باشد تا بتواند پاسپورت و تابعیت آن را دریافت کند؛ در صورتی که پروسه صدور پاسپورت و تابعیت دومینیکا تنها طی شش ماه انجام می‌شود.

4- سفر به دور دنیا بدون نیاز به ویزا

در حال حاضر و بر اساس شاخص رتبه‌بندی جهانی، پاسپورت دومینیکا در رتبه 29 جهان قرار دارد. این در حالی است که ارزش پاسپورت ایران سقوط کرده و در رتبه 99 قرار گرفته است. نگاهی به این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که چرا امروزه دریافت پاسپورت دومینیکا در میان ایرانیان محبوبیت بسیار زیادی دارد.

رده‌بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان که هر ساله و براساس آزادی سفر شهروندان آن کشور به کشورهای دیگر جهان بدون نیاز به اخذ ویزا صادر می‌شود، یکی از معتبرترین شاخص‌ها برای تخمین قدرت پاسپورت محسوب می‌شود.

دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا از 147 کشور دنیا همچون ایتالیا، ایرلند، آلمان، اسپانیا، فرانسه و فنلاند دیدن کنند. همچنین افراد با داشتن پاسپورت و تابعیت دومینیکا می‌توانند صاحب ویزای 10 ساله آمریکا، کانادا و استرالیا شوند.

دولت دومینیکا هیچ تفاوتی در مزایا و خدمات شهروندی دومینیکا برای شهروندانی که در این کشور متولد شده‌اند یا افرادی که تابعیت دومینیکا را اخذ کرده‌اند، قائل نمی‌شود.

تابعیت دومینیکا-کاماپرس

5- حق داشتن چندین تابعیت به صورت همزمان

با دریافت پاسپورت و تابعیت دومینیکا، نه تنها تابعیت اولیه از شما سلب نمی‌شود؛ بلکه قادر خواهید بود در کنار تابعیت دوم خود، تابعیت سوم کشوری دیگر را هم به دست آورید. چند تابعیتی بودن به معنی داشتن شهروندی کشور دوم یا سوم است.

داشتن چند تابعیت می‌تواند مزایای مختلفی به همراه داشته باشد. برای مثال با داشتن تابعیت دومینیکا می‌توان ضمن افتتاح حساب در بانک‌های بین‌المللی، سرمایه‌گذاری و اقامت در دیگر کشورهای جهان را تجربه کرد. همچنین فرزندان می‌توانند بدون نیاز به مدرک زبان از برترین دانشگاه‌های جهان پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

دریافت تابعیت دومینیکا تنها در 90 روز

اولین قدم درخواست برای اخذ پاسپورت و تابعیت دومینیکا، انتخاب یک کارگزاری معتبر است. در حال حاضر، تمامی مراحل درخواست و اخذ تابعیت دومینیکا توسط نماینده رسمی دولت این کشور در ایران یعنی «کارگزاری ایران دومینیکا» انجام می‌شود.

در گام دوم، پس از تکمیل فرم مرتبط با درخواست تابعیت دومینیکا و جمع‌آوری مدارک و ارسال آن‌ها برای دولت دومینیکا توسط کارگزاری باید منتظر نامه‌ تایید یا عدم تایید درخواست تابعیت از سوی دولت دومینیکا باشید.

در گام سوم، در صورتی که با درخواست شما برای دریافت پاسپورت و تابعیت دومینیکا موافقت شده باشد، باید هزینه لازم برای سرمایه‌گذاری را آماده کنید و منتظر صدور پاسپورت دومینیکا بمانید.

تمامی مراحل اخذ تابعیت دومینیکا در مدت زمانی کوتاه تنها بین 6 الی 8 ماه طول می‌کشد و افراد بیش از70 درصد هزینه‌های مرتبط با تابعیت دومینیکا را در مراحل آخر و پس از تاییدیه این دولت پرداخت خواهند کرد.

تابعیت دومینیکا -کاماپرس

سریع‌ترین راه اخذ شهروندی و تابعیت دومینیکا

کارگزاری رسمی ایران دومینیکا به عنوان اولین نماینده رسمی دولت دومینیکا در ایران با داشتن کارشناسان مجرب و ماهر در زمینه دریافت پاسپورت این کشور، افراد را در پیشبرد هر چه سریع‌تر دریافت پاسپورت دومینیکا یاری می‌دهند.

متقاضیان دریافت ویزای دومینیکا می‌توانند با مراجعه به وبسایت این مجموعه به آدرس www.irandominica.com یا تماس با شماره تلفن 22287009 در تهران و واتس اپ 09122003002  از خدمات و ویژگی‌های متنوع این کارگزاری اطلاعات لازم را کسب کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران دومینیکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز