چند درصد سهام عدالت قابل فروش است؟

لست سکند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص نحوه فروش سهام عدالت که این روزها به یکی از اصلی‌ترین سوال مردم تبدیل شده، اطلاعاتی را ارائه کرد.

به گزارش کاماپرس، با اعلام خبر دستور مقام معظم رهبری به دولت، مبنی بر آزادسازی سهام عدالت و راه‌اندازی سامانه مرتبط با آن که مشخص‌کننده نحوه سهامداری مردم بر این سهام است، یکی از بزرگ‌ترین پرسش‌هایی که این روزها مطرح می‌شود، این است که سهام عدالت خود را چگونه بفروشند.

20 درصد طی 6 ماه آینده

علیرضا صالح در این مورد می‌گوید: «آزادسازی اینگونه خواهد بود که ظرف ۶ ماه آینده بتوانند تا ۲۰ درصد سهام را بفروشند.»

وی ادامه می‌دهد: «مشمولان دریافت سهام عدالت یک ماه فرصت دارند تا نحوه آزادسازی سهام را مشخص کنند. سال ۸۵ با فرمان رهبر انقلاب، سهام عدالت برای ۶دهک جامعه درنظر گرفته شده و طی این سال ها از محل سود شرکت های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی سهام عدالت مبلغ هر برگه تامین شده است.»

راز آسمان پایتخت

صالح تصریح کرد: «دو دهک پایین جامعه که تخفیف ۵۰ درصدی در سهام عدالت داشتند، برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی در اختیار دارند. این رقم برای مابقی مشمولان حدود ۵۰۰ هزار تومان است. برخی از مردم دارای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و برخی نیز ۴۹۲هزار تومانی هستند. علت این اختلاف نیز در آن است که در مقطعی از زمان سودی بالغ بر ۴۰ هزار تومان به حساب برخی از مشمولان واریز شد که این رقم از حساب آنها کسر شده است.»

سهامداران تا به امروز چقدر سود گرفتند؟

وی با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت طی سه سال اخیر به حساب مشمولان، ادامه داد: «سود سهام سال ۹۵ به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان در سال ۹۶، سود سهام سال ۹۶ که معادل ۱۷۵ هزار تومان بود در سال ۹۷ و سود سهام مربوط به سال ۹۷ نیز که معادل ۲۰۵ هزار تومان بود در سال ۹۸ به حساب افراد واریز شد. با توجه به اتمام ۱۰سال زمان مقرر برای آزادسازی سهام عدالت این امر به مرحله اجرایی وارد شده و باید مدیریت آن تعیین تکلیف شود.»

آخرین مهلت تعیین‌تکلیف سهام

وی در پایان اظهار کرد: «این مهلت ۳۰ روز در نظر گرفته شده که ۱۰ روز آن سپری شده و تنها تا پایان ساعت ۲۴ روز ۸ خرداد مهلت برای این موضوع وجود دارد. آزادسازی سهام عدالت احتمالاً اینگونه خواهد بود که ظرف شش ماه آینده بتوانند تا ۲۰ درصد سهام را بفروشند و این به دلیل حفظ ارزش سهام عدالت است و از طرفی بازار باید کشش داشته باشد.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

11 دیدگاه برای “چند درصد سهام عدالت قابل فروش است؟

  1. نازنین گفته:

    ….گفتیم میفروشیم بخشی از گرفتارهامون حل می کنیم ….بیست درصد به چه درد میخوره باش چی ومیشه حل کرد…

    • مجتبی کاوه گفته:

      بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت اقتصاد، 30 درصد از سهام عدالت از سه شنبه آینده قابل فروش شد. برای آگاهی از جزئیات به خبری که دقایقی پیش در کاماپرس منتشر شد مراجعه کنید.

  2. سپیده گفته:

    همش بیخوده فقط میخوان هواس مردمو از همه چی پرت کنن . مردمو با بورس و سهام سرگرم کردن بمیرم برای مردم ایران ک حق هیچی ندارن حتی نفس کشیدنشونم عاقبت با بدبختی میشه.اما تا چیزی میشه از مردم انتظار دارن بیان پای کار. 30 درصد و 20درصد هیچی از بدبختیای مردمو حل نمیکنه.کم مردمو بازی بدین …

  3. یونس امامی گفته:

    مردم مگه بازیچه شماهان چرا اصلا این روش و اوردین وسط سهام عدالت چندین برابر شده سهام عدالت اصلا مال دولت نیست که الان بخواد دولت برامون تصمیم بگیره سازو اواز حروم کردین اما خودتون با سازای مختلف مردمو میرقصونین مگه ما چند سال عمر داریم که بازیچه شماها بشیم .
    بس کنین بابا لامصب یخورده هم انصاف داشته باشین مگه انسانی که روح خدا درش دمیده اینقدر بی رحم میشه.

  4. رضا گفته:

    سلام خداشاهده همه چیمون شده مسخره بازی یکی شده سهامش ۵۴۲ یکی دیگه ۴۹۲اینایعنی چی اصلا چقدبدبختیم مااخه خدانگذره ازتون

  5. علی گفته:

    دولتمردان وسیاستمداران وهمه ی کسانی که درعرصه قدرت هستند میدونن همه ما مردم گرفتاریم وتواین اوضاع نابسامان گرونیها وقهطی به این سهام لعنتی نیاز داریم.اگه ده سال تموم شده بدین دست خود مردم. خودشون تصمیم بگیرن. 20 و30درصدی که شماها واسه سهام شخصیمون درنظر گرفتین هیچی از مشکل مردم حل نمیکنه که هیچ .بعضیها از نداری مجبورن هی کم کم بخورنش ویهویی ببینن هیچی ندارن وباز بدتر از قبل. برعکس بابا هیچ فکری برای این مردم نکنین لااقل بمیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز