چرا گروه وکلای فراز بهترین گزینه در دعاوی خانواده و انحصار وراثت است؟

وکیل انحصار وراثت-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

گواهی انحصار ورثه یک مجوز قانونی و حقوقی برای تقسیم ارث فرد متوفی است. مراحل انحصار وراثت و شرایط آن مسیری پرپیچ‌وخم است که با کمک یک وکیل باتجربه و حرفه‌ای بسیار ساده‌تر می‌شود.

در این گزارش کاماپرس مراحل انحصار وراثت و مدارک آن را بررسی و سپس بهترین مجموعه حقوقی برای پیشبرد دعاوی خانواده و انحصار وراثت را معرفی می‌کند.

مراحل انحصار وراثت

اولین گام برای دریافت گواهی انحصار وراثت، جمع‌آوری مدارک لازم است که شامل مواردی چون استشهادیه محضری و وصیت‌نامه می‌شود. سپس یکی از وراث متوفی باید در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و دادخواست لازم را ثبت کند.

پس از ثبت دادخواست وراث باید در شورای حل اختلاف و شعبه ارجاع شده حضور یابند. در گام بعدی نیاز است که وراث در انحصار وراثت نامحدود آگهی ثبت کنند. در گام بعدی مراحل انحصار وراثت، وراث با گذشت 30 روز از انتشار آگهی باید دوباره در شعبه‌ی تعیین شده‌ی شورای حل اختلاف حضور یابند. در این زمان رأی برابر با اصل به تعداد ورثه‌ی فرد متوفی صادر می‌شود.

وکیل انحصار وراثت-کاماپرس
consultation avocat droit succession lausanne – vaud

مدارک انحصار وراثت

اولین مدرکی که باید برای انحصار وراثت ارائه شود، گواهی فوت است. در برخی شهرها از جمله تهران، پس از سال 95 این گواهی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. گواهی فوت از طریق دفاتر ثبت‌احوال سراسر کشور قابل اخذ است.

راز آسمان پایتخت

استشهادیه محضری دیگر مدرک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت است که طی آن دو شاهد یا بیشتر آن را امضا کرده و بر مرگ متوفی، وراث آن، میزان ارثیه و غیره شهادت می‌دهند. در گام بعدی مراحل انحصار وراثت، ارائه شناسنامه متوفی ضروری است. در صورتی که متوفی وصیت‌نامه‌ای از خود به جای گذاشته باشد، باید به شورای حل اختلاف ارائه شود.

عقدنامه یا کپی آن برای همسر متوفی و شناسنامه وراث دیگر مدارک انحصار وراثت هستند. آن دسته از وراث متوفیان پیش از سال 95 که تاکنون اقدامی برای انحصار ورثه انجام نداده‌اند، باید گواهی اظهارنامه مالیاتی نیز ارائه کنند.

آیا اخذ وکیل برای انجام انحصار وراثت ضروری است؟

تمامی مراحل دریافت گواهی را خود وراث می‌توانند انجام دهند، با این حال حضور مداوم در شورای حل اختلاف و تکمیل مدارک مقداری مشکل و پیچیده است. به‌علاوه فرایند طولانی آن نیز آزاردهنده خواهد بود. به این ترتیب یک وکیل باتجربه و حرفه‌ای می‌تواند مراحل انحصار وراثت را ساده کرده و دردسرهای دریافت گواهی را کاهش دهد.

گروه وکلای فراز فرایند انحصار وراثت را مدتی کوتاه بین 5 تا 30 روز کاری انجام می‌دهد. دیگر مزیت مهم این مجموعه اخذ گواهی انحصار وراثت بدون نیاز به حضور وراث است. به این ترتیب وراثی که در خارج کشور هستند نیز می‌توانند از راه دور برای دریافت گواهی اقدام کنند. به علاوه اخذ وکیل انحصار وراثت از این گروه می‌تواند هزینه‌های بی مورد را به شدت کاهش داده و از ایجاد مشکلات حقوقی جلوگیری کند.

گروه وکلای فراز؛ بهترین در دعاوی خانوادگی و انحصار وراثت

گروه وکلای فراز مراحل انحصار وراثت را در مدتی کوتاه و به صورت غیرحضوری به پایان می‌رساند. پشتیبانی کامل و مشاوره تلفنی ویژگی مهم این موسسه است.

این مجموعه با بیش از 10 سال تجربه و پرونده‌های موفق متعدد، از وکلایی باتجربه و امانت‌دار بهره می‌برد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت گروه وکلای فراز به آدرس «farazlawyers.com» از خدمات مجموعه آگاه شده و با کارشناسان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : گروه وکلای فراز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز