چرا پوشش گرافین بهتر از سرامیک خودرو است؟

یکی از جدیدترین نسل‌های محافظ بدنه و رنگ خودرو، پوشش‌های سرامیک گرافین‌دار یا « پوشش گرافین » است. این پوشش‌ها بر پایه پوشش سرامیک معمولی ساخته شده و دارای ماده شگفت‌انگیز گرافین است. استفاده از این نوع پوشش، نتیجه بسیار فوق‌العاده‌ای در حفاظت از بدنه خودرو به همراه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تجهیزات دیتیلینگ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پوشش گرافین از اتم‌های کربن ساخته شده و این اتم‌ها به صورت لانه زنبوری و بسیار نازک بر روی بدنه خودرو قرار می‌گیرند. با این تفاوت که این نوع پوشش مقاومت بسیار بالایی داشته و به هیچ عنوان نمی‌شکند. این ماده در سال 2004 کشف شد و نتیجه تست‌های مختلف بر روی گرافین نشان داده است که 100 برابر قوی‌تر از فولاد است!

پوشش گرافین چیست؟

قرارگیری اتم‌های کربن در ماده گرافین به صورت لانه زنبوری باعث می‌شود که یک بافت بسیار سخت، انعطاف‌پذیر، درخشان و نازک ایجاد شود. این ماده طی فرآیند اکسیده شدن به محلول تبدیل شده و برای پوشش بدنه خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت، پوشش گرافین جدیدترین و بهترین نوع پوشش‌ نانوسرامیک خودرو است. این پوشش، ماندگاری بسیار بیشتری داشته و از رنگ بدنه خودرو در برابر اشعه ماورا بنفش، آلاینده‌ها، آب و خاک محافظت می‌کند.

راز آسمان پایتخت

مقایسه پوشش گرافین و نانوسرامیک

پوشش گرافین ساختار نازک‌تری نسبت به سرامیک داشته و کاربرد بسیار آسانی نیز دارد. به علاوه، مطابق با آزمایشات صورت گرفته، سرامیک خودرو در صورت مراقبت اصولی بین 6 تا 5 سال دوام دارد؛ اما دوام پوشش گرافین چیزی حدود 3 تا 7 سال بوده و مقرون به صرفه‌تر از پوشش نانوسرامیک است.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم گرافین نسبت به سرامیک این است که این ماده در برابر مواد اسیدی یا قلیایی مقاوم است. این در حالی است که پوشش نانوسرامیک چنین خاصیتی نداشته و به همین دلیل توصیه می‌شود تا از این پوشش در برابر باران‌های اسیدی محافظت شود. همچنین، در هنگام شست و شوی بدنه خودرو با پوشش سرامیک باید از شامپوهای مخصوص با PH خنثی استفاده کرد؛ اما پوشش گرافین نیازی به چنین مراقبت‌هایی ندارد.

با این حال، هر دو پوشش باعث افزایش زیبایی و درخشندگی بدنه خودرو شده و از رنگ بدنه در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. همچنین، درجه سختی اجرای پوشش گرافین به دلیل خشک شدن سریع آن، کمی سخت‌تر از اجرای پوشش سرامیک است. پوشش گرافین به دلیل کمیاب بودن در بازار، قیمت بالاتری نسبت به نانوسرامیک داشته و معمولاً قیمت اجرای گران‌تری نیز دارد.

پوشش گرافین را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که اشاره شد، این پوشش نسبت به سرامیک و نانوسرامیک بسیار کمیاب‌تر است. همچنین، در صورت استفاده از برندهای متفرقه و نامرغوب، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدنه خودرو وارد خواهد شد. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا پوشش گرافین، سرامیک، نانوسرامیک و دیگر لوازم دیتیلینگ خودرو از مراکز معتبر تهیه شود.

مجموعه گنجی پخش، بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی لوازم نگهداری و مراقبت از خودرو است که تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و بهترین قیمت به دست مشتریان می‌رساند. کسانی که قصد خرید این لوازم را دارند، می‌توانند هم‌اکنون از تخفیف‌های ویژه این هفته گنجی پخش برخوردار شوند.

در جدول زیر، قیمت برخی از لوازم نگهداری و مراقبت از خودرو از فروشگاه گنجی پخش قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : گنجی پخش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز