چرا سیستم رتبه بندی برای هتل ها مهم است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رتبه بندی ستاره هتل، یک درجه‌بندی مستقل و عینی است. یک سیستم قابل اعتماد که به مهمانان کمک می‌کند تا از انتظارات منطقی خود نسبت به هتل آگاهی یابند. توجه به این نظام، درک مشترک در مورد کیفیت اقامتگاه و مقایسه قیمت روز هتل‌ها، تصمیم گیری برای رزرو را برای مهمانان آسان‌تر می‌کند. معمولا گردشگران تمایل دارند بدانند کدام هتل پنج ستاره مقرون به صرفه‌تر است؟ آیا ارزش پرداخت هزینه اضافی برای رزرو یک هتل پنج ستاره در مقایسه با یک هتل سه ستاره وجود دارد؟ اطلاعات درباره ستاره‌های هتل این مقایسه‌ها و تصمیم گیری‌ها را تسهیل می‌کند.

کاماپرس در ادامه به معرفی این سیستم ارزش‌گذاری می‌پردازد.

حداقل امکانات در هتل یک ستاره

یک هتل یک ستاره به سادگی مکانی برای استراحت برای شب است. این هتل‌ها که عموما متعل به یک مالک هستند اتاق‌های ساده‌ای را ارائه می‌کنند و چیزی بیش از یک تخت و حمام ندارند. هیچ رستورانی در محل وجود ندارد اما احتمالا یک رستوران را در چند قدمی هتل یک ستاره می‌توانید پیدا کنید. به صورت کلی، این هتل‌ها امکانات اضافی یا خدمات خاصی ارائه نمی‌دهند.

هتل دو ستاره با چند ویژگی اضافه

اگرچه هتل دو ستاره شبیه به یک هتل یک ستاره به نظر می‌رسد، با این حال اتاق‌های هتل دو ستاره شامل تلویزیون و تلفن هستند به علاوه این هتل‌ها معمولا یک رستوران یا محیط غذاخوری و خدمات خانه‌داری روزانه را ارائه می‌کنند. میز پذیرش در هتل‌های دو ستاره معمولا به صورت شبانه روزی باز است.

هتل سه ستاره و امکانات بیشتر

هتل‌های سه ستاره معمولا بخشی از هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ‌تر و مجلل‌تر محسوب می‌شوند. این هتل‌ها عموما شیک‌تر و راحت‌تر از هتل‌های یک و دو ستاره هستند و طیف وسیع‌تری از خدمات و امکانات را ارائه می‌دهند. مرکز تناسب اندام، استخر، خدمات تجاری، رستوران در محل، سرویس خانه داری و اتاق‌های کنفرانس از جمله امکانات این هتل‌ها محسوب می‌شود. متناسب با خدمات ارائه شده، قیمت روز هتل‌های سه ستاره تفاوت قابل بارزی را ایجاد می‌کند. اتاق‌های هتل اغلب شامل وسایل جانبی مانند تلویزیون‌های صفحه تخت و مبلمان مدرن هستند. عموما هتل‌های سه ستاره در نزدیکی یک بزرگراه اصلی و جاذبه‌های محلی واقع شده‌اند و اغلب برای مسافران تجاری طراحی می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

راحتی و آسایش بیشتر با هتل‌های چهار ستاره

هتل‌های چهار ستاره به عنوان هتل‌های برتر نیز شناخته می‌شوند. این هتل‌ها دارای فضای بزرگ مجلل با پرسنل کامل و با امکانات بیشتری هستند. اتاق‌های بزرگ به زیبایی با اثاثیه درجه یک طراحی شده‌اند و شامل مواردی لوکس مانند رختخواب مجلل و محصولات حمام باکیفیت است. امکانات ویژه هتل‌های چهار ستاره شامل دربان، رستوران‌های متعدد، استخرهای متعدد، جکوزی، مراکز تناسب اندام، پارکینگ و خدمات اسپا می‌شود.

لوکس‌ترین اقامت در هتل‌های پنج ستاره

در هتل پنج ستاره شاهد سبک زندگی افراد ثروتمند و مشهور خواهید بود. هتل‌های پنج ستاره لوکس‌ترین هتل‌های دنیا به حساب می‌آیند. این اقامتگاه‌های بی‌همتا دارای لابی‌های فوق العاده، خدمات و راحتی بی‌نظیری هستند. به نوعی شبیه آثار هنری معماری به نظر می‌رسند که از طراحی داخلی پیشرفته و مبلمان مجلل برخوردار هستند. بسیاری از این هتل‌ها برای مهمانان خود پیشخدمت شخصی یا دربان تعیین شده ارائه می‌دهند. اغلب شامل جکوزی شخصی، تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ، گل‌های تازه، محصولات حمام مجلل وسریس اتاق شبانه روزی می‌شوند.

قیمت روز و رزرو انواع هتل‌های یک الی پنج ستاره

شکی نیست که سیستم رتبه‌بندی ستاره هتل می‌تواند مبهم، گیج کننده و تا حدی دلخواه باشد. با این حال با کمی تحقیق می‌توان هتل ایده‌آلی را متناسب با نیازهای منحصر به فرد و بهترین قیمت روز پیدا کنید. آژانس گردشگری سفرانه علاوه‌بر رتبه بندی ستاره‌های هتل، نظرات مهمانان و قیمت روز هریک را نیز درج می‌کند. سفرانه برای بسیاری از هتل‌های یک الی پنج ستاره در سراسر ایران تخفیف ویژه درنظر گرفته است. به عنوان مثال، رزرو هتل فلامینگو کیش با 70 درصد تخفیف، هتل چهار ستاره هلیا مشهد با 39 درصد تخفیف و هتل پارت اصفهان با 38 درصد تخفیف تنها با مجموعه سفرانه امکان پذیر است. علاوه‌بر شهرستان‌ها، بسیاری از هتل‌های تهران شامل تخفیف یک الی 25 درصدی می‌شوند. کاربران می‌توانند جهت اطلاع از قیمت روز و درصد تخفیف هتل مورد نظر به وبسایت سفرانه مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفرانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “چرا سیستم رتبه بندی برای هتل ها مهم است؟

  1. Emadmohamadi گفته:

    آدم یا سفر نره یا اگر میره فقط هتل 5 ستاره چون واقعا هتل خوب در سفر اهمیت زیادی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز