چرا داشتن وکیل ملکی مهم است؟

بهره‌مندی از خدمات وکیل ملکی با توجه به پیچیدگی و گستردگی دعاوی ملکی، برای پیروزی در این پرونده‌ها ضروری است؛ با این حال انتخاب وکیل ملکی مجرب و دارای تخصص در حوزه‌ دعاوی مرتبط با اموال غیرمنقول می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

به گزارش کاماپرس، معامله اموال غیرمنقول اعم از خانه، زمین، آپارتمان و مانند آن بسیار حساس بوده و ریسک بالایی دارد. از طرفی حل و فصل دعاوی ملکی با توجه تنوع موضوعی این دعاوی و همچنین قوانین و مقررات مختلف در این حوزه باید با کمک فرد آشنا به قانون و متخصص در این زمینه صورت گیرد. بهره‌مندی از توانایی‌های وکیل ملکی ضمن جلوگیری از خسارات سنگین در معامله، در پیروزی در دعاوی مطروحه نیز نقش به­سزایی دارد.

این گزارش به بررسی اهمیت گرفتن وکیل ملکی و راه‌های انتخاب بهترین وکیل ملکی و همچنین هزینه وکیل ملکی پرداخته است.

وکیل ملکی کیست؟

دعاوی ملکی از جمله دعاوی پیچیده و طولانی در محاکم است که به واسطه حجم بالا، تنوع قوانین و مقررات این حوزه، رویه‌های متعدد و گاهی متعارض، دستیابی به نتیجه مطلوب در آن تا حد زیادی دشوار و چالش‌برانگیز است. عدم تسلط کافی وکلا به قوانین و رویه‌های موجود نیز می‌تواند موجب طولانی و خسته‌کننده‌تر شدن این دعاوی شود.

وکیل ملکی، فرد متخصص و آشنا با تمامی مسائل حقوقی حوزه ملک و املاک است؛ از این رو برای تسریع فرایند دعاوی ملکی و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل ملکی – حتی پیش از بروز دعوی و در زمان معامله – باید از تخصص وکلای ملکی استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

وکیل ملکی در چه حوزه‌ای می­تواند به شما کمک ‌کند؟

مهم‌ترین حیطه‌های فعالیت وکیل ملکی و مواردی که بهره‌مندی از تخصص وکیل ملکی در آن الزامی است، در ادامه بررسی شده است.

خرید و فروش ملک: وکیل ملکی می‌تواند در هنگام خرید و فروش ملک، در امور حقوقی مانند نقل و انتقال مالکیت، بررسی قرارداد خرید و فروش و تهیه و تنظیم اسناد و مدارک به شما کرده و از بروز مشکلات حقوقی جلوگیری کند.

اجاره ملک: بهره‌مندی از تخصص یک وکیل ملکی در هنگام اجاره ملک در در تهیه و تنظیم قرارداد اجاره، توافق شرایط اجاره و حل و فصل هرگونه مشکل، کمک­‌کننده است.

پیگیری دعاوی و حل اختلافات حقوقی: حل و فصل دعاوی ملکی بدون داشتن یک وکیل متخصص تقریبا غیرممکن است. از جمله دعاوی حقوقی در این حوزه می‌توان به دعاوی تقسیم ملک مشاع، اخذ به شفعه، ممانعت و مزاحمت از حق، الزام به تنظیم سند رسمی، سرقفلی، تصرف عدوانی، مطالبه وجه التزام قراردادی، مطالبه اجرت­‌المثل ایام تصرف، الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی، التزام به تحویل مبیع و نظایر آن اشاره کرد.

پیگیری دعاوی کیفری ملکی: از جمله دعاوی کیفری که به گرفتن وکیل ملکی نیاز دارد، می‌توان به جعل سند، فروش مال غیر، استفاده از سند مجعول، ارتکاب جرم کلاهبرداری در حوزه معاملات و خرید و فروش مسکن و املاک، فروش غیر قانونی و فضولی اموال، دعاوی مربوط به تجویز انتقال منافع از شخصی به شخص دیگر، تبانی در مورد معاملات دولتی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز و امثال آن اشاره کرد.

برای انتخاب بهترین وکیل ملکی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در حال حاضر وکلای متعددی در حوزه ملک و املاک فعالیت می‌کنند؛ از این رو بهتر است پیش از گرفتن وکیل ملکی به برخی نکات توجه کرد. مواردی که برای انتخاب بهترین وکیل ملکی باید مد نظر داشت، شامل برخورداری از تجربه بالا در زمینه پرونده‌های ملکی و موفقیت در آن‌ها، منضبط بودن و پیگیری مستمر پرونده‌ها، دریافت حق­‌الوکاله عادلانه و منصفانه، به­‌روز بودن دانش حقوقی و تسلط کافی به قوانین و آیین­‌نامه‌‎های دعاوی ملکی، آشنایی با رویه قضایی پرونده‌های ملکی، فن بیان بالا و تسلط به نگارش لوایح است.

هزینه وکیل ملکی

هزینه وکیل ملکی براساس فاکتورها و پارامترهای هر پرونده با توافق میان وکیل و موکل تعیین می‌شود. برخی از این فاکتورها شامل میزان حساسیت و پیچیدگی موضوع پرونده، تجربه و مهارت وکیل و میزان ارزش ملک موردنظر است؛ با این حال، عادل و منصف بودن یک وکیل همیشه به‌معنای نامناسب بودن خدمات ارائه شده از سوی او نیست؛ همانطور که دستمز بالا لزوما نشان‌دهنده تجربه بالای وکیل نیست؛ از این رو با کمی تحقیق می‌توان وکیل ملکی ارزان با تجربه و مهارت بالا پیدا کرد و از خدمات یک فرد متخصص در پرونده خود بهره‌مند شد.

حقیقت گستر

موسسه حقیقت گستر با برخورداری از وکلای پایه یک دادگستری، مشاورین و کارشناسان مجرب حقوق، به ارائه خدمت در تمامی امور حقوقی همچون ملکی، خانوادگی، کیفری و اتباع می‌پردازد. این موسسه در هریک از مباحث قانونی دارای یک دپارتمان تخصصی بوده و پرونده مراجعین و موکلین پس از ارجاع به دپارتمان مربوطه، به یک وکیل حرفه‌ای و کاربلد در آن حوزه سپرده می‌شود.

از مزایای بهره‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر می‌توان به ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن مخصوص اشاره کرد.

تمام اعضای مجموعه در تلاش هستند تا با رعایت مصلحت و غبطه موکل، روند پرونده با پیگیری منظم و مستمر و در چارچوب قانون به بهترین شکل انجام شود. (با حقیقت گستر هوشمندانه پیروز شوید).

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانید به وبسایت /https://www.haghgostar.com مراجعه کنند.

جهت اعطای وکالت و بهره‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن همراه: 09193756168 – 09193756169

تلفن ثابت: 02191300024 – 02191300023

آدرس موسسه: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، پلاک ۵۳، واحد ۱۸

انتهای پیام.

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز