چرا خودروهای برقی آینده بدون رادیو خواهند بود؟

ظهور خودروهای برقی نشان دهنده شروع یک عصر جدید است. با فناوری های جدیدی که در خودروهای برقی به کار گرفته خواهد شد، جنبه های متعددی از زندگی مردم تغییر می کند و این تغییر شامل یک فناوری قدیمی و نوعی متفاوت از اطلاع رسانی نیز می شود: خودروهای برقی آینده رادیو نخواهند داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از دستاوردهای جدید با موارد خوب و بد زیادی توأم هستند و مزایا و معایبی دارند. این ماهیتِ تغییر است و خودروهای برقی نیز نمونه ای از این پدیده هستند. البته خودروهای برقی مزایای زیادی بر خودروهای بنزینی دارند، برای مثال، هیچ آلایندگی تولید نمی کنند، عملکرد بهتری دارند، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و سواری آن ها نیز آرام و بی صداست.

از سوی دیگر، خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی بُرد کمتری دارند و قیمت شان نیز بالاتر است و بسیاری از شیفتگان ماشین دوست ندارند ببینند که موتورهای درون سوز بنزینی از روی ماشین شان برداشته می شود.

خودروهای برقی، علاوه بر این که ماشین های بنزینی را کنار می زنند، یک رسانه قدیمی و بسیار محبوب رانندگان را نیز از میان برخواهند داشت. رانندگان نزدیک یک قرن است که به رادیوی ماشین شان گوش می دهند و از آن طریق اطلاعاتی در مورد اخبار، وضعیت آب و هوا و ترافیک راه ها به دست می آورند. در واقع، رادیو بخشی جدایی ناپذیر از زندگی رانندگان است.

راز آسمان پایتخت

با این حال، با ظهور خودروهای برقی، رادیوی ماشین به گذشته تعلق خواهد داشت و خودروسازان آن را از روی محصولات شان حذف خواهند کرد. در حال حاضر، کمپانی هایی مانند تسلا، بی ام و، پورشه، آئودی و ولوو رادیو را از روی ماشین های برقی شان برداشته اند و فولکس واگن نیز آن را از شاسی بلند ID.4 حذف کرده است. فورد نیز اعلام کرده است رادیو را از روی شاسی پیکاپ برقی F-150 لایتنینگ مدل 2023 بر خواهد داشت.

در حال حاضر بسیاری از خودروسازان تصمیم گرفته اند محصولاتی تمام برقی تولید کنند، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که خودروهای بنزینی و دیزلی در دهه های آینده به کلی از میان برداشته بشوند و با توجه به این که بیشتر شنوندگان رادیو رانندگان هستند، به ایستگاه های رادیویی نیز زیان مالی وارد خواهد شد و دیگر سودآور نخواهند بود.

حذف رادیو از خودروهای برقی به دلیل تداخل الکترومغناطیسی (EMI) است. آن طور که خودروسازان اعلام کرده اند، ماشین های برقی بسیار بیشتر از خودروهای بنزینی تداخل الکترومغناطیسی ایجاد می کنند. متأسفانه این تداخل الکترومغناطیسی می تواند دریافت سیگنال از ایستگاه های رادیویی AM را دچار اختلال کند ولی برای ایستگاه های FM مشکلی وجود نخواهد داشت چون سیگنال های FM در برابر تداخل الکترومغناطیسی مقاوم تر هستند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز