تویوتا یک تکنولوژی جدید را آزمایش کرد

لست سکند

بدون تردید در سال های آینده موتورهایی که هیچ گونه آلایندگی کربنی ایجاد نکنند از ضروریات خواهند بود و استراتژی کمپانی تویوتا برای دستیابی به این هدف این است که تا سال 2035 فناوری های گوناگونی را توسعه بدهد. این خودروساز ژاپنی معتقد است هنوز خیلی زود است تا بر روی یک راه حل خاص تمرکز کنیم، به این ترتیب، می توان فناوری باتری های برقی، سلول های سوخت هیدروژن و همچنین موتورهای احتراقی هیدروژنی را توسعه داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هدف تویوتا این است که به مشتریانش فرصت انتخاب بدهد تا بتوانند به سوی دنیایی بدون آلایندگی کربنی حرکت کنند و به همین خاطر است که خودروهایی تمام برقی، هیبریدی و هیبرید-پلاگینی در اختیار آن ها می گذارد.

به تازگی پیشرفت های فناورانه به تویوتا کمک کرده است تا کانسپت کرولا کراس اچ2 (Corolla Cross H2) را طراحی کند که از یک موتور سه سیلندر 1.6 لیتری بهره می برد. هیدروژن فشار بالا به صورت پاششی به درون این موتور تزریق می شود و تست زمستانی آن به زودی در شمال ژاپن آغاز خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

البته کمپانی تویوتا تاکنون فقط 40 درصد از راهش برای تجاری سازی کانسپت کرولا کراس اچ2 را طی کرده است و هنوز نمی توان پیش بینی کرد آیا این فناوری را می توان در خودروهای جاده ای به کار بست یا نه، ولی نتیجه هرچه باشد بدون شک یک فرصت بسیار عالی در صنعت خودروسازی ایجاد شده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : تویوتا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز