نخستین هواپیمای مسافربری ساخت چین راهی آسمان می شود

تور لحظه آخری-کاماپرس

نخستین فروند از هواپیمای مسافربری کوماک سی919 (COMAC C919) چند روز قبل در اختیار شرکت چاینا ایسترن ایرلاینز قرار گرفت تا راهی آسمان ها بشود. این امر یک نقطه عطف در تاریخ هوانوردی چین محسوب می شود چون کوماک سی919 نخستین هواپیمای مسافربری ساخت چین است که مطابق با استانداردهای بین المللی تولید شده است و هویتی مستقل دارد. کوماک سی919 رقیب مستقیم ایرباس ای320 و بوئینگ 737 به شمار می آید و نخستین تست آن در سال 2017 انجام گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تولید انبوه هواپیمای مسافربری کوماک سی919 در ماه سپتامبر 2022 آغاز شده است و انتظار می رود ظرف یک تا دو سال آینده چهار فروند دیگر نیز تولید بشود. کوماک سی919 یک هواپیمای باریک پیکر و دو موتوره است که می تواند بین 158 تا 192 سرنشین را در خودش جا بدهد و بردی بین 4075 تا 5555 کیلومتر دارد.

در حال حاضر این هواپیما فقط برای استفاده تجاری در نظر گرفته شده است و در بهار سال 2023 کارش را با پرواز بین شانگهای و پکن آغاز خواهد کرد. انتظار می رود تا سال 2030 هر سال حدود 25 فروند از این هواپیما تولید بشود و مسافران را در خطوط هوایی داخلی چین و نیز پروازهای بین المللی جا به جا کند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز